Французите от Renault показаха обновената гама на най-продавания си модел Megane. Всички разновидности на френския бестселър търпят изменения, повечето от които са козметични. Има обаче и нови двигатели, окачването е рафинирано, а безопасността - повишена. От всички нови варианти на Megane най-силно впечатление ни направи версията обозначена с индекс RS. Именно на нея ще акцентираме в този материал. Екипът ни успя да направи обстоен 500-километров тест драйв на най-бързото Renault, като още по-интересното беше, че известният наш автомобилен състезател Тодор Славов ни показа на какво е способно обновеното Renault Megane RS, след което зае навигаторското място, давайки ни точни инструкции по небезизвестната отсечка "Златни Пясъци - Аладжа манастир - Виница". Впечатленията ни са за един наистина расов автомобил, предназначен за ежеднтевна употреба. Ето и по-конкретно за какво иде реч.
Екстериор
Външно разликите с досегашното Renault RS не са много, но корекциите са прецизни и още повече засилват визуалната динамика на автомобила. Основната новост са дневните светлини с LED технология, хармонично вписващи се в общата визия на модела. Впечатление ни направи и цвета на тестовия екземпляр, който виждате на снимките. До този момент от Renault предлагаха за модела стандартен жълт цвят, докато този вече е от типа металик. Иначе задната част продължава да поразява със суперефектния трапецовиден ауспух. Последният е централно разположен, а освен него, отзад интерес представлява дифузьора. Като цяло версията RS прилича на Megane Coupe, но е далеч по-спортна и агресивна. Калниците са силно раздути, а големите лети джанти и спортните спирачни апарати под тях завършват картината за един истински спортен хечбек.
Интериор
Салонът също търпи промени, като те са свързани основно с предната му част. Сега французите от Renault Sport са наблегнали на червения цвят, като елемент подчертаващ спортния характер на автомобила. Той е прецизно дозиран в средната част на арматурното табло, като с червен конец е обшит и спортния кожен волан и скоростният лост. Аналоговите инструменти на новия Megane RS са специфични за модела и са още една от особеностите на автомобила, които са част от пряката му връзка с автомобилния спорт. Тук присъства светлинният индикатор, указващ най-подходящия момент за превключване на предавка, като към него се добавя и звуково предупреждение, което се активира малко преди да се включи ограничителя на оборотите. Що се отнася до комфорта в салона, трябва да отбележим, че мястото за водача и пасажера до него е предостатъчно, но отзад е малко тесничко. Това обаче едва ли може да се определи като сериозен недостатък за подобен автомобил.
Двигател и ходови характеристики.
Това е може би най-интересната част от автомобила. Новото Renault Megane RS Trophy разполага с форсиран до 265 к.с. двигател, който ще ви остави без дъх. Агрегатът в досегашната версия имаше налични 250 к.с., но сега благодарение на увеличено с 0.2 бара налягане на турбото и модифицирана всмукателна система е увеличена мощността. Тези промени водят и до нарастване на максималният въртящ момент. При новото RS Trophy той е с 20 Нм повече (360 Нм). В стандартен режим RS заазва досегашните си мощност и въртящ момент, но с активирането на Sport режима от ESC бутона пълната мощ и момент стават налични, характеристиките на мотора се променят или с други думи нещата стават сериозни. Рафинираното окачване пък води до уникална стабилност на автомобила в завои с висока скорост, като наред с това предлага една прилично твърда возия, която в никакъв случай няма да е причина за разбити бъбреци. Воланът е информативен, но в същото време не е прекалено директен, което означава значително по-добър контрол на мощния автомобил.
Цена
С други думи новата Megane Collectioon 2012 впечатлява с подобрени материали, присъщото за Режията високо качество на самата сглобка, нови двигатели и по-мощен RS. В ценово отношение обновения Megane също представлява атрактивно предложение, като изборът от двигатели и оборудване не е никак малък - от 26 600 лв с ДДС за вариант с 1.6-литров бензинов мотор и 110 коня до 54 900 лв също с ДДС за наточеното Renault Megane Sport Trophy.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 laguna 2
12:08 25.06.2012
2 Дошо
12:12 25.06.2012
3 France_fan
12:17 25.06.2012
4 Никола
12:23 25.06.2012
5 Gost
13:28 25.06.2012
6 PlimP
13:44 25.06.2012
7 Милен
14:02 25.06.2012
8 Дилян
14:10 25.06.2012
9 Грую
14:27 25.06.2012
10 Марто
14:39 25.06.2012
11 skier
14:47 25.06.2012
12 Japoneze
на никой не му писва значи-не продават!
17:39 25.06.2012
13 _FMC_
18:00 25.06.2012
14 Ducati
21:27 25.06.2012
15 ВИП АМГ
11:30 26.06.2012
16 Japoneze
Пък за немското качество-имам 3-ма познати,продадоха си Вектричките(GM) и сега само си късат косите и джобовете със Великия Голф!
13:00 26.06.2012
17 Japoneze
13:07 26.06.2012
18 Ducati
http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Megane-R-Sport-230-F1-R26-Black-No-1157-/221055483650?pt=Automobiles_UK&hash=item3377eeff02#ht_1264wt_
17:42 26.06.2012
19 FMC
Сори, но се набива в очи, как Рено-България не признават гаранция и то от производствен дефект описан и познат в Германия малко преди това!!!
Не смесвай нещата. Аз говоря за тарикати, които не признават гаранция а не за това, дали даден автомобил се чупи или не! Всички се чупят, спор няма.
18:16 26.06.2012
20 666
11:44 27.06.2012
21 Манол
Не може да отречете, че този модел рено е най-добрият по характеристики и показатели в класа си. Нееднократно е доказано това.
Какво лошо има и рено да направят добър автомобил? Не разбирам как Ви работи мозъка...
18:26 27.06.2012
22 666
12:23 28.06.2012
23 mustermann
00:26 29.06.2012