Отидете към основна версия

9 110 23

Тест на най-бързото Renault

  • renault-
  • megane-
  • rs-
  • trophy

 

Французите от Renault показаха обновената гама на най-продавания си модел Megane. Всички разновидности на френския бестселър търпят изменения, повечето от които са козметични. Има обаче и нови двигатели, окачването е рафинирано, а безопасността - повишена. От всички нови варианти на Megane най-силно впечатление ни направи версията обозначена с индекс RS. Именно на нея ще акцентираме в този материал. Екипът ни успя да направи обстоен 500-километров тест драйв на най-бързото Renault, като още по-интересното беше, че известният наш автомобилен състезател Тодор Славов ни показа на какво е способно обновеното Renault Megane RS, след което зае навигаторското място, давайки ни точни инструкции по небезизвестната отсечка "Златни Пясъци - Аладжа манастир - Виница". Впечатленията ни са за един наистина расов автомобил, предназначен за ежеднтевна употреба. Ето и по-конкретно за какво иде реч.
 
Екстериор

Външно разликите с досегашното Renault RS не са много, но корекциите са прецизни и още повече засилват визуалната динамика на автомобила. Основната новост са дневните светлини с LED технология, хармонично вписващи се в общата визия на модела. Впечатление ни направи и цвета на тестовия екземпляр, който виждате на снимките. До този момент от Renault предлагаха за модела стандартен жълт цвят, докато този вече е от типа металик. Иначе задната част продължава да  поразява със суперефектния трапецовиден ауспух. Последният е централно разположен, а освен него, отзад интерес представлява дифузьора. Като цяло версията RS прилича на Megane Coupe, но е далеч по-спортна и агресивна. Калниците са силно раздути, а големите лети джанти и спортните спирачни апарати под тях завършват картината за един истински спортен хечбек.
 
Интериор

Салонът също търпи промени, като те са свързани основно с предната му част. Сега французите от Renault Sport са наблегнали на червения цвят, като елемент подчертаващ спортния характер на автомобила. Той е прецизно дозиран в средната част на арматурното табло, като с червен конец е обшит и спортния кожен волан и скоростният лост. Аналоговите инструменти на новия Megane RS са специфични за модела и са още една от особеностите на автомобила, които са част от пряката му връзка с автомобилния спорт. Тук присъства светлинният индикатор, указващ най-подходящия момент за превключване на предавка, като към него се добавя и звуково предупреждение, което се активира малко преди да се включи ограничителя на оборотите. Що се отнася до комфорта в салона, трябва да отбележим, че мястото за водача и пасажера до него е предостатъчно, но отзад е малко тесничко. Това обаче едва ли може да се определи като сериозен недостатък за подобен автомобил.

 

Двигател и ходови характеристики.
Това е може би най-интересната част от автомобила. Новото Renault Megane RS Trophy разполага с форсиран до 265 к.с. двигател, който ще ви остави без дъх. Агрегатът в досегашната версия имаше налични 250 к.с., но сега благодарение на увеличено с 0.2 бара налягане на турбото и модифицирана всмукателна система е увеличена мощността. Тези промени водят и до нарастване на максималният въртящ момент. При новото RS Trophy той е с 20 Нм повече (360 Нм). В стандартен режим RS заазва досегашните си мощност и въртящ момент, но с активирането на Sport режима от ESC бутона пълната мощ и момент стават налични, характеристиките на мотора се променят или с други думи нещата стават сериозни. Рафинираното окачване пък води до уникална стабилност на автомобила в завои с висока скорост, като наред с това предлага една прилично твърда возия, която в никакъв случай няма да е причина за разбити бъбреци. Воланът е информативен, но в същото време не е прекалено директен, което означава значително по-добър контрол на мощния автомобил.
 
Цена

С други думи новата Megane Collectioon 2012 впечатлява с подобрени материали, присъщото за Режията високо качество на самата сглобка, нови двигатели и по-мощен RS. В ценово отношение обновения Megane също представлява атрактивно предложение, като изборът от двигатели и оборудване не е никак малък - от 26 600 лв с ДДС за вариант с 1.6-литров бензинов мотор и 110 коня до 54 900 лв също с ДДС за наточеното Renault Megane Sport Trophy.
 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини