"Идваме за Tesla." - това съобщение изпрати миналата седмица изпълнителният директор на Volkswagen Group Хърбърт Дис до Илон Мъск. На Световния икономически форум в Давос босът на немския автоконцерн обясни, че докато американският производител си проправя път на пазара за електромобили, от Волфсбург купуват софтуерни компании и увеличават инвестициите в устойчиви превозни средства и акумулаторни клетки.
"Това е отворена надпревара. Ние сме доста оптимистични, че все още можем да поддържаме темпото на Tesla и също така в някакъв етап вероятно да ги изпреварим", каза Дис пред Bloomberg.
Припомняме, че през изминалата седмица пазарната капитализация на Tesla надмина тази на Volkswagen за първи път въпреки факта, че немският автоконцерн продава многократно по-голям брой автомобили, а същевременно американският производител все още не е отчитал печалба на годишна база. Въпреки това, водената от Илон Мъск компания има конкурентно предимство в софтуера и технологиите за електромобили, които са в основата на преминаването към по-чиста мобилност. Нарастващата конкуренция между двете марки се подчертава от плановете на Tesla за създаване на фабрика близо до Берлин.
Въпреки това, Дис и Мъск са изградили донякъде приятелски отношения. През октомври германският изпълнителен директор приветства Tesla като сериозен конкурент, който тласка автоиндустрията към устойчивост. Това се случи само няколко седмици след като роденият в Южна Африка милиардер написа в Туитър, че Дис прави повече от всеки друг изпълнителен директор на голям автоконцерн, за да промотира електрическата мобилност. Босът на VW показа уважението си към Мъск в Давос, казвайки, че продуктовата гама на Tesla описва бъдещето на автомобилната индустрия.
„2020-а ще бъде много трудна година за автопроизводителите, но ние правим правилните неща, за да бъдем конкурентоспособни.", допълни Дис. Немският автоконцерн вече стартира производството в Германия на първия си масов електромобил ID3. Компактният хечбек ще бъде конкурент на Model 3 на Tesla, който спомогна за увеличаването на продажбите на американската компания в Европа.