Грандиозният скандал, който засегна сериозно концерна Volkswagen, преобрази изцяло немската компания. Германците плащат колосални глоби заради система, с която са лъгали за нивото на вредни емисии, изхвърляни от дизеловите си автомобили.
Освен това те смениха изцяло концепцията на почти всичките си марки и сериозно се заеха да изчистят името си, залагайки на електромобили. Едновременно с това, немците трябваше да преоборудват част от "мръсните" си дизели и те да влязат в новите еконорми.
Друга голяма част от автомобилите бяха бракувани. Сега обаче, едно решение на съда в Дюселдорф е на път да прерасне във втора част на скандала Дизелгейт. Става дума за това, че съдиите са стигнали до заключението, че "оправянето" на "мръсните" дизели е направено с нов измамен софтуер
Според съда ефективното снижаване на вредните газове на тези автомобили е възможно само при външни температури в диапазона от 10 до 32 градуса по Целзий. В други условия вредните емисии значително превишават установените норми. Според германските медии се очакват редица нови искове към концерна, както от властите и отговарящите за екологията органи, така и от два пъти излъганите клиенти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иво
Коментиран от #17, #24
11:02 21.08.2019
2 Joro
Коментиран от #10, #14, #32, #34, #45, #69
11:06 21.08.2019
3 Решението
Коментиран от #7, #55
11:06 21.08.2019
4 Тисъна
11:14 21.08.2019
5 Геро
В САЩ карат 4-6литрови двигатели..
В ЕС стана голяма драма за някакви 2литрови двигатели.
Най-големите замърсители Китай и Индия никой за нищо не ги търси.
Коментиран от #12, #13
11:24 21.08.2019
6 Гостилничаря
11:27 21.08.2019
7 гост
До коментар #3 от "Решението":
Какъв САЩ те тресе , Дюселдорф е насред Германия , не знаеш ли ?Коментиран от #8
11:27 21.08.2019
8 Решението
До коментар #7 от "гост":
А от къде тръгна скандала,спомняш ли си?Просто в Дюселдорф го играят загрижени за да може американците да са по милостиви в крайните си решения.11:37 21.08.2019
9 АВЕ ПРЕДИ БЯХА НАДЕЖНИ И ЗДРАВИ VW
Коментиран от #35
11:39 21.08.2019
10 Алфа Ромео
До коментар #2 от "Joro":
Като изключим че се опитваше да конкурира по-старите Опели по отношение на ръждата и че трошеше скоростни кутии често беше по-надежден и евтин за подръжка.12:18 21.08.2019
11 Elen
Коментиран от #39
12:35 21.08.2019
12 Алфа Ромео
До коментар #5 от "Геро":
Проблема е че са заявили неверни данни за дадените двигатели, а това си е измама.12:50 21.08.2019
13 Алфа Ромео
До коментар #5 от "Геро":
Вярно е Китай и Индия са най-големите замърсители, но там има евтина работна ръка и много големи световни фирми си изнесоха производството там. Квото и да ти говорят знай че става въпрос за пари , а парите са власт, алчността ще погуби този свят и те така...12:54 21.08.2019
14 МАК
До коментар #2 от "Joro":
Подкрепям!!!аз съм с такъв ТДИ 97 ма.чудесна кола !! Направих я със почти всичките екстри за модела остана само една 6 степ. Кутия да сложа и ще мирише нафтата!!!Коментиран от #18, #28, #46
13:03 21.08.2019
15 Юри
ТЪПАНАРИ!
Коментиран от #23
13:13 21.08.2019
16 777
13:41 21.08.2019
17 666
До коментар #1 от "Иво":
Да не сядаш на станалото.14:23 21.08.2019
18 -...-
До коментар #14 от "МАК":
Сложи си и една ''яка'' капачка на резервоара. От толкова подобрения, ще почне да прелива.:-)Коментиран от #61
14:31 21.08.2019
19 гер
14:54 21.08.2019
20 Kambyra
15:00 21.08.2019
21 Бай Хуй
15:55 21.08.2019
22 Ино и Девет ТеДеИ
Коментиран от #66
16:18 21.08.2019
23 Random
До коментар #15 от "Юри":
И да я карам пак няма да създава проблеми16:19 21.08.2019
24 5768
До коментар #1 от "Иво":
Ох че кеф! Точно така, нека накажат немците заради вечните им лъжи!16:31 21.08.2019
25 ФауВе
16:45 21.08.2019
26 stefano
16:59 21.08.2019
27 Ти да видиш
17:23 21.08.2019
28 Читател
До коментар #14 от "МАК":
МАКчо, колата ти ще стане пИрфектна не като и сложиш шест степенна кутия. А като и сложих бензинов двигател с АГУ :) Без катализатор, защото ти си го свалил така или иначе, все пак - докарал си много по-добри еко норми по този начин :))))Те германските инженери трева пасът и не знаят, че като махнеш катализатора, смениш кабелите с "маркови" и разходът пада с 20% от заводския а емисиите спадат с 40% :) Геният ми той :) Ти си като професор Вучков :)
Коментиран от #62
17:37 21.08.2019
29 Някой си
Коментиран от #30, #33, #58
17:42 21.08.2019
30 Алфа Ромео
До коментар #29 от "Някой си":
Странно е но Шкода се оказва по-надеждна от колите на концерна майка.18:16 21.08.2019
31 Дъ Клаш
18:47 21.08.2019
32 жокера
До коментар #2 от "Joro":
жорко мама, докопвай се ти до тия допотопни талиги нас не ни учи какво да караме18:55 21.08.2019
33 Тоя пък
До коментар #29 от "Някой си":
Я пак?Моята за две години са и навъртяли 180хил.км със сменен един тампон.Не е Шкода.При Ваг нещата се скапват след 70-80хил.км и всичко е скъпо.Горивна помпа,ДСГ и такива "дреболии".Коментиран от #52
19:03 21.08.2019
34 Голф 3
До коментар #2 от "Joro":
Единственото хубаво на Голф 3 е че е евтин за поддръжка. Но пък има достатъчно други, включително и доста по нови модели с евтина поддръжка.А по-грозна кола от Голф 3, както от към екстериор, така и от интериор е голямо предизвикателство да бъде открита.
Може би само Тата и тогавашните Дачии
19:16 21.08.2019
35 Нови боклуци
До коментар #9 от "АВЕ ПРЕДИ БЯХА НАДЕЖНИ И ЗДРАВИ VW":
Ей така стават митовете.С повтарянето до безкрай на някаква глупост.
Старите били много надеждни, направо вечни, а новите еднодневки.
1-во колко нови коли сте карали, че да сте толкова сигурни.
2-ро старите са точно толкова чупливи, колкото и новите, но частите им са много евтини и затова не им броим ремонтите.
Ако не гледаме цените на части, като дефекти и надеждност нямат разлика.
Не броя карбураторите, на които няма толкова неща дето да им се развалят, но пак толкова стари коли едва ли някой наистина иска да кара.
Коментиран от #36
19:21 21.08.2019
36 майстор
До коментар #35 от "Нови боклуци":
На новите коли на първо място се скапват новите технологии,не може без тях,но те се развалят първо. Бързо заминава ДПФ филтъра,турбото,ламбди сонди ,съединителите при дизелите,електрониката. Има БМВ-та с 4 турбо,колко ли струва да се сменят всички?Коментиран от #37
19:55 21.08.2019
37 Така е
До коментар #36 от "майстор":
Така е, като казвам, че новите и старите нямат много разлика, въобще не слагам в сметката дизелите. Дизела е за камиони и трактори, заради режима им на работа, при колите е сериозен компромис с идеята за автомобил.А за електрониката може да е вярно, но само за т.нар. премиуми, дето са натъпкани и с приятни, но и напълно ненужни екстри.
А за БМВ и техните 1,2 или 4 турбини при БМВ никой, дори феновете им, не си прави илюзия че са нещо надеждно.
20:23 21.08.2019
38 €€€
Коментиран от #40, #60
20:25 21.08.2019
39 Бай Курти
До коментар #11 от "Elen":
Пречат ти като разнасяш лимонадата ли, мойто момче?!!Коментиран от #47
20:36 21.08.2019
40 $$$
До коментар #38 от "€€€":
1-во, нацията която коментираш, е произвела не само кламери, не винаги сме били като последните 30 години на грабеж и без производство2-ро, дори един кламер да не бяхме произвели /и в Кувейт не знам да са много по производството, но пък си имат силен жокер/, не значи че не трябва да имаме претенции, като си даваме парите за нещо или да не сравняваме нещата на пазара.
Ако ги даваха тея вагове без пари, щеше наистина да е смешно да имаме претенции , но цените на новите са далеч от понятието подарък, както и частите за употребяваните.
