Автомобилът с обозначение Passat е един от емблематичните модели на марката Volkswagen. Първото му поколение се появява на бял свят през далечната 1973 година и от тогава до днес компанията е успяла да реализира на пазара повече от 15 млн. екземпляра. На отминалото, в началото на октомври, автомобилно изложение в Париж Volkswagen представи новото, седмо поколение на модела. Само месец по-късно екипът на АВТОпзар имаше възможността да направи първия тест-драйв на новия Passat. Пробното шофиране беше организирано в испанския град Барселона, като моделът беше представен и в двете си версии - седан и комби. Гамата от двигатели също беше доста богата, но това което ни впечатли най-много беше новото, различно позициониране на Passat (B7). Ето и нашите по-конкретни впечатления.
Екстериор
На пръв поглед външните изменения не са много, но от друга страна са съществени за новия облик на автомобила. Предницата вече е издържана в иновационния общокорпоративен стил на марката, линия която за първи път беше прокарана от шестата генерация на Golf. Иначе като цяло Passat наподобява флагмана на компанията Phaeton, но същевременно има ясно изразен собствен облик. Наличието на повече хромирани елементи, новите предни и задни светлини и различните брони придават стил и лукс на автомобила. Интерес представлява и страничната хромирана лайстна, която вече е изместена в долния край на вратите. Другото на което трябва да обърнем внимание са биксеноновите "интелигентни" фарове Dynamic Light Assist с интегрирани в тях ефектни LED-дневни светлини. Що се отнася до габаритите ще споменем, че седанът е "пораснал" с 4 мм на дължина, а комбито е по-късо с 3 мм. Ширината спрямо предшественика е непроменена, а височината е малко по-голяма. В обобщение може да се каже, че благодарние на тези екстериорни промени новия Passat вече е ориентиран към премиум сегмента на средния клас.
Интериор
Салонът на новия Passat е оформен в същия стил, като външността. Интериорът продължава да е сдържан и класически, но от друга страна е наблегнато на екстри и функционалност - все факти затвърждаващи усещането от външния вид, че се намирате в автомобил от премиум сегмента на средния клас. В сравнение с предшественика материалите изглеждат по-скъпи и качествени (с изключение на вертикалната част на средната конзола), а качеството на сглобката е на познатото прецизно немско ниво. Шумове и скърцания не се чуват, седалките вече са по-големи и доста по ергономични, а уредите са силно информативни. Последните са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, като основните са разположени пред погледа на водача. Само дисплеят на навигационната система е изнесен в горната част на средната конзола, но и той е дублиран пред погледа на шофьора. Що се отнася до простора в салона, ще кажем, че мястото, както отпред, така и отзад е напълно достатъчно. Багажникът и при двете версии също е голям и функционален. С други думи салонът на новия Passat е оптимална компилация от лукс, комфорт и функционалност.
Двигатели и ходови характеристики
От гамата двигатели интерес представлява най-малкия дизелов мотор. Той е с обем 1.6 литра и мощност 105 к.с., а средният му разход на гориво е едва 4.3 литра на 100 километра пробег. Освен това на този агрегат не му липсва и динамика. От бензиновите предложения най-интересен ни се стори 1.8-литровия TSI агрегат с мощност от 140 коня. Този мотор предлага отлична комбинация от добра динамика и нисък следен разход на гориво. От трансмисите трябва да се отбележи наличието на DSG скоростна кутия, която е един от най-добрите варианти за автомобила с индекс B7. Що се отнася до пътно поведение Passat е един от еталоните в този клас - уникална стабилност в завои, минимален крен и силно информативен волан.
