Last news in Fakti

25 Юни, 2012 12:01 9 099 23

Тест на най-бързото Renault

  • renault-
  • megane-
  • rs-
  • trophy

 

Французите от Renault показаха обновената гама на най-продавания си модел Megane. Всички разновидности на френския бестселър търпят изменения, повечето от които са козметични. Има обаче и нови двигатели, окачването е рафинирано, а безопасността - повишена. От всички нови варианти на Megane най-силно впечатление ни направи версията обозначена с индекс RS. Именно на нея ще акцентираме в този материал. Екипът ни успя да направи обстоен 500-километров тест драйв на най-бързото Renault, като още по-интересното беше, че известният наш автомобилен състезател Тодор Славов ни показа на какво е способно обновеното Renault Megane RS, след което зае навигаторското място, давайки ни точни инструкции по небезизвестната отсечка "Златни Пясъци - Аладжа манастир - Виница". Впечатленията ни са за един наистина расов автомобил, предназначен за ежеднтевна употреба. Ето и по-конкретно за какво иде реч.
 
Екстериор

Външно разликите с досегашното Renault RS не са много, но корекциите са прецизни и още повече засилват визуалната динамика на автомобила. Основната новост са дневните светлини с LED технология, хармонично вписващи се в общата визия на модела. Впечатление ни направи и цвета на тестовия екземпляр, който виждате на снимките. До този момент от Renault предлагаха за модела стандартен жълт цвят, докато този вече е от типа металик. Иначе задната част продължава да  поразява със суперефектния трапецовиден ауспух. Последният е централно разположен, а освен него, отзад интерес представлява дифузьора. Като цяло версията RS прилича на Megane Coupe, но е далеч по-спортна и агресивна. Калниците са силно раздути, а големите лети джанти и спортните спирачни апарати под тях завършват картината за един истински спортен хечбек.
 
Интериор

Салонът също търпи промени, като те са свързани основно с предната му част. Сега французите от Renault Sport са наблегнали на червения цвят, като елемент подчертаващ спортния характер на автомобила. Той е прецизно дозиран в средната част на арматурното табло, като с червен конец е обшит и спортния кожен волан и скоростният лост. Аналоговите инструменти на новия Megane RS са специфични за модела и са още една от особеностите на автомобила, които са част от пряката му връзка с автомобилния спорт. Тук присъства светлинният индикатор, указващ най-подходящия момент за превключване на предавка, като към него се добавя и звуково предупреждение, което се активира малко преди да се включи ограничителя на оборотите. Що се отнася до комфорта в салона, трябва да отбележим, че мястото за водача и пасажера до него е предостатъчно, но отзад е малко тесничко. Това обаче едва ли може да се определи като сериозен недостатък за подобен автомобил.

 

Двигател и ходови характеристики.
Това е може би най-интересната част от автомобила. Новото Renault Megane RS Trophy разполага с форсиран до 265 к.с. двигател, който ще ви остави без дъх. Агрегатът в досегашната версия имаше налични 250 к.с., но сега благодарение на увеличено с 0.2 бара налягане на турбото и модифицирана всмукателна система е увеличена мощността. Тези промени водят и до нарастване на максималният въртящ момент. При новото RS Trophy той е с 20 Нм повече (360 Нм). В стандартен режим RS заазва досегашните си мощност и въртящ момент, но с активирането на Sport режима от ESC бутона пълната мощ и момент стават налични, характеристиките на мотора се променят или с други думи нещата стават сериозни. Рафинираното окачване пък води до уникална стабилност на автомобила в завои с висока скорост, като наред с това предлага една прилично твърда возия, която в никакъв случай няма да е причина за разбити бъбреци. Воланът е информативен, но в същото време не е прекалено директен, което означава значително по-добър контрол на мощния автомобил.
 