20:58 21.08.2019
41 Иво
21:05 21.08.2019
42 Абе
22:08 21.08.2019
43 ело
22:18 21.08.2019
44 ело
Коментиран от #48
22:21 21.08.2019
45 zerg
До коментар #2 от "Joro":
Гроздето е кисело а?22:55 21.08.2019
46 Алфа Ромео
До коментар #14 от "МАК":
Колега квото и да го правиш си остава морално остаряла кошница със калпава возия не много добро поведение на пътя, не особенно добри спирачки и ниско ниво на безопастност, активна и пасивна.23:09 21.08.2019
47 Elen
До коментар #39 от "Бай Курти":
Пречат ми че големи боклуци,на сичкото отгоре грозни и скучни! Иначе такива като тебе разнасят бири и лимонади,аз само си поръчвам23:13 21.08.2019
48 Вальоо
До коментар #44 от "ело":
Това е колата! Citroen C5 Facelift на първа генерация 120х.км. единствен ремонт стартер-50лв. Кутия,двигател,интериор,екстериор-нито 1 проблем. После иди ми разправяй колко били хубави тия немските котори? Нито са надеждни,нито са комфортни,на сичкото отгоре са и скъпи! Е нема по-големи балъци от тия дето си ги купуват! Сори пичовеКоментиран от #50
23:27 21.08.2019
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Алфа Ромео
До коментар #48 от "Вальоо":
Не каза най-важното, със какъв мотор е колата и с какви скорости, иначе съм чел някъде преди години наистина че С5 е доста безпроблемна кола. Не може да се каже това за всички Ситроени обаче...Коментиран от #59
00:23 22.08.2019
51 VaL
Коментиран от #54, #64
00:48 22.08.2019
52 А пък моята жена
До коментар #33 от "Тоя пък":
на всеки 28 дена носи тампони! !01:07 22.08.2019
53 gost
02:22 22.08.2019
54 Герги
До коментар #51 от "VaL":
И най-вече ще се разцепи от ръжда!!03:59 22.08.2019
55 Ганчо
До коментар #3 от "Решението":
Пич, Америка няма евро стандарт за вредни емисии!09:07 22.08.2019
56 Некакъв
09:44 22.08.2019
57 VW GROUP
12:17 22.08.2019
58 Някой си тама
До коментар #29 от "Някой си":
Пич, те 99% от хората са такива....не знам защо си играеш да пишеш тука ... :)14:24 22.08.2019
59 Вальоо
До коментар #50 от "Алфа Ромео":
2.2Hdi с BiTurbo (173). Надежден,здрав,мощен,ако го караш и леко може да е нормално икономичен.15:49 22.08.2019
60 Ракета Пейтриът
До коментар #38 от "€€€":
Кой?! България ли бе? България беше трета страна в света по брой произвеждани и изнасяни стоки от всякакъв порядък: машиностроене, високи технологии (микропроцесори, ДЗУ), космически апарати и храна, оръжия, фармация, парфюмерия, текстилна и хранително-вкусова промишленост - ВСИЧКО! Ноу-хау-то за огромни индустрии на Запад е СЪЗДАДЕНО и внедрено от наши инженери. Нямаме аналог спрямо мащабите на държавата!!! Когато ти си бил още в Ташкент! Така сте малките гащници - като не сте виждали Мексико, дуднете, че не съществува..Коментиран от #68
00:35 23.08.2019
61 МАК
До коментар #18 от "-...-":
Тотално безмислено мнение!! За какво пишеш мнение като си технически невеж!!!01:32 23.08.2019
62 МАК
До коментар #28 от "Читател":
Пий си хапчетата!! Кола на газ никога!!! Ти си поредния зомбиран от АГУ сектата!!! Да ще и сложа 6 степенна кутия и ще реализира същия нисък разход но на по висока скоросост ,което ще е удобство на магистрала!!!дръж си посредственото мнение за себе си и подобно мислещите като теб!!!01:41 23.08.2019
63 МАК
01:54 23.08.2019
64 МАК
До коментар #51 от "VaL":
Ще ги сцепиш в мечтите ти!!!01:57 23.08.2019
65 Бенджи
Коментиран от #67
02:00 23.08.2019
66 МАК
До коментар #22 от "Ино и Девет ТеДеИ":
Наистина е така, ако е всичко грамотно направено!!!02:00 23.08.2019
67 МАК
До коментар #65 от "Бенджи":
Пишеш глупости!!! Кое му е боклука!!! Че в българия горивата са боклук!!!02:02 23.08.2019
68 МАК
До коментар #60 от "Ракета Пейтриът":
Беше някога!!! Всичко вече е безвъзвратно унищожено!!! Това за мен е истинската България!!!02:08 23.08.2019
69 Zaxio
До коментар #2 от "Joro":
Всъщност 2ката е най успешната. Нашата е 87ми набор. Още върви, купето е чук. Двигателя още си е с оригиналната гарнитура на главата а е на близо 400 хиляди километра. Не я караме с месеци семерингите са и още оригиналните. Е как да ида да дам една шапка пари за нова кола която при най малкия проблем с някой неизвестен чип и не можеш да я мръднеш, в последствие даваш и един куп пари на всякакви майстори за да открият и решат проблема07:35 23.08.2019
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Ганьо
Коментиран от #72
22:28 23.08.2019
72 МАК
До коментар #71 от "Ганьо":
Иска ти се ама няма да стане!! Карай си японския асматик и не давай мнение за Фв02:45 24.08.2019