Кой е най-продаваният продукт на Volkswagen? "Голфът"? Може би. Transporter? Добро предположение, но не.
Бестселърът на Volkswagen не е нито лек автомобил, нито микробус. Това всъщност е наденица.
От 70-те години на миналия век Volkswagen произвежда вурстчета с къри в завода си във Волфсбург. Наденичките се консумират предимно от служителите на компанията, но също така се продават и на външни лица.
През 2019-а Volkswagen произведе 6.2 милиона автомобила в своите фабрики по целия свят, които наброяват повече от 50. Междувременно, само в завода за вурстчета, намиращ се на производствената площ във Волфсбург, са произведени 6.8 милиона наденички.
Но защо водещ автоконцерн като Volkswagen произвежда също и месни продукти? Отговорът е доста прост и очакван - защото е по-изгодно. През 30-те години на миналия век от Volkswagen са произвеждали храна за служителите на компанията. През 1973-а обаче ръководството решава, че ще бъде по-евтино да произвежда само вурстчета, които работниците консумират във фабриката. Успехът на колбасите, изядени от десетки хиляди служители на Volkswagen, води до това, че те се продават и в десетки други страни.
Нестандартният за автоконцерн продукт бе наскоро документиран и от Ричард Хамънд в новото му предаване по Discovery - Richard Hammond's Big.
В епизода той се присъединява към производствения процес, правейки сравнения между линията за производство на вурстчета и съседната линия за производство на автомобили. Бившият водещ на Top Gear се среща и с 50-годишния ветеран в автоконцерна Зигрид Вайнман, който е започнал кариерата си, шиейки интериори за автомобили Volkswagen, преди в крайна сметка да се озове във фабриката за наденички.
Колкото и да е смешно, вурстчетата на VW могат да бъдат намерени в директорията за авточасти на компанията. Така че, докато търсите резервни брони, фарове и други подобни, проверете и номер 199 398 500.