Daimler няма да жертва рентабилността на предстоящите поколения електрически автомобили, само за да изпълни по-строгите изисквания на ЕС за отделянето на въглероден двуокис. Това заяви изпълнителният директор на компанията Ола Келениус на годишната конференция за резултатите на компанията в Щутгарт.
Все повече се покачва натискът върху автопроизводителите за наводняване на пазара с превозни средства, които емитират ниски емисии на въглероден двуокис. Това е единственият начин автоконцерните да избегнат големите глоби на ЕС.
Припомняме, че към 2021-а всички новорегистрирани коли в ЕС трябва да отделят средно едва 95 грама CO2 на километър. Това съответства на разход от 4.1 литра бензин или 3.6 литра дизел. Ограниченията за отделните автоконцерни варират и зависят от средното тегло на произведените коли на съответната марка, което също представлява проблем за автоконцерните, тъй като клиентите все повече гравитират към закупуване на по-големи и по-тежки кросоувъри. С оглед на всичко това, най-добрият шанс за производителите на автомобили е да наблегнат на екологично чистите електромобили.
„Трябва да действаме по икономически рационален начин. Много е важно да се постигнат адекватни цени за новите ни електромобили“, коментира Келениус относно натиска върху автоиндустрията и очакванията пазарът да бъде залят с електрически превозни средства.
Санкциите на Европейския съюз ще бъдат наложени на автопроизводителите, които не успеят да намалят нивата на емитиране на въглероден двуокис от 2020-а и 2021-а нататък.
Келениус каза, че Daimler трудно ще се справи с новите граници на отделените емисиите. „В средносрочен план съм уверен, но 2020-а и 2021-ва ще бъдат тежко предизвикателство“, допълни той.