ФАКТИ.БГ

Следващото поколение Mini ще се забави заради Брекзит и високи разходи

Публикувана: 8 Февруари, 2020 10:30
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1600
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 5 гласа.

На 31 януари Обединеното кралство официално излезе от Европейския съюз след 47 години членство. Това със сигурност ще остави отпечатък в британската автомобилна индустрия. Много автопроизводители вече са напаснали своите програми и планове, за да намалят до минимум загубите от Брекзит. Въпреки това ще има съкращение на работни места и закриване на заводи.

Honda, например, ще затвори фабриката си в Суиндън в края на 2021-ва, докато Jaguar Land Rover обяви временно спиране на три производствени центъра за автомобили и един за двигатели, планирано за по-късно тази година. Ford, Rolls-Royce, и Aston Martin вече изразиха опасенията си относно отрицателното въздействие на Брекзит, а сега към тях се присъединява и друг автоконцерн.

В интервю за Reuters, говорител на BMW разкри, че жизненият цикъл на настоящите модели Mini е бил удължен отвъд средната продължителност на живот от шест години. Максимилиан Шьобърл обясни, че решението е взето, заради Брекзит, както и по икономически причини. Той допълни, че BMW иска да спести 12 милиарда евро до края на 2022-а чрез намаляване на разходите за разработка и редуциране на наличните комбинации от двигатели и скоростни кутии.

Както посочи автоанализаторът Юрген Пиепер в интервю за Reuters, създаването на нова платформа във Великобритания струва някъде около 1 милиард евро. Съществуващите автомобили също трябва да бъдат актуализирани, за да отговорят на по-строгите регулации за вредни емисии, което задължително увеличава разходите на автоконцерните. В комбинация с необходимите инвестиции в електромобили, автопроизводителите трябва да се адаптират бързо, за да останат печеливши на този силно конкурентен пазар.

Припомняме, че 2019-а не беше страхотна година за Mini, тъй като търсенето спадна с 4.1 процента до 346 639 автомобила. Декември пък бе особено лош, тъй като в сравнение със същия месец на 2018-а продажбите намаляха с притеснителните 17.7 процента до 27 514 коли. Все пак тази година се оформя да бъде по-успешна, имайки предвид, че близо 80 000 души са изразили интерес да закупят електрическото Mini. Въпреки това, предстои да видим колко от запитванията ще се превърнат в реални продажби.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Лоша новина
1 Отговор
за жени тип кифла и мъже тип мека китка.Този модел е интересен предимно за тях.

Коментиран от #5


Оценка:
-13 +19

да де
2 Отговор
Какво мини какви пет лева, ако не са BMW тия са живи умрели.

Оценка:
-2 +25

374
3 Отговор
Тея изкопираха поршето

Коментиран от #4


Оценка:
-5 +5

Прав си
4 Отговор

До коментар #3 от "374":


и аз съм чувал,че се трошат еднакво.

Оценка:
-6 +5

5
Този коментар е премахнат от модератор
Японеца
6 Отговор
Бенев, мини, все трошлив боклук

Оценка:
-3 +3

Colt
7 Отговор
Голям праз

Оценка:
-1 +2

Философ
8 Отговор
Няма да ни липсва това недоразумение!

Оценка:
-2 +5

Мини е боклук, голям боклук
9 Отговор
Детска играчка! С пластмасови копчета, трошливи и изтрити надписи, леля си мотори и механика, боклук на боклуците!

Оценка:
-0 +5

Отврат
10 Отговор
Ужасна кола с водомер на таблото.

Оценка:
-0 +6

Анонимен
11 Отговор
Някой от Вас има ли Mini Cooper.

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Арнолд Шварценегер
Терминатора за някои неудобства да си американски гражданин, но роден в Австрия
Ако бях роден в Америка, щях да се кандидатирам за Белия дом. Защо сега? Защото сега е перфектното време да се включа в надпреварата"

Още бисери