2 Февруари, 2020 13:00 2 395 34

Bugatti няма да пенсионира W16

  • bugatti-
  • chiron-
  • w16

Той задвижва най-скъпия нов автомобил в света La Voiture Noire, както и най-бързата кола за публични пътища създавана някога - Chiron Super Sport 300+. Появи се в края на 90-те, ако броим първите концепции на Bugatti под чадъра на Volkswagen Group. През 2000-а производителят на хиперкари оборудва с него подобрената концепция на Veyron. Легендарният модел възприе 8-литровия агрегат с четири турбини, който се използва и до днес в Chiron Super Sport 300+, доставяйки максимална мощност от 1600 конски сили.

Ясно е, че става дума за легендарния 16-цилиндров двигател.

Добра новина за феновете на Bugatti и на емблематичния агрегат е, че W16 няма да бъде пенсиониран в скоро време. Въпреки по-строгите регулации за емисиите, шефът на автоконцерна каза пред Autocar, че двигателя ще живее през цялото следващо десетилетие. Стефан Винкелман определи 8,0-литровия блок като изключително предложение за продажба (USP), което не губи стойността си, тъй като никой друг автомобилен производител не предлага двигател W16.

Той обясни, че изпълнителният директор на Volkswagen Group Хърбърт Дис знае стойността на агрегата и съответно VAG няма да го пенсионира.

Това на практика означава, че наследникът на Chiron ще бъде благословен с огромния 16-цилиндров двигател, но пък може да получи съвсем различна настройка. Въпреки това, няма да видим нов флагман на Bugatti в скоро време, тъй като производството на настоящия хиперкар ще приключи в края на 2021-а. Все още има по-малко 100 екземпляра, всеки от които може да бъде закупен за около 3 милиона долара.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    10 27 Отговор
    когато правиш двигател който има мощноста да прави кюфтета от животни със силата на 1000 експерти инжинери и накрая те издуха най-обикновена тесла модел ес

    Коментиран от #5

  • 2 Пеуник

    15 1 Отговор
    Стефан Винкелман да не е перничанин?
  • 3 Тройной

    2 19 Отговор
    ДВГ си отива.Ще останат някакви бутикови марки докато и те не почнат да правят най-малкото хибриди.

    Коментиран от #4, #7, #9

  • 4 Антиелектрика

    18 6 Отговор

    До коментар #3 от "Тройной":

    След първия урок за това, че ДВГ е по-нова технология, сега идва ред на втори урок. Той е, че ДВГ няма да си отиде, защото реактивните двигатели и ракетните са ДВГ.

    Коментиран от #8, #11

  • 5 Random

    18 3 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Това пък кога се е случило? Щото теслътъ може да ускорява но максималната ѝ скорост е много по-ниска.

    Коментиран от #6

  • 6 Антиелектрика

    21 2 Отговор

    До коментар #5 от "Random":

    Баш най-обикновена Тесла модел S няма как да издуха Бугати, но нали навсякъде трябва да се пише само за нея.
  • 7 Boxer 3.0

    10 1 Отговор

    До коментар #3 от "Тройной":

    И така още 100 години...
  • 8 Boxer 3.0

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "Антиелектрика":

    Прав си и за ракетните са ДВГ, ако в съкращението "В" се отнася за двигател с ВЪНШНО горене.
    Там горивната камера е отворена към атмосферата.

    Коментиран от #10

  • 9 Одеколон

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "Тройной":

    Ти си ясновидец, оооо. Сигурен бях, че има такъв тук.
  • 10 Антиелектрика

    5 4 Отговор

    До коментар #8 от "Boxer 3.0":

    Ами не, баш като вътрешно горене са класифицирани:
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D0%BD_%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB
    "Като цяло, повечето реактивни двигатели са двигатели с вътрешно горене".

    Няма значение къде е насочена камерата, а това, че горенето става в нея, загрявайки флуида в работния обем на двигателя.

    Коментиран от #12, #13, #14, #15, #17

  • 11 Borislav Popov

    4 5 Отговор

    До коментар #4 от "Антиелектрика":

    РРД, са точно толкова ДВГ, колкото твоите любими арабчета са основни акционери на Тесла ! То и самата абревиатура - РРД, ти го подсказва, колко той е ДВГ, ама то акъл се иска да се сети човек, а акъла при теб е дефицит.
  • 12 Boxer 3

    4 4 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Прочети внимателно в твоя и моя коментар : "ракетните".

