Той задвижва най-скъпия нов автомобил в света La Voiture Noire, както и най-бързата кола за публични пътища създавана някога - Chiron Super Sport 300+. Появи се в края на 90-те, ако броим първите концепции на Bugatti под чадъра на Volkswagen Group. През 2000-а производителят на хиперкари оборудва с него подобрената концепция на Veyron. Легендарният модел възприе 8-литровия агрегат с четири турбини, който се използва и до днес в Chiron Super Sport 300+, доставяйки максимална мощност от 1600 конски сили.
Ясно е, че става дума за легендарния 16-цилиндров двигател.
Добра новина за феновете на Bugatti и на емблематичния агрегат е, че W16 няма да бъде пенсиониран в скоро време. Въпреки по-строгите регулации за емисиите, шефът на автоконцерна каза пред Autocar, че двигателя ще живее през цялото следващо десетилетие. Стефан Винкелман определи 8,0-литровия блок като изключително предложение за продажба (USP), което не губи стойността си, тъй като никой друг автомобилен производител не предлага двигател W16.
Той обясни, че изпълнителният директор на Volkswagen Group Хърбърт Дис знае стойността на агрегата и съответно VAG няма да го пенсионира.
Това на практика означава, че наследникът на Chiron ще бъде благословен с огромния 16-цилиндров двигател, но пък може да получи съвсем различна настройка. Въпреки това, няма да видим нов флагман на Bugatti в скоро време, тъй като производството на настоящия хиперкар ще приключи в края на 2021-а. Все още има по-малко 100 екземпляра, всеки от които може да бъде закупен за около 3 милиона долара.