Изключително рядък ГАЗ-23 от 1962 г., проектиран и произвеждан в нищожни тиражи за нуждите на КГБ, си търси нов собственик в Украйна. От специалния модел, наричан от обикновените хора "догонялка" (приблизително "настигачка"), са сглобени едва 603 бройки.
На външен вид кагебейска "Волга" не се различава от стандартния ГАЗ-21, но под предния капак се крие 5.5-литров V8 от "Чайка", от която е и тристепенната автоматична трансмисия.
Огромният мотор с мощност 195 к.с. превръща ГАЗ-23 в най-бързия сериен автомобил от СССР в онези времена. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 16 секунди, а максималната скорост нахвърля 170 км/ч.
За сравнение стандартната "Волга" се нуждае от поне 34 секунди преди да достигне 100 км/ч, а максималната скорост е 130 км/ч. При това ГАЗ-21 тежи с 300 килограма по-малко.
"Догонялката" има не само значително по-мощен двигател, а и усилена ходова част и спирачки. Предницата на колата се получава доста тежка и за по-добро разпределение на теглото навремето от КГБ често товарят оловни плочи в багажника.
Продаваният в Украйна ГАЗ-23 е реставриран основно и се намира в заводското си състояние. Цената от $140 000 (€127 533) не е никак ниска, но е оправдана за модел, от който до днес са оцелели единични бройки.