Отидете към основна версия

2 180 11

Следващото поколение Mini ще се забави заради Брекзит и високи разходи

  • mini-
  • bmw-
  • брекзит

На 31 януари Обединеното кралство официално излезе от Европейския съюз след 47 години членство. Това със сигурност ще остави отпечатък в британската автомобилна индустрия. Много автопроизводители вече са напаснали своите програми и планове, за да намалят до минимум загубите от Брекзит. Въпреки това ще има съкращение на работни места и закриване на заводи.

Honda, например, ще затвори фабриката си в Суиндън в края на 2021-ва, докато Jaguar Land Rover обяви временно спиране на три производствени центъра за автомобили и един за двигатели, планирано за по-късно тази година. Ford, Rolls-Royce, и Aston Martin вече изразиха опасенията си относно отрицателното въздействие на Брекзит, а сега към тях се присъединява и друг автоконцерн.

В интервю за Reuters, говорител на BMW разкри, че жизненият цикъл на настоящите модели Mini е бил удължен отвъд средната продължителност на живот от шест години. Максимилиан Шьобърл обясни, че решението е взето, заради Брекзит, както и по икономически причини. Той допълни, че BMW иска да спести 12 милиарда евро до края на 2022-а чрез намаляване на разходите за разработка и редуциране на наличните комбинации от двигатели и скоростни кутии.

Както посочи автоанализаторът Юрген Пиепер в интервю за Reuters, създаването на нова платформа във Великобритания струва някъде около 1 милиард евро. Съществуващите автомобили също трябва да бъдат актуализирани, за да отговорят на по-строгите регулации за вредни емисии, което задължително увеличава разходите на автоконцерните. В комбинация с необходимите инвестиции в електромобили, автопроизводителите трябва да се адаптират бързо, за да останат печеливши на този силно конкурентен пазар.

Припомняме, че 2019-а не беше страхотна година за Mini, тъй като търсенето спадна с 4.1 процента до 346 639 автомобила. Декември пък бе особено лош, тъй като в сравнение със същия месец на 2018-а продажбите намаляха с притеснителните 17.7 процента до 27 514 коли. Все пак тази година се оформя да бъде по-успешна, имайки предвид, че близо 80 000 души са изразили интерес да закупят електрическото Mini. Въпреки това, предстои да видим колко от запитванията ще се превърнат в реални продажби.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 5 гласа.

Свързани новини