    Коментиран от #18

  • 13 Тройной

    3 8 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Говоря за автопромишлеността а и при самолетите нещата отиват към електрически а може би дори и корабите.
  • 14 Borislav Popov

    3 7 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Съвременните реактивни РАКЕТНИ двигатели (РРД), драги ми каскетчо, нямат нищо общо с ДВГ и тяхната така наречена горивна камера, всъщност представлява химически реактор в който химическата енергия се преобразува в газова енергия. Тоест, в РРД отсъства горивната камера, която ни е позната от ДВГ !

    Коментиран от #19

  • 15 Borislav Popov

    2 5 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Този път, не ти мина номера, да въвлечеш някой в безмислен спор ! Boxer 3.0, веднага те засече, че визира именно "ракетните" двигатели.
  • 16 АнтиДВГ

    6 8 Отговор
    ДВГ е мъртъв немската аятопромишленост тоже!Идват нови играчи на сцената .Германия луга с десетилетия хората по Света че някакъв си диезель е бъдещето.НЕ НЕ Е!
  • 17 Borislav Popov

    6 5 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Един трол, като теб, който си няма представа, че алуминия не се добива а се произвежда, седнал тук за флуида в работния обем на двигателя, да разсъждава. Обзалагам се, че нямаш никакво понятие, какво е това флуид, капацитетитно, а просто се подаваш тук за гоолем умник !!
  • 18 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #12 от "Boxer 3":

    Пак е същото:
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD_%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB
    "Ракетният двигател е вид реактивен двигател...
    Химически. Това са най-разпространените ракетни двигатели, при които в резултат на екзотермична химична реакция ГОРИВОТО ИЗГАРЯ В ГОРИВНА КАМЕРА с висока температура, като образувалите се газове с високо налягане се ускоряват през соплото".

    И пак опираме до определението, че няма значение къде е насочена камерата, а това, че ГОРЕНЕТО СТАВА В НЕЯ, загрявайки флуида в работния обем на двигателя. Двигател с външно горене (ДВнГ) е парния двигател и като такъв може да причислим ЯДРЕНИЯ ракетен двигател, който сега руснаци и американци се опитват да развият в новите си хиперзвукови ракети.
    Точно с теб не искам спора да изглежда като караница, каквата се опитва да направи онова същество в неравностойно положение. Просто излагаме тези и това е нормално мисля.

    Коментиран от #21, #22

  • 19 Boxer 3

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "Borislav Popov":

    Явно някои не могат да направят разлика между реактивен двигател и ракетен.
    Загубена кауза...

    Коментиран от #20, #23

  • 20 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "Boxer 3":

    Добре де, нали се опитах да обясня с извадки и определения?
    Сега ако ще го обръщане на голословие и епитети за каузи, дай по-добре да спираме, защото не желая да падам пак на ниво обиди.
    Уважих виждането ти, за това дадох цитати. Не съм си позволил нито една квалификация по твой адрес, като дори не аз съм ти сложил минус на мненията.

    Коментиран от #24

  • 21 Boxer 3

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "Антиелектрика":

    При ракетният двигател, горенето започва в горивната камера и продължава извън него - няма нищо сложно в определението. Горенето е външно - факт!
  • 22 Borislav Popov

    4 3 Отговор

    До коментар #18 от "Антиелектрика":

    Пак лъжи, не в горивната камера, а в химическия реактор и не изгаря, а се преобразува с помоща на химическа реакция - "Рaкeтният двигaтeл e вид рeaктивeн двигaтeл... Химичecки. Тoвa ca нaй-рaзпрocтрaнeнитe рaкeтни двигaтeли, при кoитo в рeзултaт нa химическa рeaкция ГOРИВOТO СЕ ПРЕОБРАЗУВА В ХИМЧЕСКИЯ РЕАКТОР c виcoкa тeмпeрaтурa, кaтo ОБРАЗУВАЛИТЕ ce гaзoвe c виcoкo нaлягaнe ce уcкoрявaт прeз coплoтo"
    Или, пак се опираме до определението, че химическия реактор не е и няма как да е горивна камера в истинския смисъл на тази дума и че в реактора, ГОРИВОТО НЕ ГОРИ, А СЕ ПРЕОБРАЗУВА !! Хайде сега едно анализче да ни направиш и за горивната камера в ядренния реактивен двигател, как там и какво изгаря и в какво се превръща, а сетне вече и за алуминия ще ни разкажеш, как се добива, директно от земните недра !?
  • 23 Borislav Popov

    3 3 Отговор

    До коментар #19 от "Boxer 3":

    Така е, за каузата сте прав, знам го от личен опит и от спорове на други теми, с това момче.
  • 24 Boxer 3

    4 2 Отговор

    До коментар #20 от "Антиелектрика":

    Вътрешно горене е когато процесът приключва в самият двигател.

