Отидете към основна версия

12 533 27

Chiron можел да вдигне 515 км/ч, но в Bugatti не искали

  • bugatti-
  • chiron-
  • рекорд

Bugatti хвърли повече светлина върху решението си да избере изпитателната писта на Volkswagen "Ера-Лесиен" за рекорда на Chiron и да се откаже от надпреварата за най-висока скорост на сериен автомобил. Резултатът на хиперколата им можел да бъде много по-впечатляващ, но от компанията преценили, че е прекалено рисковано да я пришпорват повече.

Френската компания предпочела тестовото трасе в Долна Саксония заради безопасността. Трилентовата права на "Ера-Лесиен" с дължина 21 км е оборудвана с аварийни заграждения, на северния и южния ѝ край дежурят спасителни екипи, а преди всяко изпитание настилката се почиства педантично.

Въпреки отличните условия за поставяне на рекорд "Ера-Лесиен" страда от съществен недостатък. Пистата се намира на надморска височина от едва 50 метра, където налягането на въздушния поток е 1 033 кг на квадратен сантиметър.

Това е много повече от шосето в Невада, на което Koenigsegg Agera RS вдигна 447.19 км/ч. То е разположено на височина 1 000 метра над морското равнище, а там атмосферното налягане е само 0.908 кг/см2. По-ниската плътност на въздуха намалява въздушното съпротивление и позволява развиването на по-висока скорост.

От Bugatti твърдят, че в Невада Chiron би подобрил резултата си с поне 25 км/ч и би вдигнал безпроблемно 515 км/ч. Компанията обаче нямало да го изпробва там от съображения за безопасност и лекия наклон на шосето, който щял да компрометира постижението.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 15 гласа.

Свързани новини