Отидете към основна версия

30 997 149

Първи тест на новия VW Passat

  • passat-
  • vw passat

Автомобилът с обозначение Passat е един от емблематичните модели на марката Volkswagen. Първото му поколение се появява на бял свят през далечната 1973 година и от тогава до днес компанията е успяла да реализира на пазара повече от 15 млн. екземпляра. На отминалото, в началото на октомври, автомобилно изложение в Париж Volkswagen представи новото, седмо поколение на модела. Само месец по-късно екипът на АВТОпзар имаше възможността да направи първия тест-драйв на новия Passat. Пробното шофиране беше организирано в испанския град Барселона, като моделът беше представен и в двете си версии - седан и комби. Гамата от двигатели също беше доста богата, но това което ни впечатли най-много беше новото, различно позициониране на Passat (B7). Ето и нашите по-конкретни впечатления.

Екстериор
На пръв поглед външните изменения не са много, но от друга страна са съществени за новия облик на автомобила. Предницата вече е издържана в иновационния общокорпоративен стил на марката, линия която за първи път беше прокарана от шестата генерация на Golf. Иначе като цяло Passat наподобява флагмана на компанията Phaeton, но същевременно има ясно изразен собствен облик. Наличието на повече хромирани елементи, новите предни и задни светлини и различните брони придават стил и лукс на автомобила. Интерес представлява и страничната хромирана лайстна, която вече е изместена в долния край на вратите. Другото на което трябва да обърнем внимание са биксеноновите "интелигентни" фарове Dynamic Light Assist с интегрирани в тях ефектни LED-дневни светлини. Що се отнася до габаритите ще споменем, че седанът е "пораснал" с 4 мм на дължина, а комбито е по-късо с 3 мм. Ширината спрямо предшественика е непроменена, а височината е малко по-голяма. В обобщение може да се каже, че благодарние на тези екстериорни промени новия Passat вече е ориентиран към премиум сегмента на средния клас.

Интериор
Салонът на новия Passat е оформен в същия стил, като външността. Интериорът продължава да е сдържан и класически, но от друга страна е наблегнато на екстри и функционалност - все факти затвърждаващи усещането от външния вид, че се намирате в автомобил от премиум сегмента на средния клас. В сравнение с предшественика материалите изглеждат по-скъпи и качествени (с изключение на вертикалната част на средната конзола), а качеството на сглобката е на познатото прецизно немско ниво. Шумове и скърцания не се чуват, седалките вече са по-големи и доста по ергономични, а уредите са силно информативни. Последните са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, като основните са разположени пред погледа на водача. Само дисплеят на навигационната система е изнесен в горната част на средната конзола, но и той е дублиран пред погледа на шофьора. Що се отнася до простора в салона, ще кажем, че мястото, както отпред, така и отзад е напълно достатъчно. Багажникът и при двете версии също е голям и функционален. С други думи салонът на новия Passat е оптимална компилация от лукс, комфорт и функционалност.

Двигатели и ходови характеристики
От гамата двигатели интерес представлява най-малкия дизелов мотор. Той е с обем 1.6 литра и мощност 105 к.с., а средният му разход на гориво е едва 4.3 литра на 100 километра пробег. Освен това на този агрегат не му липсва и динамика. От бензиновите предложения най-интересен ни се стори 1.8-литровия TSI агрегат с мощност от 140 коня. Този мотор предлага отлична комбинация от добра динамика и нисък следен разход на гориво. От трансмисите трябва да се отбележи наличието на DSG скоростна кутия, която е един от най-добрите варианти за автомобила с индекс B7. Що се отнася до пътно поведение Passat е един от еталоните в този клас - уникална стабилност в завои, минимален крен и силно информативен волан.
От допълнителните екстри хората от VW ни демонстрираха системата ACC (Адаптивен круиз контрол) и по-конкретно частта от нея за автоматично екстремно спиране в градски условия. Тя действа напълно автоматично и при ниска скорост (до 30 км/ч.) привежда автомобила в покой ако "забележи" опасност пред него. Друга интересна екстра са специалните сензори под задната броня, благодарение на които багажника се отваря сам, когато водача (с контактния ключ в себе си) си подаде крака под бронята. Това нововъведение се използва при носене на обемисти товари, когато са заети и двете ръце и е изключително функционално. Още нещо интересно е камерата за задно виждане и по-конкретно нейното разположение. При повечето автомобили с подобни устройства тя се монтира под някоя от лайсните на бакажника, но при лошо време често се зацапва и става безполезна. Инженерите от VW са я интегрирали под емблемата отзад и при включване на задна скорост тя (емблемата) се отваря автоматично до почти хоризонтално положение. Интересно е още, че и някои от дизеловите модификации са оборудвани със start/stop система. Като цяло иновациите по отношение на техническата част са ориентирани към подобряване на безопасността, икономичността и функционалността на автомобила. Спокойно може да се твърди, че новият Passat e "пораснал" в тази насока по всички фронтове.

Цена
Цените за България все още не са известни, но ще бъдат определени в най-скоро време. Това, което казаха от компанията е, че базовата цена на новия Passat ще бъде по-ниска от тази на сегашното поколение. Като се прибави към това и по-високото ниво на оборудване може да се прогнозира, че новият модел на бестселъра Passat отново ще е в челото на класациите по продажби.

Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.

Свързани новини