От допълнителните екстри хората от VW ни демонстрираха системата ACC (Адаптивен круиз контрол) и по-конкретно частта от нея за автоматично екстремно спиране в градски условия. Тя действа напълно автоматично и при ниска скорост (до 30 км/ч.) привежда автомобила в покой ако "забележи" опасност пред него. Друга интересна екстра са специалните сензори под задната броня, благодарение на които багажника се отваря сам, когато водача (с контактния ключ в себе си) си подаде крака под бронята. Това нововъведение се използва при носене на обемисти товари, когато са заети и двете ръце и е изключително функционално. Още нещо интересно е камерата за задно виждане и по-конкретно нейното разположение. При повечето автомобили с подобни устройства тя се монтира под някоя от лайсните на бакажника, но при лошо време често се зацапва и става безполезна. Инженерите от VW са я интегрирали под емблемата отзад и при включване на задна скорост тя (емблемата) се отваря автоматично до почти хоризонтално положение. Интересно е още, че и някои от дизеловите модификации са оборудвани със start/stop система. Като цяло иновациите по отношение на техническата част са ориентирани към подобряване на безопасността, икономичността и функционалността на автомобила. Спокойно може да се твърди, че новият Passat e "пораснал" в тази насока по всички фронтове.
Цена
Цените за България все още не са известни, но ще бъдат определени в най-скоро време. Това, което казаха от компанията е, че базовата цена на новия Passat ще бъде по-ниска от тази на сегашното поколение. Като се прибави към това и по-високото ниво на оборудване може да се прогнозира, че новият модел на бестселъра Passat отново ще е в челото на класациите по продажби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дошо
Коментиран от #36
15:56 08.09.2011
2 Sasho
15:56 08.09.2011
3 Серж
15:56 08.09.2011
4 Дошо
Колкото нискобюджетна версия на Ауди А4 от преди поне 5 години.
Коментиран от #73
15:56 08.09.2011
5 NBA
15:56 08.09.2011
6 diwanel
Коментиран от #11
15:56 08.09.2011
7 Riator
Абе, коли без душа правят тия от VW
15:56 08.09.2011
8 VAG
Коментиран от #10
15:56 08.09.2011
9 Коениг_Специал
А за модела- наистина е много безличен, няма нищо в дизайна което да привлече внимание като индивидуалност(поне малко само)
15:56 08.09.2011
10 инж. Денчев
До коментар #8 от "VAG":
Много си прав, наистина добра кола са направили. В статията също не са упоменати много минуси, е има един, но то коя кола няма недостатъци. Като цяло и предвид цената предложението ще е много добро.15:56 08.09.2011
11 Дошо
До коментар #6 от "diwanel":
Ми бърка ме платформата, защото ако я осъвършенстваха, нямаше моторите им да стоят на половин метър пред предната ос и разпределението на масите да е нещо от сорта на 58-42Коментиран от #12
15:56 08.09.2011
12 Георгиев
До коментар #11 от "Дошо":
А, бе Дошо ли си, к'ъв си - научи се да пишеш първо и чак след това изказвай "компетентното" си мнение за платформи и т.н. Само за справка, пише се УСЪВЪРШЕНСТВАМ и ЕВТИН.Иначе, относно теста и колата, мога да кажа само БРАВО!!!
15:56 08.09.2011
13 Дошо
Коментиран от #54
15:56 08.09.2011
14 deo88
15:56 08.09.2011
15 vesana999
15:56 08.09.2011
16 D
Коментиран от #19
15:56 08.09.2011
17 Дошо
15:56 08.09.2011
18 JTD
Иначе колата определено изглежда премиум, както отвътре така и отвън! Това, което обаче аз лично не приемам е еднообразието по отношение на интериора. Сега, не може толкова леко да променят централната конзола и таблото за изцяло нов модел. Даже и в Порше с иконата 911 са по либерални в дизайна! Иначе като техническо изпълнение едвали са правени компромиси!
