Last news in Fakti

1 Февруари, 2020 10:30 7 215 39

Най-продаваният продукт на Volkswagen за 2019-a e наденица

  • vw-
  • volkswagen-
  • вурст-
  • наденица

Кой е най-продаваният продукт на Volkswagen? "Голфът"? Може би. Transporter? Добро предположение, но не.

Бестселърът на Volkswagen не е нито лек автомобил, нито микробус. Това всъщност е наденица.

От 70-те години на миналия век Volkswagen произвежда вурстчета с къри в завода си във Волфсбург. Наденичките се консумират предимно от служителите на компанията, но също така се продават и на външни лица.

През 2019-а Volkswagen произведе 6.2 милиона автомобила в своите фабрики по целия свят, които наброяват повече от 50. Междувременно, само в завода за вурстчета, намиращ се на производствената площ във Волфсбург, са произведени 6.8 милиона наденички.

Но защо водещ автоконцерн като Volkswagen произвежда също и месни продукти? Отговорът е доста прост и очакван - защото е по-изгодно. През 30-те години на миналия век от Volkswagen са произвеждали храна за служителите на компанията. През 1973-а обаче ръководството решава, че ще бъде по-евтино да произвежда само вурстчета, които работниците консумират във фабриката. Успехът на колбасите, изядени от десетки хиляди служители на Volkswagen, води до това, че те се продават и в десетки други страни.

Нестандартният за автоконцерн продукт бе наскоро документиран и от Ричард Хамънд в новото му предаване по Discovery - Richard Hammond's Big.

В епизода той се присъединява към производствения процес, правейки сравнения между линията за производство на вурстчета и съседната линия за производство на автомобили. Бившият водещ на Top Gear се среща и с 50-годишния ветеран в автоконцерна Зигрид Вайнман, който е започнал кариерата си, шиейки интериори за автомобили Volkswagen, преди в крайна сметка да се озове във фабриката за наденички.

Колкото и да е смешно, вурстчетата на VW могат да бъдат намерени в директорията за авточасти на компанията. Така че, докато търсите резервни брони, фарове и други подобни, проверете и номер 199 398 500.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 оня с коня

    28 3 Отговор
    ЕТО ГО Решението за БГ! Завода са Автомобили да си го правят в Турция,но Завод са ВУРСЧЕТА У НАС - това го можем за "Отличен".
  • 2 хееееееееееее

    21 2 Отговор
    Ще продават наденица без свинско.
    Това им е бъдещето.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Гостилничаря

    29 6 Отговор
    Ми то трошките им не стават, дано поне от суджици да го докарват....
  • 5 пилот на Ферари

    25 8 Отговор
    Най продавания продукт на Фолксваген са едни трошляци с автоматична скоростна кутия дето не могат да изкарат 50 хил километра !

    Коментиран от #36

  • 6 Golf R 32

    18 2 Отговор
    Много са хубави тези наденички !! Като я сложа на турбината се изпича идеално !
  • 7 Ясно

    19 6 Отговор
    Защо ФВ продава 6.8 млн. коли, а Тесла само 400 хил.? Ето го отговора ФВ има 50 фабрики по света а Тесла до сега произвеждаше само от ЕДНА! Като направят поне 10, пак ще се гледа кой колко продава. Лелеее 50 фабрики! Не е истина какво ще става, когато продажбите започнат да падат! Трябваше да мислят от рано.

    Коментиран от #9, #10

  • 8 нали

    12 27 Отговор
    ВАГ продават и най-хубавите автомобили.

    Коментиран от #11, #13, #15

  • 9 Komapak

    12 5 Отговор

    До коментар #7 от "Ясно":

    Ти би ли си купил Тесла?Дори да приемем, че ще е с цена на нашия стандарт. До 10г. в България няма да има инфраструктура, която да поеме преориентираните към друг тип гориво. Има ентусиасти, но не мисля, че електричките могат да станат масови.

    Коментиран от #12

  • 10 пилот на Ферари

    9 3 Отговор

    До коментар #7 от "Ясно":

    като понаводнят малко и отидеш на паркинга и погледнеш каква конфекция са - и до там !
  • 11 пилот на Ферари

    10 1 Отговор

    До коментар #8 от "нали":

    Това майтап ли е ?

    Коментиран от #26, #27

  • 12 Ясно

    6 3 Отговор

    До коментар #9 от "Komapak":

    Не у нас още не. Тесла също няма и представителство у нас. Говоря като цяло за света и Европа. Ние първо трябва да изкараме дизелите Евро 6 от Европа, чак тогава. Иначе те къде ще си ги хвърлят, ако не у нас? На запад бих си купил.

    Коментиран от #14

  • 13 Коmapak

    3 4 Отговор

    До коментар #8 от "нали":

    Най-красивите. Но то е защото имат съвсем различна политика в сравнение с БМВ. Всичко си имат.... Само някак си няма как да се справят с Кристиан фон Кьонигсег!!! Със стократно по-малък бюджет да те надбяга. Този факт просто потвърждава безграничната арогантност на немците. Едно време са направили име, заслужено. Сега го експлоатират... И ако Кьонигсег им беше леко трънче, Тесла направо ги убоде с копие. Щом шефа официално коментира темата и поименно спомена Тесла...

    Коментиран от #17, #20

  • 14 Коmapak

    10 3 Отговор

    До коментар #12 от "Ясно":

    Приемаме, че съм тръгнал на ски от Берлин към Мюнхен. 500км.Също като мен са тръгнали още 200 човека. След 300 км. някъде около Нюрнберг всичките 200 човека с тесли. Седим и се гледаме умно на зареждачката, която е за 4 коли. Примера не е случаен виждал съм го с очите си. То на бенза е опашка, камо ли на електрото!!! Дори в Германия е проблем. Имам около 50 познати германци. Нито един няма електричка. Врагове всеки втори, като интересното е, че след дизелгейт повечето са на бензин.

