8 Февруари, 2020 10:30 2 232 11

Следващото поколение Mini ще се забави заради Брекзит и високи разходи

  • mini-
  • bmw-
  • брекзит

На 31 януари Обединеното кралство официално излезе от Европейския съюз след 47 години членство. Това със сигурност ще остави отпечатък в британската автомобилна индустрия. Много автопроизводители вече са напаснали своите програми и планове, за да намалят до минимум загубите от Брекзит. Въпреки това ще има съкращение на работни места и закриване на заводи.

Honda, например, ще затвори фабриката си в Суиндън в края на 2021-ва, докато Jaguar Land Rover обяви временно спиране на три производствени центъра за автомобили и един за двигатели, планирано за по-късно тази година. Ford, Rolls-Royce, и Aston Martin вече изразиха опасенията си относно отрицателното въздействие на Брекзит, а сега към тях се присъединява и друг автоконцерн.

В интервю за Reuters, говорител на BMW разкри, че жизненият цикъл на настоящите модели Mini е бил удължен отвъд средната продължителност на живот от шест години. Максимилиан Шьобърл обясни, че решението е взето, заради Брекзит, както и по икономически причини. Той допълни, че BMW иска да спести 12 милиарда евро до края на 2022-а чрез намаляване на разходите за разработка и редуциране на наличните комбинации от двигатели и скоростни кутии.

Както посочи автоанализаторът Юрген Пиепер в интервю за Reuters, създаването на нова платформа във Великобритания струва някъде около 1 милиард евро. Съществуващите автомобили също трябва да бъдат актуализирани, за да отговорят на по-строгите регулации за вредни емисии, което задължително увеличава разходите на автоконцерните. В комбинация с необходимите инвестиции в електромобили, автопроизводителите трябва да се адаптират бързо, за да останат печеливши на този силно конкурентен пазар.

Припомняме, че 2019-а не беше страхотна година за Mini, тъй като търсенето спадна с 4.1 процента до 346 639 автомобила. Декември пък бе особено лош, тъй като в сравнение със същия месец на 2018-а продажбите намаляха с притеснителните 17.7 процента до 27 514 коли. Все пак тази година се оформя да бъде по-успешна, имайки предвид, че близо 80 000 души са изразили интерес да закупят електрическото Mini. Въпреки това, предстои да видим колко от запитванията ще се превърнат в реални продажби.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лоша новина

    19 13 Отговор
    за жени тип кифла и мъже тип мека китка.Този модел е интересен предимно за тях.

    Коментиран от #5

  • 2 да де

    25 2 Отговор
    Какво мини какви пет лева, ако не са BMW тия са живи умрели.
  • 3 374

    5 5 Отговор
    Тея изкопираха поршето

    Коментиран от #4

  • 4 Прав си

    5 6 Отговор

    До коментар #3 от "374":

    и аз съм чувал,че се трошат еднакво.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Японеца

    3 3 Отговор
    Бенев, мини, все трошлив боклук
  • 7 Colt

    2 1 Отговор
    Голям праз
  • 8 Философ

    5 2 Отговор
    Няма да ни липсва това недоразумение!
  • 9 Мини е боклук, голям боклук

    5 0 Отговор
    Детска играчка! С пластмасови копчета, трошливи и изтрити надписи, леля си мотори и механика, боклук на боклуците!
  • 10 Отврат

    6 0 Отговор
    Ужасна кола с водомер на таблото.
  • 11 Анонимен

    0 1 Отговор
    Някой от Вас има ли Mini Cooper.