Много европейски държави, включително и България, забраняват движението на тирове в натоварени часове, по празници или в неделя поради опасения от шума и замърсяването на въздуха. Естествено, има възможност производителите на камиони да настояват за освобождаване от този регламент, ако, да речем, техните товарни превозни средства са почти безшумни и отделят нулеви вредни емисии.
Tesla, заедно с още няколко компании, работи именно върху това. Според немското издание на Business Insider, производителят на електрически автомобили вече се е обърнал към правителство в Германия и лобира за освобождаване от местните закони, засягащи движението на тировете в натоварени часове и по празници. В момента не се разграничава между камионите, които разполагат с двигател с вътрешно горене, и тези с електрическо задвижване, вероятно защото законът е написан преди те да се появят на бял свят.
Изключението очевидно би било в полза на Tesla. Предстоящият Semi би осигурил на Илон Мъск невероятно предимство пред конкурентните компании, в случай, че електрическият камион ще може да се движи и през забранените времена. Ако бизнесът иска да увеличи производителността си, би имало смисъл да закупи тир, който може да работи 24/7.
Федералното министерство на транспорта в Германия потвърди, че се е състояла среща и отбеляза, че ще разгледа начините за имплементирането на "устойчива съвременна мобилност". Tesla не даде коментар по темата.
Автомобилният производител е доста тих около електрическия си камион Semi, но трябва да очакваме новини тази година. По време на оповестяването на печалбите за третото тримесечие на 2019-а, Tesla заяви, че планира да започне ограничено производство на тира през 2020-а. В комбинация със стартиращия през следващия месец Model Y, 2020-а може да бъде още една силна година за базираната в Калифорния компания.