Daimler предупреди, че печалбата на компанията е намаляла наполовина през 2019-а. Влошеният резултат компанията отдава на разходите за преструктуриране на вановете, както и на дивизиите за услуги за споделена мобилност. Още по-интересното е, че спадът в печалбата е налице въпреки рекордни доставки на Mercedes, които позволиха на марката да запази титлата си като най-продавания премиум автомобилен производител за миналата година.
Daimler обяви предварителни резултати за 2019-а преди официалното им публикуване на 11 февруари. Очаква се печалбите преди лихви и данъци (EBIT) да паднат до 5,6 милиарда евро от 11,1 милиарда евро през 2018-а.
Също така Daimler добави, че тези стойности не включват приблизително 1,0-1,5 милиарда евро разходи за текущи правителствени и съдебни производства, свързани с дизеловия скандал.
"Забележителен е фактът, че изпълнителният директор Ола Келениус не е предприел повече действия по отношение на своите дивизионни лидерски екипи", казва анализаторът на Evercore ISI Арндт Елингхорст по повод на лошите резултати на отделите за ванове и споделена мобилност, от която немският автоконцерн се отказва в САЩ.
Като световни лидери в дизеловите технологии, немските автопроизводители попаднаха на мушката на съдилища и регулатори, след като през 2015-а Volkswagen призна, че е използвал на устройства за управление на двигателя, които мамят американските тестове за вредни емисии.
Нивата на дизелово замърсяване причинено от автомобилите на Daimler се разследват от прокурорите в Щутгарт, Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) и Калифорнийския съвет за въздушни ресурси (CARB).
По-рано този месец инвеститорите подадоха иск срещу автоконцерна за 1 милиард долара в Германия, обвинявайки го в укриване на използването на софтуер за измама на тестовете за вредни емисии. Daimler отрича твърденията.
Освен предстоящите още по-строгите правила за вредните емисии, автомобилните производители се борят и със забавянето в търсенето на скъпите нови технологии като електрически и самоуправляващи се превозни средства.
Юрген Пипер, автомобилен анализатор на брокерската компания Metzler, заяви, че миналогодишният марж на печалба на Mercedes от 4% е най-слабият сред германските автоконцерни.
"Daimler не поставя проблемите си под контрол достатъчно бързо. Компанията е в разгара на голяма криза", допълни той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Случаен
12:38 01.02.2020
2 Komapak
Коментиран от #49
12:50 01.02.2020
3 Онзи
12:54 01.02.2020
4 Тройной
13:00 01.02.2020
5 Eeed
Коментиран от #7
13:16 01.02.2020
6 Антиелектрика
Коментиран от #8, #9
13:19 01.02.2020
7 Коmapak
До коментар #5 от "Eeed":
ADAC услуги репатрак за 2018 на първо място порше на второ мерцедес. No comment😁Коментиран от #35, #37
13:21 01.02.2020
8 гост
До коментар #6 от "Антиелектрика":
Ама много си прав да знаеш , хахахаха !!!! За сефте !!! С техните ресурси преди 20 години можеха да изпреварят Тесла със 10 години поне !!! И сега нямаше да имат стигане !!! Ама пусти дървени глави , също като на вашта групичка !!Коментиран от #10, #11, #12
13:29 01.02.2020
9 гост
До коментар #6 от "Антиелектрика":
Между другото , още радости !! От Тесла потвърдиха , че Тесла Семи ще се произвежда и в новите заводи в Шанхай и Берлин , освен във Щатите !! Във Фримонт и Шанхай още тази година , в Берлин от следващата , хахаха !! Как ли ще им подейства на Мерцедес тая конкуренция и в тежкотоварните ??? При положение , че барем 5 години още няма да имат нищо дори близко до Семи ???13:41 01.02.2020
10 Японеца
До коментар #8 от "гост":
Мрат немците, бавно и величествено! Нямат батерии! Само Ганьо ги слави до гроб!14:01 01.02.2020
11 Случаен
До коментар #8 от "гост":
Че те са ги изпреварили отдавна. Мерцедес откакто са марка ползват по-новата технология, теслъ още не са я открили.14:02 01.02.2020
12 Антиелектрика
До коментар #8 от "гост":
Както винаги не виждаш по-далеч от носа си.Никой нямаше и да погледне електрички, ако не бяха забраните, а те дойдоха именно с любезното съдействие на германските политици, обричайки собствените си фирми на финансов колапс. И когато преди 10-на години започнаха да мислят за водород, можеше да си направят поне камионите на ток, защото там е истинското място на големите батерии.
Пък аз обичам толкова германците, колкото и теб. Те вече не могат да се мерят по ноу хау с американци, корейци и японци.
