Кой е най-продаваният продукт на Volkswagen? "Голфът"? Може би. Transporter? Добро предположение, но не.
Бестселърът на Volkswagen не е нито лек автомобил, нито микробус. Това всъщност е наденица.
От 70-те години на миналия век Volkswagen произвежда вурстчета с къри в завода си във Волфсбург. Наденичките се консумират предимно от служителите на компанията, но също така се продават и на външни лица.
През 2019-а Volkswagen произведе 6.2 милиона автомобила в своите фабрики по целия свят, които наброяват повече от 50. Междувременно, само в завода за вурстчета, намиращ се на производствената площ във Волфсбург, са произведени 6.8 милиона наденички.
Но защо водещ автоконцерн като Volkswagen произвежда също и месни продукти? Отговорът е доста прост и очакван - защото е по-изгодно. През 30-те години на миналия век от Volkswagen са произвеждали храна за служителите на компанията. През 1973-а обаче ръководството решава, че ще бъде по-евтино да произвежда само вурстчета, които работниците консумират във фабриката. Успехът на колбасите, изядени от десетки хиляди служители на Volkswagen, води до това, че те се продават и в десетки други страни.
Нестандартният за автоконцерн продукт бе наскоро документиран и от Ричард Хамънд в новото му предаване по Discovery - Richard Hammond's Big.
В епизода той се присъединява към производствения процес, правейки сравнения между линията за производство на вурстчета и съседната линия за производство на автомобили. Бившият водещ на Top Gear се среща и с 50-годишния ветеран в автоконцерна Зигрид Вайнман, който е започнал кариерата си, шиейки интериори за автомобили Volkswagen, преди в крайна сметка да се озове във фабриката за наденички.
Колкото и да е смешно, вурстчетата на VW могат да бъдат намерени в директорията за авточасти на компанията. Така че, докато търсите резервни брони, фарове и други подобни, проверете и номер 199 398 500.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 оня с коня
10:39 01.02.2020
2 хееееееееееее
Това им е бъдещето.
10:40 01.02.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Гостилничаря
10:49 01.02.2020
5 пилот на Ферари
Коментиран от #36
10:56 01.02.2020
6 Golf R 32
11:03 01.02.2020
7 Ясно
Коментиран от #9, #10
11:13 01.02.2020
8 нали
Коментиран от #11, #13, #15
11:26 01.02.2020
9 Komapak
До коментар #7 от "Ясно":
Ти би ли си купил Тесла?Дори да приемем, че ще е с цена на нашия стандарт. До 10г. в България няма да има инфраструктура, която да поеме преориентираните към друг тип гориво. Има ентусиасти, но не мисля, че електричките могат да станат масови.Коментиран от #12
11:27 01.02.2020
10 пилот на Ферари
До коментар #7 от "Ясно":
като понаводнят малко и отидеш на паркинга и погледнеш каква конфекция са - и до там !11:29 01.02.2020
11 пилот на Ферари
До коментар #8 от "нали":
Това майтап ли е ?Коментиран от #26, #27
11:31 01.02.2020
12 Ясно
До коментар #9 от "Komapak":
Не у нас още не. Тесла също няма и представителство у нас. Говоря като цяло за света и Европа. Ние първо трябва да изкараме дизелите Евро 6 от Европа, чак тогава. Иначе те къде ще си ги хвърлят, ако не у нас? На запад бих си купил.Коментиран от #14
11:31 01.02.2020
13 Коmapak
До коментар #8 от "нали":
Най-красивите. Но то е защото имат съвсем различна политика в сравнение с БМВ. Всичко си имат.... Само някак си няма как да се справят с Кристиан фон Кьонигсег!!! Със стократно по-малък бюджет да те надбяга. Този факт просто потвърждава безграничната арогантност на немците. Едно време са направили име, заслужено. Сега го експлоатират... И ако Кьонигсег им беше леко трънче, Тесла направо ги убоде с копие. Щом шефа официално коментира темата и поименно спомена Тесла...Коментиран от #17, #20
11:34 01.02.2020
14 Коmapak
До коментар #12 от "Ясно":