Коментиран от #20
15:56 08.09.2011
19 Дошо
До коментар #16 от "D":
Азиятските боклуци, които гледах на Пловдивския панаир са много напред от средните модели на VAG.Хонда и Субару особено са страхотни.И никъде не съм писал плат в орма, ако е така то е от бързане както и другите грешки.Като няма за какво да се хванете и започвате да злобеете.15:56 08.09.2011
20 Дошо
До коментар #18 от "JTD":
То целите им автомобили са компромис.Премиум може да е спрямо италиянките и френските колици, но спрямо БМВ, АУДИ(отчасти защото и в него има много фолксваген гени) и Мерцедес си е чиста ширпотреба.15:56 08.09.2011
21 Real
15:56 08.09.2011
22 D
15:56 08.09.2011
23 D
Коментиран от #24, #80
15:56 08.09.2011
24 111
До коментар #23 от "D":
D, D само един бутафорен мозък като теб може да плюе по японските автомобили, доказани в цял свят.По темата - ако колата е отражение на собственото ти Аз, то Аз-ът, закупил този кошник трябва да е с изключително смачкано самочувствие и самооценка, не видял жена, и напълно сливащ се с тълпата. Никакво открояване, нищо индивидуално.
15:56 08.09.2011
25 Дошо
В трошки японските автомобили се превръщат когато биват сглобявани извън Япония.
15:56 08.09.2011
26 ч
15:56 08.09.2011
27 ч
15:56 08.09.2011
28 graver
Не съм съгласен, че е скучен. Какво сега- вие да не очаквате нещо революционно или палаво в дизайна точно на Пасат?
Дано е здрав, а ако е и икономичен става за хора на средна възраст (разбирайте го над 30 години)
п.п. Който иска красиво да си купи например Алфа
Коментиран от #33
15:56 08.09.2011
29 Badi
15:56 08.09.2011
30 киа
Коментиран от #31
15:56 08.09.2011
31 111
До коментар #30 от "киа":
като си си взел японка сглобена на майн*та си кво искаш. Не прави извод за всички японски автомобили15:56 08.09.2011
32 опа
15:56 08.09.2011
33 realnothing
До коментар #28 от "graver":
Ами Пасат CC е доста различен пасат чисто визуално, нямал съм възможност да го покарам, но все пак разчупва "Пасаторските" стериотипо. Мислех, че германците ще го надстроят в следващата си версия (демек тази), но нищо подобно, дори пълен регрес според мен. Явно е, че ще има нов CC... Аман от маркетингове трикове и ходове!15:56 08.09.2011
34 bmw
15:56 08.09.2011
35 hypnotize
15:56 08.09.2011
36 waltuo
До коментар #1 от "Дошо":
Много си скаран с автомобилите..1.8ТСИ няма нищо общо с 1.8Т...
Отделно индекса Б7 не е заради старата А4 ами защото това е индекса на Пасата... предишния беше Б6...
За някои е скучен дизайна, за някои не...
За мен е класически... точно такъв трябва да бъде.. ВАГ групата включва и Ауди и Шкода и Сеат... айде всички да ги направят с еднакъв дизайн... точно това им е целта на ВАГ да имат различни автомобили в 1 и същ клас заради различната клиентела...
15:56 08.09.2011
37 shelby
15:56 08.09.2011
38 Дошо
15:56 08.09.2011
39 dacho
15:56 08.09.2011
40 TAXI
15:56 08.09.2011
41 X
А за този Пасат. Явно ВАГ се стремят към счетоводителите, като го гледам каква дървения... Тази нова решетка стои що годе добре на Поло и относително добре на Голф, но колкото по широка става колата, просто измислете нещо ново, тъй тъй плащат заплати на дизайнерите си, да ги използват малко! Сухарска ми изглежда някак си. Не е за мен. Но почвам да разбирам стратегията им. ЗА първи път мога да кажа "Предпочитам АУДИ!"....