Коментиран от #13, #14
14:32 01.02.2020
13 Borislav Popov
До коментар #12 от "Антиелектрика":
То щото ти пък много надалеч виждаш ! Не беше ли ти, който предсказваше тук фалит на Тесла, заради съдебното дело, което щеше да се разглежда още на 27.11. 2019 г. ?? Много ти лаеше тогава устата, ала сега спря да лаеш вече за това, сега вече забраните станаха виновни, че Тесла не само не фалира, а продължава да се развива и просперира, напук на тролетариатите като теб. Сякаш, германските политици, като са ги въвеждали тези забрани, все за Тесла и за останалите електрички са мислели, а не за по добра екология и по чист въздух в градовете си.Коментиран от #15
16:26 01.02.2020
14 Бъркаш фактите
До коментар #12 от "Антиелектрика":
Забраните и ограниченията за вредните емисии съществуват много преди Тесла. Затова че всички останали са проспали това време, а някои който хал хабер си нямаше от автомобилна промишленост, имаше достатъчно време да направи автомобили, които да покриват нормите. При това такива електромобили само за четири години от основаването на фирмата, че следващите осем години, всички автомобилни производители заедно не успяха да постигнат поне това, което Тесла направи за четири години.Сега се чудят защо даймлер продаде само 7 хиляди електромобила през 2019, а Тесла 367 хиляди.
Нима Тесла е виновна, че даймлер догодина ще трябва да даде цялата си тази годишна печалба само за глоби за неспазване на емисиите?
Коментиран от #16
16:37 01.02.2020
15 Антиелектрика
До коментар #13 от "Borislav Popov":
Предричал съм фалит на Тесла само в болните ти фантазии.И кой те пита изобщо пък теб какво то и да било?
Коментиран от #18
17:08 01.02.2020
16 Антиелектрика
До коментар #14 от "Бъркаш фактите":
Кой говори пак за Тесла? Вашето е болестно състояние!И кога съм казвал, че тези забрани са от сега? Просто са еврогейско сепуко.
Дреме ми на мен за Мерцедес и за германците като цял. След гаврата с клетата ни държавица заради Турция и завода им там, 5 пари не давам за швабите.
17:14 01.02.2020
17 БПФ
За пишещите коментари - помислете върху това: Даймлер е смазван със санкции и регулации и ПАК печели - 5.6 милиарда. Жалката тесла ползва само привилегии и субсидии... и за 12 години не е спечелила за акционерите си не един долар, ами и един цент. Наркоманът мъск е гений не като мениджър, който печели пари с бизнеса си - той е гении само в ИЗМЪКВАНЕТО на пари от другите.
Само си помислете теоретично - че бъдат премахнати всякакви субсидии за електромобили - от производството им, до закупуването им, а после - ако класическите компании бъдат оставени да работят спокойно. колко ще издържи Тесла преди да обяви фалит - а тоя палячо, дето се напушва в радио студията, да се скрие някъде? Колко ще оцелее компания, която въпреки всичките си привилегии, ПАК трупа само загуби?
А да не мислите, че това ще продължи вечно? - В момента, когато всички се хвърлят да правят електромобили, край със субсидиите... защото и без това закъсалите държави, няма да плащат нито за производството им, нито на вас да си ги купувате. Тогава пак ще почнат с мантрите
Коментиран от #22, #23, #28
17:32 01.02.2020
18 Borislav Popov
До коментар #15 от "Антиелектрика":
Ми разбира се, че сега така ще приказваш като видя на къде отива работата, утре ако стане пак някъде някой фал с Тесла, първи пак ще ревнеш тук. Забрави ли как, тръбеше тук за гафа на Мъск, когато се взривиха резевоарите на ракетата на Мъск и то при изпитателен полет ?? Ама после при истинския полет, когато ракетата долетя и се пристикова с МКС, много бързо млъкна и забрави да тръбиш.Коментиран от #21
17:32 01.02.2020
19 БПФ
Вие представяте ли си Доналд Тръмп да рекетира с милиарди американски автомобилни компании, а да толерира чужди, че и да ги субсидира... защото мъск наскоро с цялата си наглост поиска субсидии от Германия за завода си !!! Ами построй го за своя сметка, смешник, както строят всички !!! Ще си представите друг път - защото Тръмп защитава своята държава и своята икономика... не чуждите !!! Къдее Тръмп, къде е Изперкел?
