През декември миналата година се появиха оптимистични слухове за следващото поколение Ford Focus RS, за който се говореше, че ще получи електрифициран мотор с над 400 конски сили. Сега се оказва, че най-вероятно компанията ще трябва да преосмисли концепцията си за горещия хечбек в резултат на все по-строгите регулации и стандарти за вредни емисии в Европа.
Първоначалният план на производителя беше Focus RS да бъде мек хибрид, който да използва 2.3-литров турбокомпресорен четирицилиндров двигател за захранване на предните колела и електрически мотор, който да се грижи за задния мост. Според Autocar обаче тази електрическа система няма да е достатъчна, за да бъдат покрити новите наредби на ЕС за емисии на въглероден двуокис.
„Чакаме нашият инженерен екип да излезе с решение относно задвижването на следващия Focus RS. Това не е никак лесно предвид новите правила на ЕС за емисии на въглероден двуокис на продуктовата гама на автоконцерните“, коментира анонимно бивш директор във Ford. Въпросното решение може да бъде пълноценен хибрид, след като вариантът "мек хибрид" не е достатъчен.
Освен това, шансовете да видите новия Focus RS тази година са изключително тънки. Според Autocar, обновената стратегия на американския автоконцерн ще забави появата на агресивния хечбек поне до 2022-ра.
Изданието твърди, че за Focus RS Ford ще премине от 2.3-литровия EcoBoost, с който е оборудван актуалният модел, към модифицирана версия на новия 2,5-литров мотор, работещ по цикъла на Аткинсън съвместно с CVT трансмисия и система за задвижване на четирите колела. Това е пълноценен хибриден силов тракт, който се използва и в новата Kuga за европейския пазар. Смята се, че той може да се форсира до около 300 к.с., както да бъде подпомаган с допълнителни 100 к.с. от електрическата задна ос.