Цена

С други думи новата Megane Collectioon 2012 впечатлява с подобрени материали, присъщото за Режията високо качество на самата сглобка, нови двигатели и по-мощен RS. В ценово отношение обновения Megane също представлява атрактивно предложение, като изборът от двигатели и оборудване не е никак малък - от 26 600 лв с ДДС за вариант с 1.6-литров бензинов мотор и 110 коня до 54 900 лв също с ДДС за наточеното Renault Megane Sport Trophy.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 laguna 2

    2 1 Отговор
    unique
  • 2 Дошо

    5 2 Отговор
    Страшно е това Рено.невероятно добър автомобил.И мотор и окачване и дизаин, интериор.....всичко му е супер.С 265кс на Нюрбургриниг бие Мерцедес ЦЛ 63АМГ и е много, много близо до астматичното Ауди Р8 V8 с 420к.с 4х4 и централно разположен двигател.
  • 3 France_fan

    3 3 Отговор
    С удоволствие бих карал подобен автомобил. Уникален е и в пъти по-евтин от немските резачки
  • 4 Никола

    3 1 Отговор
    Да, и аз съм на мнение, че си заслужава...
  • 5 Gost

    3 2 Отговор
    топ версиите на меган имат невероятно поведение на пътя ,което не съм срещал при немски автомобил
  • 6 PlimP

    3 3 Отговор
    за тея пари ще има забава, пък и рено са добри в правенето на малки бегачки
  • 7 Милен

    5 1 Отговор
    Страхотен автомобил и цената определено си заслужава. Забелязва се пълна хармония интериор-екстериор. Сигурен съм че може да разплаче доста по-именити марки :)
  • 8 Дилян

    3 3 Отговор
    ДОбре бе, дали са ви мощна и вълнуваща кола и вие качвате на сайта някакво кратко ревю с клиширани изрази от рода на "Воланът е информативен, но в същото време не е прекалено директен", които се пишат във всички български ревюта на коли. Даже снимката на интериора сте я свалили интернет. Да бяхте направили един клип, в който някой дето може да кара да покаже на какво е способна колата. Не очаквах че може за такава всепризната резачка да се напише подобно постно ревю
  • 9 Грую

    1 0 Отговор
    Чакам теста на най-икономичните. Само че там има възможност за манипулация, тъй като икономичността е резултантна величина между доста фактори. Почти във всички случаи се обявява разход , които е по-малък от реално постижимия за определено превозно средство. А по съотношението мощност / товароносимост / икономичност , които са общо взето несъвместими за в една посока показатели има да се работи достатъчно много. Предполагам, че с темповете с които бълваме СО2 в атмосферата след няколко десетилетия ще бъде забранено да се пали дори кибритена клечка, а на оцелелите дотогава няма да се разрешава да вдишват повече от два пъти в минута, а за нарущителите ще се налага глоба да не дишат, докато не засадят две борчета над хижа "Алеко", но това са все още прогнози, защото дотогава Райчо може да ни опече в собствените ни въглеродни емисии и всички гореописани действия да се обезсмислят.
  • 10 Марто

    3 2 Отговор
    На мен, а както се вижда и на останалите тук ни харесва и колата и теста и сайта. Като не те кефят тези неща - дим да те няма.
  • 11 skier

    2 1 Отговор
    Дилянчо, трябваше теб да поканят да направиш и да напишеш теста. Така като гледам си страхотен разбирач на тема автомобили и ако не схавщаш иронията ми ще ти кажа, че пичовете от мобиле са карали бая подобни автомобили и именно поради тази причина могат да изразят мнението, че "Воланът е информативен, но в същото време не е прекалено директен", защото без база за сравнение трудно се прави подобно заключение. Аре със здраве и по-кротко с избиването на комплекси, че като те гледам и на пътя си същия.
  • 12 Japoneze

    3 1 Отговор
    Toва животно не съм го карал още-но си е най-добрия хечбек правен някога-има ли много завои забрави да го стигнеш,страшно окачване-даже япончетата го тестваха в едно предаване срещу няколко Хонди-само клатеха глави-Мегано все е по напред!Рено Спорт дивизиона нямат засега равни по шасита - като залепнало за пътя-да го гледаш и само да му се радваш на евтинийката!Отдавна търся втора ръка -голяма рядкост -по се намират Клио-та,
    на никой не му писва значи-не продават!
  • 13 _FMC_

