29 Февруари, 2020 12:00 3 155 8

92% спад в продажбите на автомобили в Китай

  • коронавирус-
  • автоиндустрия-
  • китай

Продажбите на автомобили в Китай спаднаха с 92 процента през първите две седмици на февруари, тъй като коронавирусната епидемия е държала купувачите далеч от шоурумите. Това съобщи Reuters.

Още по-лошо е било през първата седмица, когато продажбите в цялата страна са се свили с 96 процента до средна дневна стойност от само 811 закупени бройки. Това става ясно от доклад на китайската браншова асоциация на производителите на пътнически автомобили Passenger Car Association (PCA), публикуван през миналата седмица.

Доставките през февруари най-вероятно ще намалеят с около 70 процента, което ще доведе до около 40 процента спад през първите два месеца на 2020-а, съобщиха от асоциацията. Тези цифри изключват миниваните.

"През първата седмица на февруари почти нямаше автодилъри, тъй като повечето хора останаха у дома", пише в доклада генералният секретар на PCA Чуи Донгшу.

"Търговците на коли постепенно рестартираха дейността си през втората седмица на месеца, когато ежедневните продажби на леки автомобили са възлизали на 4 098 бройки, което все още представлява спад от 89% спрямо година по-рано," допълни той.

"Очаква се ситуацията да се подобри през третата седмица на февруари," прогнозира генералният секретар на асоциацията.

Цифрите подчертават степента, в която автопродажбите на най-големия пазар за коли в света са повлияни от короновируса. Дори преди избухването на заразата, индустрията в Китай вървеше към безпрецедентен трети пореден годишен спад поради забавянето на икономиката и търговското напрежението със САЩ.

Китайското министерство на търговията заяви, че ще работи с други правителствени ведомства, за да стабилизира продажбите на автомобили и да намали въздействието на епидемията върху търсенето.

Отделно месните политици обсъждат удължаването на субсидиите за покупка на електрически превозни средства отвъд тази година.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Монгола

    18 24 Отговор
    Още много ориз имат да изядат жълтите, преди да настигнат и изпреварят САЩ като най-мощна икономика в света.

    Коментиран от #3, #6

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Boxer 3.0

    25 6 Отговор

    До коментар #1 от "Бих искал да взема":

    Айде стига сме се вайкали!
    Какви условия имахме преди 30г , къде беше Китай, тогава и къде е сега?
    Китайците могат да са ни за пример - работа, дисциплина и организация!
    Изградиха огромна икономика и сега са единствените ( + японците), които могат да ограничат тоя вирус.
    За разлика от Европа, където всеки е с правата си, да бъде егоист и безотговорен...

    Коментиран от #5

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Pokoloko

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "Монгола":

    иди да видиш после драскай, жълтите вървят напред последните 30 години а краварите лежат на стари лаври, от 25 години ходя и от собствен опит ти го казвам

    Коментиран от #8

  • 7 Божинов

    1 1 Отговор
    Ако и тук спрем за месец, ще видим какви са реалните цени на колите. 40% надолу.
    Ама нали сме будали...
  • 8 Пирата

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Pokoloko":

    Прав си и аз ходя и в двете държави от 1994 година,за Китай е голяма разликата от тогава до сега , американците са си на същото ниво , даже и Виетнам има голям напредък , за Япония и южна Корея няма да говорим!