На Даймлер ще им предложа само едно: да си дигат дърмите - и направо в Швейцария. Да преместят седалище, централа, данъчна регистрация. Нищо чудно да ги последват и другите два немски автоконцерна. Когато собствената ти държава те мачка и тъпче, вместо да те закриля, имаш право да си дигнеш шапката. Нека яловата бабичка остане в историята не само с това, че напълни Германия с диваци, ами и със закриването на немската автомобилна промишленост.
Коментиран от #24
17:38 01.02.2020
20 Цървулвета електрофилчета
17:43 01.02.2020
21 Антиелектрика
До коментар #18 от "Borislav Popov":
Ти си най-големия и гнусен лъжец тук. Нито някога съм предричал фалит на Тесла, нито съм подскачал за ракетата на Мъск, защото нямаше такава статия тук.Коментиран от #25
18:03 01.02.2020
22 Asdf
До коментар #17 от "БПФ":
Пич не си чел достатъчно18:08 01.02.2020
23 ахахахаха
До коментар #17 от "БПФ":
Паднах!Ахахаха! Не е спечелил ни един долар,обаче направи акциите на акционерите си тройни за 3 месеца! Та пак си помисли,дали не е изкарал нещо за акционерите си!18:20 01.02.2020
24 Я се образовай малко
До коментар #19 от "БПФ":
Тръмп точно прави точно за това за което говориш. Дава субсидии само на немските производители на електромобили минимум 7500 долара на автомобил и гази колкото може Тесла и general motors, за които вече няма и един цент субсидия. Въпреки това Тесла продължава да продава повече от останалите.Образовай се и за "загубите" на Тесла. За последните 2 тримесечия е на печалба и обяви, че вече не се нуждае от кредити и ще се самофинансира. Хайде и тази опорна точка рухна, спри да повтаряш тази мантра, защото от половин година не е актуална.
18:22 01.02.2020
25 Borislav Popov
До коментар #21 от "Антиелектрика":
Казвал си, казвал си и то не въднъж и за ракетата на Мъск се радваше тук, когато тя се взриви и за делото срещу Тесла, ти и онзи трол Driving pleasure, най много тръбяхте тука. Ти още малко и ще отречеш и за алумния, който се добивал директно от земните недра, че си говорил и за арабите, че били уж основните акционери в компания Тесла, пак не си приказвал нали !? А за това, как тук спореше с мен и с пяна на устата ми доказваше, че Норвегия нищо друго освен нефт и газ, не произвеждала и нямали била никаква икономика, ще премълча, за това друг път ще ти напомня. Също така и за реактивния ракетен двигател, за който ти тук, пак с пяна на устата ми доказваше, че уж и той бил с биели, бутала и с горивни камери, пак друг път ще ти напомня, не се притеснявай. Точно ти, който си един от най лъжливите тролове тук, имаш наглоста, мен да ме наричаш, гнусен лъжец.Коментиран от #29
18:33 01.02.2020
26 Гост
Коментиран от #27
19:02 01.02.2020
27 ахаха
До коментар #26 от "Гост":
Ама на тях им се вдигат акциите! А на тези с печалбите им падат акциите! Та никой друг не е направил толкова за акционерите, колкото Тесла.Коментиран от #30
19:04 01.02.2020
28 Офф
До коментар #17 от "БПФ":
Какво да ти напиша! Само си помисли теоретично че колите с ДВГ бъдат забранени в градовете, какви коли ще се купуват със или без субсидии. И коя марка ще са при положение, че само една марка има изградена инфраструктура в западна Европа! Помисли ли си го теоретично?19:12 01.02.2020
29 Антиелектрика
До коментар #25 от "Borislav Popov":
За пореден път показваш колко жалък лъжец си и как халюцинираш неща, които никога не съм казвал. Ракетен двигател с биели - абе ти си егати лъжеца.Генератор на спам, кога ще кажеш къде ти е шофьорската книжка?