    0 1 Отговор
    Оф. Подсетихте ме за една тема, пусната преди 2-3 години от един клиент на ново Megane RS. Проблемът му бе, че се налагаше смяна на колянов вал, а от Рено не му признават гаранцията. да, но по онова време дори Ауо Билд имаха подобен проблем с тяхната тестова Лагуна - износени лагери на коляновия вал. Рено се оправдаха с това, че са изтървали в картера някаква мръсотия. Само дето това не са единствените оплаквания. Така, че по-полека с пожеланията да карате подобна резачка втора ръка :) Имам чувството, че повечето коментари тук са писани от един човек, познат изначало като Дошо. Напоследък все повече прави тия номера и тук и на други места. раздвоение на личността, какво да се прави.
  • 14 Ducati

    2 3 Отговор
    Цената била добре, 54 900 за кола която след 5 години ще струва 6-7 хиляди лева. За няколкото фанатични фенове на Рено из света сигурно това е добра кола, но при положение че има немски и японски резачки, само някой ментално болен би си купил това Рено
  • 15 ВИП АМГ

    0 2 Отговор
    kolata izglejda dosta dobre.spored men citroen i peugeot sa po nadejdni.
  • 16 Japoneze

    1 0 Отговор
    Коляновия вал-сменяме го барабар с лагери-пълен комплект и пак Форца-от толкоз много Мегани един се оплакал -голям праз-те по един има и от вси4ки останали фирми -няма коли дето да не дефектират-типично по български -само немско и японско,Рено са малко над 100 годишна фирма - погледай Формула1- само три мотора останаха -винаги са били - и пак ще бъдат(Рено,Мерцедес,Ферари).
    Пък за немското качество-имам 3-ма познати,продадоха си Вектричките(GM) и сега само си късат косите и джобовете със Великия Голф!
  • 17 Japoneze

    1 0 Отговор
    Ducati,съвсем забравих-като намериш след 5 години такава за 7хил.лева да ми се обадиш,не си май много запознат с цените на RS,вземи провери из Нет-а и ако оби4аш да поместиш тук една-две цени,да видим всички!
  • 18 Ducati

    0 1 Отговор
    Добре де, да не са 6-7 хиляди , а да са 11 -12 хиляди, аз гледам в Англия цените поради ред причини, ето един линк. 5500 паунда доста добър екземпляр.В интерес на истината не бих отказал такова Рено но да е на супер добра цена .
    http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Megane-R-Sport-230-F1-R26-Black-No-1157-/221055483650?pt=Automobiles_UK&hash=item3377eeff02#ht_1264wt_
  • 19 FMC

    1 0 Отговор
    Да бе да. Затова Рено ще разглеждат случаите с двата отказали алтернатора на фетел и Грожан във Валенсия.

    Сори, но се набива в очи, как Рено-България не признават гаранция и то от производствен дефект описан и познат в Германия малко преди това!!!

    Не смесвай нещата. Аз говоря за тарикати, които не признават гаранция а не за това, дали даден автомобил се чупи или не! Всички се чупят, спор няма.
  • 20 666

    0 0 Отговор
    Че то коя кола от масовите след пет години няма да е в пъти по-евтина от цената като нова? Меган-ът е супер и Рено са най-добрите, това е. Просто не можете да си го позволите.
  • 21 Манол

    2 0 Отговор
    Hater-ииии. Такива сме си българите.

    Не може да отречете, че този модел рено е най-добрият по характеристики и показатели в класа си. Нееднократно е доказано това.

    Какво лошо има и рено да направят добър автомобил? Не разбирам как Ви работи мозъка...
  • 22 666

    0 0 Отговор
    Наопаки или изобщо не работи. Така е по-лесно.
  • 23 mustermann

    0 0 Отговор
    Перфектно е Рено-то, ще изяде всички голфове. Евтино и яко. Кво искап повече от кола дето ще я караш 5000 км годишно. Супер е.