7 Септември, 2019 12:00 12 504 27

Chiron можел да вдигне 515 км/ч, но в Bugatti не искали

  • bugatti-
  • chiron-
  • рекорд

Bugatti хвърли повече светлина върху решението си да избере изпитателната писта на Volkswagen "Ера-Лесиен" за рекорда на Chiron и да се откаже от надпреварата за най-висока скорост на сериен автомобил. Резултатът на хиперколата им можел да бъде много по-впечатляващ, но от компанията преценили, че е прекалено рисковано да я пришпорват повече.

Френската компания предпочела тестовото трасе в Долна Саксония заради безопасността. Трилентовата права на "Ера-Лесиен" с дължина 21 км е оборудвана с аварийни заграждения, на северния и южния ѝ край дежурят спасителни екипи, а преди всяко изпитание настилката се почиства педантично.

Въпреки отличните условия за поставяне на рекорд "Ера-Лесиен" страда от съществен недостатък. Пистата се намира на надморска височина от едва 50 метра, където налягането на въздушния поток е 1 033 кг на квадратен сантиметър.

Това е много повече от шосето в Невада, на което Koenigsegg Agera RS вдигна 447.19 км/ч. То е разположено на височина 1 000 метра над морското равнище, а там атмосферното налягане е само 0.908 кг/см2. По-ниската плътност на въздуха намалява въздушното съпротивление и позволява развиването на по-висока скорост.

От Bugatti твърдят, че в Невада Chiron би подобрил резултата си с поне 25 км/ч и би вдигнал безпроблемно 515 км/ч. Компанията обаче нямало да го изпробва там от съображения за безопасност и лекия наклон на шосето, който щял да компрометира постижението.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Спасител от слънчака

    18 21 Отговор
    То и мойто пробе може да вдигне 220 но не ща. Рускините много му се кефят. Кефят се на българи с американски коли. Изкъртваме ги.

    Коментиран от #14

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Дъ Клаш

    8 54 Отговор
    С тая аеродинамика на тухла едва ли.Немците са вече нищо в автоиндустрията едни клоуни за подигравки само.

    Коментиран от #25

  • 5 Коментар📝

    12 9 Отговор
    АБЕ ТЯ И МОЯТА ЛАДА ЕДНО ВРЕМЕ МОЖЕШЕ ДА ВДИГНЕ 200 АМА НА ВОДАТА.
  • 6 НеукЖурналист

    12 12 Отговор
    Налягането на въздуха било 1033 кг/см^2 ?!
    Абе, то налягането на изгорелите газове в цилиндрите на двигателя не надвишава 40 kg/cm^2, бе!
    Ще изкарате, че двигателят на тая машина работи на вакуум май?!
  • 7 Голяма новина

    9 8 Отговор
    Драгстерите вдигат около 530км на 400метра за около 4,5секунди.

    Коментиран от #11

  • 8 Петър Петров

    5 2 Отговор
    Исках да гласувам, ама нямах желание. Реално показах, че колата може. Сега очакваме грант спорта какво ще покаже. Твърди се, че именно този модел ще прехвърли 500 ..... това вече ще е новината.
  • 9 Threadripper Trinitas

    5 4 Отговор
    Скоро една нова марка ще представи кола с 520 км/ч ..... Скоро.... 2024 г
  • 10 ПЕНКО

    6 2 Отговор
    ЧРЕЗ ТРИЕНЕ БЕ -ЧРЕЗ ТРИЕНЕ !!! НО ДА ЗНАЕТЕ И ДЕЦАТА СЕ ПРАВЯТ- ЧРЕЗ ТРИЕНЕ ,НО СКОРОСТТА ВИНАГИ Е РАЗЛИЧНА !!!!!!!!!!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Гост

    3 2 Отговор
    За кво ми е да вдига толкоз при тази скорост трябва да си във въздуха
  • 13 Иванов

    15 5 Отговор
    По гъстия въздух, също така ,значи повече гориво в гориво-въздушната смес и от там- повече мощност. Всеки е забелязал ,че в студено време ,особено турбо колите ,вървят много по-добре. При студеното време- вуздуха е по-плътен и гъст. Тва от Бугати са го пропуснали? Колата им среща по-голямо съпротивление, но и развива по-голяма мощност. Тва са елементарни неща - и ние сме чели дебелите книги.

    Коментиран от #18, #20

  • 14 майстора

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "Спасител от слънчака":

    Хахаха какъв американски автомобил е тази пробка бе смешко хахахаха иначе коя 150коня кола няма да ги тия 220

    Коментиран от #15

  • 15 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "майстора":

    Кво е тва пробе бре?!?!?!

    Коментиран от #16, #26

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 незнайко

    2 2 Отговор
    Ниската плътност намалява съпротивлението НО И ХРАНЕНЕТО на двигателя ! Това защо не е казано в сравнението ? Дали двигателя на Chiron ще се храни достатъчно там в Невада ?
  • 18 Едното изостава от другото

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Иванов":

    Мощноста трябва да скача геометрична прогресия че да скача скороста над определена стоиност ...по голямата мошност от студеното време не е достатъчна за по високата скорост
  • 19 Иво

    1 1 Отговор
    И колко ще караш ако го вдигнеш идиоти
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 TSV

    2 3 Отговор
    Пропуснали сте друго важно нещо. Рекорда не е фициален, защото не е направен в двете посоки в рамките на 1 час. От VW казват, че от многогодишните тестове асфалта а награпен само в една посока и не могат да карат наобратно..Или 21км са с благоприятен за тях наклон и са имали попътен вятър. Как мислите вие?).
    Аз лично симпатизирам повече на Кьонингсег и на Хенеси.
    Бугатито е W16, 8.0L, 4 turbo
    Agera е със двигател V8, 5.0L, Twin-turbo
    някак си моралния победител за мен не са VW
  • 22 Дали?

    0 0 Отговор
    Ами ако Devel Si teen стъпи официално на писта, за да постави скоростни рекорди, тогаз ко ши прайм?

    Коментиран от #23

  • 23 TSV

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Дали?":

    Е никой не знае кво ще праим? Що не стъпи на писта?
    Според мен защото, най-малкото, не са готови. За разлика от другите.
  • 24 манавски

    0 0 Отговор
    ако го пуснат от Витоша може и 1000 да вдигне
  • 25 Ало "експерте",

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Дъ Клаш":

    Личи си,че си потомък на инженер Ганев.Дизанерите и инженерите от "Бугати" са тествали десетки аеродинамични модела,първо на компютър,после в аеродинамичен тунел и накрая на пистата докато достигнат крайния вариант.А ти разбираш повече от всички накуп...И само за инфо- "Бугати" е френска компания,пише го и в статията.В стремежа си да изпъкнеш не осъзнаваш как се излагаш.Типично за всички Булгаристански комплексари!
  • 26 майстора

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Едно такова никво
  • 27 Иванов

    0 0 Отговор
    Аз пък можех да се оженя за Чарлиз Терон, ама не исках- много ми беше грозна.