    Коментиран от #16, #35

  • 15 Пич

    8 5 Отговор

    До коментар #8 от "нали":

    Пенсионерски- да, скучни- да, грозни- да, некачествени-да, но хубави- нещо си се объркал.

    Коментиран от #18, #19, #38

  • 16 Komapak

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "Коmapak":

    Вагове имах в предвид, но и врагове одобрявам.
  • 17 Пич

    1 3 Отговор

    До коментар #13 от "Коmapak":

    Това най-красивите като подигравка ли го каза или си сляп?
  • 18 Коmapak

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Пич":

    Ламборгини, бентли и бугати са всичко друго, но не отговарят на квалификациите, които си споменал.

    Коментиран от #21

  • 19 Random

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Пич":

    Не, Не, Не, Може да се поспори, Хубави са

    Коментиран от #22

  • 20 пилот на Ферари

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Коmapak":

    Колко модела Тесла се произвеждат ? И къде видя тая "красота"? Ние ли не разбираме от красив автомобил или ти нещо се майтапиш ?
    Все едно да отидеш в мола където има три вида костюми и да си купиш единия !
    Ако говорим за дизайн специално - китайците правят поне на външен вид много по красиви електрички!

    Коментиран от #23

  • 21 Да поясня

    6 3 Отговор

    До коментар #18 от "Коmapak":

    Ами аз пиша за Фолксваген. Ламборгини,бентли и Бугати не са германски марки,нищо,че са във ВАГ. Това е все едно да има новина за Тойота Груп и някой да пише хубави са, я някой да пише не са хубави,щото дайхатсу не ми харесват или хино камионите, нали са в тая група. Всеки се сеща за Тойота,а не за малките марки в групата.

    Или някой да каже Рено-Нисан-Митсубиши групата са много хубави и да има предвид ЛАДА,които също са в тая група.
  • 22 Пич

    3 5 Отговор

    До коментар #19 от "Random":

    Кои са хубави- фолксвагени хубави?

    Коментиран от #31

  • 23 Коmapak

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "пилот на Ферари":

    Имах предвид бентли, Ламборгини и бугати. Кой ти говори за Тесла?!
  • 24 Ей джендърче

    6 0 Отговор
    Ко триеш ве майка ти да мандръсам в гъза и устата
  • 25 Коmapak

    1 1 Отговор
    Всеки понеделник във Вюрт има вурстове безплатно. Моите колеги взимат на кило... Мога определено да кажа, че не ми харесват. Ако и на VW са такива, не благодаря. Между другото всичко масово в един момент се изражда, дори да е било перфектно замислено и организирано. Последното особено важи за германците, защото както с качеството, така и с организацията изостават с прогресивни темпове. Повярвайте ми много са зле с организацията, а куп народ взима луди пари за това. Не казвам, че има без грешни, а че количеството се натрупва! Много малко немски фирми не са изнесли производството си навън и качеството си остава непроменено добро.
  • 26 Гостилничаря

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "пилот на Ферари":

    Човечецът се обърка, искаше да каже, че правят най-хубавите наденички....
  • 27 Пилот на самолет

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "пилот на Ферари":

    Не, не е майтап. Ти си майтап
  • 28 тойота

    4 3 Отговор
    Те германците вече освен наденици май нищо като хората не могат да правят.Като им гледам и автомобилите след 2000г какви боклуци са .

    Коментиран от #29

  • 29 123

    4 3 Отговор

    До коментар #28 от "тойота":

    Каза експерта, сравнявайки изгнилия си кошник с Порше!
    Абе хора, що не си пиете пиенето, а се ровите по форуми да ръсите 'мозъци'!
  • 30 Плевньо

    3 1 Отговор
    След като ги думнат с Ел колите, защото са пълен боклук и извън Дойчланд никой няма да ги купуват ще си останат само с надениците
  • 31 Random

    2 7 Отговор

    До коментар #22 от "Пич":

    Да, иначе според тебе кои са хубави? Онда? Фият?

    Коментиран от #32, #37

  • 32 Пич

    4 3 Отговор

    До коментар #31 от "Random":

    Фолксваген са грозни, скучни и пенсионерски коли. Красиви и модерно изглеждащи коли са японските и корейските.
  • 33 изидорус

    1 0 Отговор
    Абе знаех си аз,и те могат да правят ...кренвирши!
  • 34 дфен

    1 1 Отговор
    skoro i te schte badat manipulirani ili falschificirani .
  • 35 не си наясно

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Коmapak":

    В Германия има много зарядни,не е задължително да ползват зарядните на Тесла ако има коли.В колата също ти показва дали има свободно място на зарядните.Ако няма ще си заредиш на друго място.И както е ясно,зарядните трябва да станат много повече следващите години.Времената се менят.
  • 36 Тъп пилот на Фелари

    1 3 Отговор

    До коментар #5 от "пилот на Ферари":

    Италиянския ти кенеф със сигурност не може да стигне до 50 Хил.
  • 37 Пич- ка

    2 6 Отговор

    До коментар #31 от "Random":

    По грозно от жълтурските кенефи на този свят не съществува. Евтини пластмасови гнилочи, който никога няма да стигнат немското.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 XA XA

    0 0 Отговор
    Готино.А вурсчетата на еконормите отговарят ли?