Продажбите на автомобили в Китай спаднаха с 92 процента през първите две седмици на февруари, тъй като коронавирусната епидемия е държала купувачите далеч от шоурумите. Това съобщи Reuters.
Още по-лошо е било през първата седмица, когато продажбите в цялата страна са се свили с 96 процента до средна дневна стойност от само 811 закупени бройки. Това става ясно от доклад на китайската браншова асоциация на производителите на пътнически автомобили Passenger Car Association (PCA), публикуван през миналата седмица.
Доставките през февруари най-вероятно ще намалеят с около 70 процента, което ще доведе до около 40 процента спад през първите два месеца на 2020-а, съобщиха от асоциацията. Тези цифри изключват миниваните.
"През първата седмица на февруари почти нямаше автодилъри, тъй като повечето хора останаха у дома", пише в доклада генералният секретар на PCA Чуи Донгшу.
"Търговците на коли постепенно рестартираха дейността си през втората седмица на месеца, когато ежедневните продажби на леки автомобили са възлизали на 4 098 бройки, което все още представлява спад от 89% спрямо година по-рано," допълни той.
"Очаква се ситуацията да се подобри през третата седмица на февруари," прогнозира генералният секретар на асоциацията.
Цифрите подчертават степента, в която автопродажбите на най-големия пазар за коли в света са повлияни от короновируса. Дори преди избухването на заразата, индустрията в Китай вървеше към безпрецедентен трети пореден годишен спад поради забавянето на икономиката и търговското напрежението със САЩ.
Китайското министерство на търговията заяви, че ще работи с други правителствени ведомства, за да стабилизира продажбите на автомобили и да намали въздействието на епидемията върху търсенето.
Отделно месните политици обсъждат удължаването на субсидиите за покупка на електрически превозни средства отвъд тази година.