Коментиран от #42
15:56 08.09.2011
42 111
До коментар #41 от "X":
Счетоводителите ли е? Аз съм счетоводител и не съм си позволявал да карам никога кола с повече от 3 врати.Коментиран от #43
15:56 08.09.2011
43 111
До коментар #42 от "111":
Повече от 3 врати и различна категория от "купе". Така че продавачо на цветя, не се изказвай ако обичаш да не ставаш повече за смяхКоментиран от #58
15:56 08.09.2011
44 awa
Коментиран от #47, #62
15:56 08.09.2011
45 anti tapanarshtinata
Коментиран от #49
15:56 08.09.2011
46 awa
15:56 08.09.2011
47 Das Auto.
До коментар #44 от "awa":
Kakva vuzmojnost imash ti be izmekqr, hodi karai bmw 320i i se zabivai u durvetata sus selski drift4eta i neveroqtnata zadna predavka ne se obqsnqvai za marka ot koqto si nemash haber15:56 08.09.2011
48 akak
15:56 08.09.2011
49 bg
До коментар #45 от "anti tapanarshtinata":
Ей нежен от кое село си бе гурлясал.Ти да не живееш в някой клозет,всичките ти коментари са пълни с помия, никой няма нужда да ти чете олигофренските мнения. Ти си възможно най-ограничения тъпанар по форумите, с теб трябва много сериозно да се занимава екип от психолози. Във вашето училище нямате ли ? Вземи се прегледай от малък,че като порастнеш не знам каква маймуна ще станеш ???15:56 08.09.2011
50 shelby
15:56 08.09.2011
51 awa
Коментиран от #55
15:56 08.09.2011
52 Driver
15:56 08.09.2011
53 АЛЛАХ
15:56 08.09.2011
54 CF
До коментар #13 от "Дошо":
Ти какво разбираш от двигатели и от разпределение на масите бе мърльо, да не би да разбираш повече от инжинерите. Колкото до дизайна VAG е напълно прав.Коментиран от #57, #81
15:56 08.09.2011
55 ааааа
До коментар #51 от "awa":
Каква финансова възможност имаш ти бе п***рас грозен на тебе утре ако ти дадат да седнеш в такава кола ше се на***еш от кеф, ама сега ми пишеш тъпи коментари и ми се правиш на готин.15:56 08.09.2011
56 awa
15:56 08.09.2011
57 Дошо
До коментар #54 от "CF":
ДА разбирам.От инжЕнерите не, но от инжИнерите като теб имам повече знания.Разбра ли ме или трябва повече да ти се обяснява?Коментиран от #60
15:56 08.09.2011
58 X
До коментар #43 от "111":
Кой говори за тебе?! Ама веднага "АЗ"! И какво ти? Аз говоря за ЕВРОПА! В България я продадът 300 бройки чисто нова, я не, а за останалите 3 000 000 (примерно) които смятат да продадът? А това че караш хечове никой не го касае!15:56 08.09.2011
59 awa
15:56 08.09.2011
60 Buick
До коментар #57 от "Дошо":
To4no ti li 6e pravi6 zabele6ki be ti edno vqrno izre4enie nqmq6, a kato gledam purviq ti komentar, i ot koli ni6to ne razbira6.Коментиран от #82
15:56 08.09.2011
61 Opa
15:56 08.09.2011
62 TAXI
До коментар #44 от "awa":
От написанототи личи чеси много културен и интелигентен само незнам след като имаш такава { finansova vyzmojnost }ко праиш тукабе.15:56 08.09.2011
63 ves
15:56 08.09.2011
64 anti audi
15:56 08.09.2011
65 do taxi
15:56 08.09.2011
66 do vsichki fenove na VAG
15:56 08.09.2011
67 VAG koncern za bakshishi i tapi futbolisti
15:56 08.09.2011
68 РС
15:56 08.09.2011
69 izroda
15:56 08.09.2011
70 duhaite
15:56 08.09.2011
71 nencho
15:56 08.09.2011
72 ILI
15:56 08.09.2011
73 спам
До коментар #4 от "Дошо":
друг път! този пасат няма нищо общо с платформата на ауди а415:56 08.09.2011
