Daimler предупреди, че печалбата на компанията е намаляла наполовина през 2019-а. Влошеният резултат компанията отдава на разходите за преструктуриране на вановете, както и на дивизиите за услуги за споделена мобилност. Още по-интересното е, че спадът в печалбата е налице въпреки рекордни доставки на Mercedes, които позволиха на марката да запази титлата си като най-продавания премиум автомобилен производител за миналата година.
Daimler обяви предварителни резултати за 2019-а преди официалното им публикуване на 11 февруари. Очаква се печалбите преди лихви и данъци (EBIT) да паднат до 5,6 милиарда евро от 11,1 милиарда евро през 2018-а.
Също така Daimler добави, че тези стойности не включват приблизително 1,0-1,5 милиарда евро разходи за текущи правителствени и съдебни производства, свързани с дизеловия скандал.
"Забележителен е фактът, че изпълнителният директор Ола Келениус не е предприел повече действия по отношение на своите дивизионни лидерски екипи", казва анализаторът на Evercore ISI Арндт Елингхорст по повод на лошите резултати на отделите за ванове и споделена мобилност, от която немският автоконцерн се отказва в САЩ.
Като световни лидери в дизеловите технологии, немските автопроизводители попаднаха на мушката на съдилища и регулатори, след като през 2015-а Volkswagen призна, че е използвал на устройства за управление на двигателя, които мамят американските тестове за вредни емисии.
Нивата на дизелово замърсяване причинено от автомобилите на Daimler се разследват от прокурорите в Щутгарт, Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) и Калифорнийския съвет за въздушни ресурси (CARB).
По-рано този месец инвеститорите подадоха иск срещу автоконцерна за 1 милиард долара в Германия, обвинявайки го в укриване на използването на софтуер за измама на тестовете за вредни емисии. Daimler отрича твърденията.
Освен предстоящите още по-строгите правила за вредните емисии, автомобилните производители се борят и със забавянето в търсенето на скъпите нови технологии като електрически и самоуправляващи се превозни средства.
Юрген Пипер, автомобилен анализатор на брокерската компания Metzler, заяви, че миналогодишният марж на печалба на Mercedes от 4% е най-слабият сред германските автоконцерни.
"Daimler не поставя проблемите си под контрол достатъчно бързо. Компанията е в разгара на голяма криза", допълни той.