Коментиран от #32
19:22 01.02.2020
30 Borislav Popov
До коментар #27 от "ахаха":
То да не става така както ти си мислиш, правиш една огромна компания от нулата, влагаш едни огроооомни средства в строителството на цехове, заводи, зарядни станции и прочия инфрастуктура и ей така за нула време, веднага излизаш на печалба. Даймлер е компания с над 130 годишна история ! Със свои заводи и производства във всички части на света и ти си седнал да я сравняваш с 16-17 годишната компания Тесла, която все още е в зародиша на развитието, че и за печалби си седнал да говориш.Коментиран от #31
19:28 01.02.2020
31 ахаха
До коментар #30 от "Borislav Popov":
Написах че компаниите които са с печалба и продават много коли,акциите им падат.А на Тесла се вдигат.Да отидат ФВ и Мерцедес да обясняват на акционерите си ,че продават много коли.Ама акциите падат.Коментиран от #33
19:37 01.02.2020
32 Borislav Popov
До коментар #29 от "Антиелектрика":
Да, да, да, зa пoрeдeн път ще ти напомням, кoлкo жaлък лъжeц cи и кaк винаги се отричаш от думите си, кoитo си говорил. За реактивен рaкeтeн двигaтeл c биeли и с горивни камери не си говорил нали ? Ама ти cи eгaси и лъжeцa. За алуминия, за Норвегия и за арабите-акционери в Тесла, пак не си говорил нищо нали, аз ли пак лъжа ??Коментиран от #34
19:37 01.02.2020
33 Borislav Popov
До коментар #31 от "ахаха":
Извинявай, грешката е моя, коментара ми беше предназначен за Гост - 26 !19:41 01.02.2020
34 Антиелектрика
До коментар #32 от "Borislav Popov":
Разбира се, че никога не съм говорил за реактивен двигател с биели, а че реактивния двигател е ДВГ.И за да не съм голословен, ще покажа за пореден път какъв лъжец си:
Публикувaнo във фaкти.бг: "Cтoп aз cъм дo тук ! Прoдължaвaй дa дoкaзвaш, aмa нe и нa мeн, aз зa ceгa cпирaм дa ти чeтa лъжитe"
Публикувaнo във фaкти.бг: "Cтoп игрa ! Aз cъм дo тук"
Наистина печелиш приза за най-долния лъжец тук!!!
Коментиран от #36
19:55 01.02.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Borislav Popov
До коментар #34 от "Антиелектрика":
А за реактивен ракетен двигател с горивна камера, пак ли не си говорил ? А за икономиката на Норвегия, пак ли не си говорил ? А за алуминия, който уж се добивал от зените недра, пак ли не си говорил ? А за арабите, че били основните акционери на Тесла, пак ли не си говорил ? А за делото срещу Тесла и Мъск, пак ли не си говорил ? А не искаш ли нещо да кажеш, за същото това дело, как завърши ??Лъжец си ти и друг такъв лъжльо като теб няма, номер 1 си тук !Коментиран от #38
20:17 01.02.2020
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Антиелектрика
До коментар #36 от "Borislav Popov":
Стана ясно за всички, че нямаш шофьорска книжка. А това, че висиш по цял ден тук и пишеш в раздел за автомобили говори, че си в неравностойно положение.Аз нямам вина за състоянието ти, така че пренасочи злобата си на друго място.
Грехота би било да продължавам да се гавря с теб.
Коментиран от #39, #40
20:30 01.02.2020
39 Borislav Popov
До коментар #38 от "Антиелектрика":
В случая това не е важно, важното е, че ти си лъжецът на всички лъжци във тукашния форум, понеже това е доказано. А ти не можеш да докажеш, че нямам шофьорска книжка и затова гледаш просто, чрез тази твоя поредно , измислена от теб простотиика да се отвлечем от темата на твоите тукашни, постоянни лъжи.20:58 01.02.2020
40 Borislav Popov
До коментар #38 от "Антиелектрика":
Ей тези твои лъжи, за двигателите, за алуминия, за Норвегия, за фалита на Тесла, за арабите-акционери, за съда срещу Тсла и тн. и тн. ще ти ги напомням винаги тук, където те срещна, да си знаеш !Коментиран от #41
21:13 01.02.2020
41 Случаен
До коментар #40 от "Borislav Popov":
Абе ти въобще пълнолетен ли си?Коментиран от #42
09:30 02.02.2020
42 Borislav Popov
До коментар #41 от "Случаен":
А ти ?Коментиран от #43
10:10 02.02.2020
43 Случаен
До коментар #42 от "Borislav Popov":
Да, що? Ти верно май не сиКоментиран от #44
15:29 02.02.2020
44 Borislav Popov
До коментар #43 от "Случаен":
Аз, да ! Но точно ти, май си пуберче още !Коментиран от #45
17:30 02.02.2020
45 Случаен
До коментар #44 от "Borislav Popov":
не познаКоментиран от #46, #47
18:38 02.02.2020
46 Антиелектрика
До коментар #45 от "Случаен":
Недей, грехота е да се гаврим с озлобено същество в неравностойно положение.Коментиран от #48
18:49 02.02.2020
47 Borislav Popov
До коментар #45 от "Случаен":
Ти също не позна.21:34 02.02.2020
48 Borislav Popov
До коментар #46 от "Антиелектрика":
Грешен си ти, понеже се гавриш със себе си.21:37 02.02.2020
49 Хайл
До коментар #2 от "Komapak":
Мен пък не ме интересуват23:03 02.02.2020