Приемаме, че съм тръгнал на ски от Берлин към Мюнхен. 500км.Също като мен са тръгнали още 200 човека. След 300 км. някъде около Нюрнберг всичките 200 човека с тесли. Седим и се гледаме умно на зареждачката, която е за 4 коли. Примера не е случаен виждал съм го с очите си. То на бенза е опашка, камо ли на електрото!!! Дори в Германия е проблем. Имам около 50 познати германци. Нито един няма електричка. Врагове всеки втори, като интересното е, че след дизелгейт повечето са на бензин.Коментиран от #16, #35
11:44 01.02.2020
15 Пич
До коментар #8 от "нали":
Пенсионерски- да, скучни- да, грозни- да, некачествени-да, но хубави- нещо си се объркал.Коментиран от #18, #19, #38
11:46 01.02.2020
16 Komapak
До коментар #14 от "Коmapak":
Вагове имах в предвид, но и врагове одобрявам.11:48 01.02.2020
17 Пич
До коментар #13 от "Коmapak":
Това най-красивите като подигравка ли го каза или си сляп?11:49 01.02.2020
18 Коmapak
До коментар #15 от "Пич":
Ламборгини, бентли и бугати са всичко друго, но не отговарят на квалификациите, които си споменал.Коментиран от #21
11:50 01.02.2020
19 Random
До коментар #15 от "Пич":
Не, Не, Не, Може да се поспори, Хубави саКоментиран от #22
11:52 01.02.2020
20 пилот на Ферари
До коментар #13 от "Коmapak":
Колко модела Тесла се произвеждат ? И къде видя тая "красота"? Ние ли не разбираме от красив автомобил или ти нещо се майтапиш ?Все едно да отидеш в мола където има три вида костюми и да си купиш единия !
Ако говорим за дизайн специално - китайците правят поне на външен вид много по красиви електрички!
Коментиран от #23
12:01 01.02.2020
21 Да поясня
До коментар #18 от "Коmapak":
Ами аз пиша за Фолксваген. Ламборгини,бентли и Бугати не са германски марки,нищо,че са във ВАГ. Това е все едно да има новина за Тойота Груп и някой да пише хубави са, я някой да пише не са хубави,щото дайхатсу не ми харесват или хино камионите, нали са в тая група. Всеки се сеща за Тойота,а не за малките марки в групата.Или някой да каже Рено-Нисан-Митсубиши групата са много хубави и да има предвид ЛАДА,които също са в тая група.
12:05 01.02.2020
22 Пич
До коментар #19 от "Random":
Кои са хубави- фолксвагени хубави?Коментиран от #31
12:07 01.02.2020
23 Коmapak
До коментар #20 от "пилот на Ферари":
Имах предвид бентли, Ламборгини и бугати. Кой ти говори за Тесла?!12:16 01.02.2020
24 Ей джендърче
12:27 01.02.2020
25 Коmapak
13:02 01.02.2020
26 Гостилничаря
До коментар #11 от "пилот на Ферари":
Човечецът се обърка, искаше да каже, че правят най-хубавите наденички....13:09 01.02.2020
27 Пилот на самолет
До коментар #11 от "пилот на Ферари":
Не, не е майтап. Ти си майтап14:29 01.02.2020
28 тойота
Коментиран от #29
14:34 01.02.2020
29 123
До коментар #28 от "тойота":
Каза експерта, сравнявайки изгнилия си кошник с Порше!Абе хора, що не си пиете пиенето, а се ровите по форуми да ръсите 'мозъци'!
15:31 01.02.2020
30 Плевньо
15:32 01.02.2020
31 Random
До коментар #22 от "Пич":
Да, иначе според тебе кои са хубави? Онда? Фият?Коментиран от #32, #37
15:38 01.02.2020
32 Пич
До коментар #31 от "Random":
Фолксваген са грозни, скучни и пенсионерски коли. Красиви и модерно изглеждащи коли са японските и корейските.16:43 01.02.2020
33 изидорус
16:44 01.02.2020
34 дфен
19:03 01.02.2020
35 не си наясно
До коментар #14 от "Коmapak":
В Германия има много зарядни,не е задължително да ползват зарядните на Тесла ако има коли.В колата също ти показва дали има свободно място на зарядните.Ако няма ще си заредиш на друго място.И както е ясно,зарядните трябва да станат много повече следващите години.Времената се менят.19:55 01.02.2020
36 Тъп пилот на Фелари
До коментар #5 от "пилот на Ферари":
Италиянския ти кенеф със сигурност не може да стигне до 50 Хил.08:38 02.02.2020
37 Пич- ка
До коментар #31 от "Random":
По грозно от жълтурските кенефи на този свят не съществува. Евтини пластмасови гнилочи, който никога няма да стигнат немското.08:42 02.02.2020
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 XA XA
14:10 03.02.2020