74 maksito
15:56 08.09.2011
75 G klasa
15:56 08.09.2011
76 VW
15:56 08.09.2011
77 VW
15:56 08.09.2011
78 VW
15:56 08.09.2011
79 VW
15:56 08.09.2011
80 selianina
До коментар #23 от "D":
абе бастун,защо се заяждаш с колегата ДОШО?относно италианските и японските коли...просто нямам думи.На нито една японска кола не могат да и стъпят на малкия пръст италианските боклуци.аман от диваци15:56 08.09.2011
81 selianina
До коментар #54 от "CF":
ей го и тоя бастун.абе вие не можете ли да водите нормална полемика без да обиждате?ДОШО изразява мнение,а ти го обиждаш!15:56 08.09.2011
82 Дошо
До коментар #60 от "Buick":
Смотан аз поне пиша на кирилица.Ти грешките ги избягваш с това подобие на писне(латиница).Мн. си хитър бе смешник.Коментиран от #88
15:56 08.09.2011
83 meiza
15:56 08.09.2011
84 2
15:56 08.09.2011
85 TAXI
Коментиран от #89
15:56 08.09.2011
86 а
15:56 08.09.2011
87 пасат
15:56 08.09.2011
88 КУРТИ
До коментар #82 от "Дошо":
ДОШО,НЯМАМ НИЩО ПРОТИВ ТЕБ И КОМЕНТАРИТЕ ТИ. СПОРЕД МЕН ТОЧНО ПО ТАКЪВ НАЧИН ТРЯБВА ДА СЕ ПИШЕ КАТО НЕ ХАРЕСВА ЧОВЕК ДАДЕНА МАРКА,С ФАКТИ И ИЗВОДИ. НА МЕН МИ Е ИНТЕРЕСНО ТИ КАКВА КОЛА ИМАШ И КОЯ ТИ Е ЛЮБИМАТА МАРКА И МОДЕЛ,И ЗАЩО ? ПИТАМ,ЗАЩОТО ПОВЕЧЕТО ФЕНОВЕ ВИЖДАТ ПРЕДИМСТВАТА В ЛЮБИМАТА СИ МАРКА И НЕДОСТАТЪЦИТЕ В ОСТАНАЛИТЕ(български манталитет). АЗ ЛИЧНО ХАРЕСВАМ ЛАДА И ИМАМ 2 ТАКИВА. ЗА ПРЕДИМСТВАТА ИМ МОГА ДА ПИША ДО СУТРИНТА,НЕДОСТАТЪКЪТ ИМ Е ЧЕ ФАБРИЧНО НЕ СА ПО 150-200 КОНЯ,А АЗ ТРЯБВА ДА ГИ ПРАВЯ. НАДЯВАМ СЕ ДА МИ ОТГОВОРИШ. ( правописни грешки всеки допуска като бърза,не им се вързвай )Коментиран от #93
15:56 08.09.2011
89 rs
До коментар #85 от "TAXI":
i coiza tez noi dbrite acosa taina dety za bryt na prystaКоментиран от #104
15:56 08.09.2011
90 PlimP
15:56 08.09.2011
91 PlimP
15:56 08.09.2011
92 vaitko
15:56 08.09.2011
93 Дошо
До коментар #88 от "КУРТИ":
Курти колата ми е Ауди А4Б5 1,8Т Куатро.Върви доста добре при много добър разход на гориво, стой добре на пътя и в завоите се държи повече от прилично.Зимата проблеми няма.Дотук с предимствата.За три години и половина са похарчени маса пари по тая кола.(срам ме е да кажа колко)Преди съм карал Б4 и беше смея да кажа здрава кола.Това ме подлъга да се доверя отново на тази марка.Именно това, че сегашния ми автомобил е на една според мен сбъркана платформа чиято концепция не е променена вече мисля 15години аз виждам недостатъците и.Ако не е Куатрото недозавиването сигурно ще е стряскащо особено при по-мощните версии.Подозирам, че ако опиташ да влезеш или излезеш с по-голяма скорост от завой много бързо ще се озовеш в насрещното платно.Ако мотора не стърчи толкова много пред предната ос нямаше да е толкова тъпо положението.Аз и по-горе съм го написал за А5.Там Ауди имаха повече свобода и разпределението на тежестта м/у осите е значително по-добро.Е това ме дразни във Фолксваген.Тъпчат на едно място сума време без развитие само сменят купетата.Любимата ми марка БЕШЕ Ауди, допреди да разбера истината, че масовите им коли(не R8 А8 S8 и версиите RS) са едни луксозни фолксвагени.Сега моята кола немога да я гледам, но нямам пари да я сменя и ще трябва да я търпя още незнам колко време и да се моля да се позакрепи малко и да не се чупи нещо всеки месец.