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Borislav Popov

    3 2 Отговор

    До коментар #24 от "Boxer 3":

    Точно и когато изорялото вече в горивната камера гориво, излиза през колекторите, а сетне вече и през ауспуха във вид на пушек.
  • 26 Антиелектрика

    4 3 Отговор

    До коментар #24 от "Boxer 3":

    Хубаво де, но нали за това дадох определението и устройството:
    "Тoвa ca нaй-рaзпрocтрaнeнитe рaкeтни двигaтeли, при кoитo в рeзултaт нa eкзoтeрмичнa химичнa рeaкция ГOРИВOТO ИЗГAРЯ В ГOРИВНA КAМEРA c виcoкa тeмпeрaтурa, КАТО ОБРАЗУВАЛИТЕ СЕ ГАЗОВЕ СЕ УСКОРЯВАТ ПРЕЗ СОПЛОТО"

    То си пише, че горенето приключва в самия двигател, а газовете в резултат на горенето излизат през соплото.

    Коментиран от #28, #29

  • 27 Не си губете времето

    4 4 Отговор
    Какво въобще се занимавате с този? Какво общо имат ракетните двигатели, когато говорим за ДВГ в автомобилите? Сигурно след 50 години още ще има бензинови резачки и агрегати, но не и масови бензинови автомобили. Поне масови. Бензинови ще са само ретро автомобилите.
  • 28 Ти виждал ли си ракета поне на картинка

    4 4 Отговор

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    Онези пламъци от соплото какви са?

    Коментиран от #30

  • 29 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    Още въднъж, ще ти го кажа, докато го запомниш и асимилираш - В рeзултaт нa eкзoтeрмичнa ХИМИЧНА РЕАКЦИЯ ГOРИВOТO В ХИМИЧЕСКИЯ РЕАКТОР НЕ ИЗГAРЯ, А СЕ ПРЕОБРАЗУВА С ПОМОЩА НА СЪЩАТА ТАЗИ ХИМИЧЕСКА РЕАКЦИЯ ! Тоест, химическия реактор, не е горивна камера !
  • 30 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "Ти виждал ли си ракета поне на картинка":

    Първо пишеш за мен като "онзи", после сменяш ника и ме питаш някаква детска смехория.
    Дал съм определение и там пише, че има горене в горивна камера и в резултат на това нагорещените газове излизат през соплото. А що е то нагорещени газове и защо ги има тези "пламъци" и при драгстерите, е нещо за което няма смисъл да обяснявам.
    Който разбрал, разбрал - всеки е свободен да вярва в каквото си иска.

    Коментиран от #31

  • 31 Borislav Popov

    4 3 Отговор

    До коментар #30 от "Антиелектрика":

    Горене има в горивната камера, но на ДВГ-то, а в реактора на РРД, няма горене, там стават едни други работи, реакцийки ( реактиви) им викат умните хора.
  • 32 Кольо багериста

    9 2 Отговор
    До всички електричари, дето са се возили ама само на ел-тротинетките по Витошка и 90% от които надали ще седнат в теслАта изобщо, да вАрЪт да лягат, че само се излагат. Тия кочини ще измесят ДВГ-тата гА пръдне гущерА. Така и не разбрахте след толкова писания, че всичко по темата е въздух под налягане. Те били eco-friendly, те такова те онакова. И след 10 години ще замърсяват повече при самото им производство, и още ще се чудим де да ги дЯнем батерийките като им дойде края... И започнали да правят връзка електричество-авиация.... леле мале ...

    Коментиран от #33

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Коmapak

    3 0 Отговор
    Закона за вредни емисии е специално написан за производители до 1000 бр. Т. е. ще си правят каквото искат!