В Инголщат вече планират третото поколение на Audi R8. Покачващият се натиск от страна на ЕС и очакване от индустрията да премине към електромобилност явно ще дадат своето отражение върху суперколата. Изглежда, че следващата генерация Audi R8 ще бъде електрифицирана. Това загатна директорът на Audi Sport Оливър Хофман, давайки и няколко подсказки относно какво да очакваме от третото поколение на суперколата, в интервю за Top Gear.
"Все още няма решение относно технологията и платформата на следващата генерация R8. Ясно е, че трябва да изпълним всички регулации в световен мащаб. Това означава, че новият R8 ще има електрифициран елемент", каза Хофман пред Top Gear.
По този начин Audi ще може да увеличи производителността на третото поколение на модела, без да се притеснява от отделянето на по-високи емисии. Това обаче не идва без цена. Инженерите от Audi Sport ще се сблъскат с предизвикателството да запазят теглото на R8 ниско, въпреки допълнителната маса от акумулаторната батерия и електромоторите.
Едно от най-сериозните оплаквания за електрифицираните автомобилите сред феновете на традиционните спортни коли е липсата на драматичен звук. Хофман съобщи, че Audi Sport се опитва да реши това. "Ние работим много усилено, за да създадем специален електрически звук. Един от начините, по които може да се постигне това, е чрез синтетичен звук, който да копира този на ДВГ. Това обаче не е правилното решение. Моето мнение е, че в бъдеще ще има специален звук за електромобили, който ще се различава при различните производители“, сподели директорът на Audi Sport пред Top Gear.
В предишно интервю Хофман обясни, че спортната дивизия на компанията се опитва всячески да задържи своя V10 агрегат и в третото поколения R8. Не е ясно дали хибридният вариант би позволил достатъчно ниски емисии, за да се запази големият V-образен двигател, особено за автомобил, който се продава в толкова малки количества. Например, през 2019-а в САЩ продажбите на R8 са намалели с 38 процента до едва 574 бройки.