В момента любима марка нямам.Вярвам, че всяка марка си има по някой добър модел.Последно време много ми харесва Хонда Акорд(модела от 2008г)
Коментиран от #100
15:56 08.09.2011
94 Audi caria na defekta
15:56 08.09.2011
95 Q7 krasiv no troshliv
15:56 08.09.2011
96 rushi29
15:56 08.09.2011
97 КУРТИ
15:56 08.09.2011
98 111
15:56 08.09.2011
99 бог-58
15:56 08.09.2011
100 Viva Italy
До коментар #93 от "Дошо":
Прав си че Б4 е здраво.И си още по-прав че А4 е кошмар.15:56 08.09.2011
101 Georgi
15:56 08.09.2011
102 3er
http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00270/Kia_Magentis_270641c.jpg
15:56 08.09.2011
103 До дошо
Коментиран от #106
15:56 08.09.2011
104 TAXI
До коментар #89 от "rs":
Не разбирам какво казваш,а и не познавам човек с архиологически познания който да помага.15:56 08.09.2011
105 do Viva Italy
15:56 08.09.2011
106 Дошо
До коментар #103 от "До дошо":
Е тук има много, много хора, които нямат коли, защо аз да не коментирам?Като не ми е хубава колата какво от това?15:56 08.09.2011
107 PlimP
15:56 08.09.2011
108 nqkoi
15:56 08.09.2011
109 А
Коментиран от #112
15:56 08.09.2011
110 Geno
15:56 08.09.2011
111 Racer_BG
15:56 08.09.2011
112 Racer_BG
До коментар #109 от "А":
да знаеш че първата кола е била Ford T ;\15:56 08.09.2011
113 Бай Киро
До коментар #113 от "Бай Киро":
Първата кола пич е триколката на Бенц , а Форд Т е първата произведена серийно на конвеир. Преди нея е имало не толкова успешен модел А,и мисля,че Пежо даже са по-стара марка от Форд. Нека по-младите колеги ме поправят,ако греша. Не споря.Коментиран от #113
15:56 08.09.2011
114 VW
15:56 08.09.2011
115 VW
Коментиран от #116
15:56 08.09.2011
116 Бай Киро
До коментар #115 от "VW":
Хубаво,аз съм ги чел тези неща преди доста години,не мога да ги помня със сигурност. Отделен въпрос е да ги знаеш тези неща без да влизаш в "Гугъл". А можеше да напишеш на колегата преди мен,че греши също.15:56 08.09.2011
117 mm
15:56 08.09.2011
118 jorkata
15:56 08.09.2011
119 mtlb
15:56 08.09.2011
120 TAXI
15:56 08.09.2011
121 Бай Иван
Като заимате пари поне за Каското на тая кола, тогава се изказвайте за безличност, еВтиния и немски щайги.
Колата е супер.
Карал съм VW, AUDI, сега карам Тойота и не съм роб на марките - като ми хареса нещо купувам
15:56 08.09.2011
122 тодор
15:56 08.09.2011
123 jordani
15:56 08.09.2011
124 jorkata
15:56 08.09.2011
125 =
15:56 08.09.2011
126 =
15:56 08.09.2011
127 Веселин
VW дръпнаха доста сериозно напред пред другите марки не само с този модел..
15:56 08.09.2011
128 assdf
21:53 29.02.2012
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Този коментар е премахнат от модератор.
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 Този коментар е премахнат от модератор.
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 Този коментар е премахнат от модератор.
145 Този коментар е премахнат от модератор.
146 Този коментар е премахнат от модератор.
147 Този коментар е премахнат от модератор.
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Този коментар е премахнат от модератор.