С „революцията на електрическите коли“, която изглежда е в разгара си, се правят все повече и повече подобрения на превозните средства в сегмента - до степен, в която понятия като пробег и дълго време за зареждане бавно се превръщат в минало.
През 2020-а обаче може би трябва да се обърне повече внимание на това дали клиентите всъщност купуват и оценяват тези иновации, особено имайки предвид факта, че почти всички водещи производители вече влязоха в пазарната ниша.
Един от тях е Mercedes-Benz. Автоконцернът пусна първия си електрически кросоувър EQC. Любопитно е, че за момента той се продава изключително разочароващо в родината си Германия.
Немското издание Welt съобщи, че въпреки мащабната маркетингова кампания, през ноември, когато моделът излезе на пазара, само 19 EQC-та са били регистрирани във Федералната република. През декември пък от Daimler са реализирали 36 продажби.
За сравнение, конкурентите от Инголщат са отчели 478 регистрации на e-tron през март, когато той стартира. Още повече, според Федералната транспортна служба на Германия, през ноември Audi са продали 10 пъти повече електрически кросоувъра от Mercedes, а именно 192.
Заслужава да се отбележи, че немският автомобилен пазар не е точно лидер в продажбите на електромобили. Към края на 2019-а само 57 533 от регистрираните в Германия 3,6 милиона превозни средства са били изцяло електрически. Това все пак не обяснява разликата в продажбите на e-tron и EQC, който до момента е реализирал само 55 регистрации в родината си, особено след като Mercedes твърдеше, че планира първоначално да произвежда по 100 бройки на ден.
Припомняме, че електрическият SUV на Daimler има максимална мощност от 408 к.с. и максимален въртящ момент от 760 Нм, позволявайки му да развие от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди и максимална скорост от 180 км/ч. EQC е оборудван с батерия с капацитет 80 кВтч, а според данни на NEDC консумацията на електричество е между 19,7 и 20,8 кВтч/100 км, което означава автономен пробег от над 400 км.