Отидете към основна версия

15 123 56

Mercedes премахва модели, двигатели и платформи

  • mercedes-benz-
  • редулации-
  • v8-
  • v12

Новата ера на електрифицираните превозни средства представлява голямо предизвикателство за производителите. Необходимите инвестиции, за да останат конкурентоспособни в тези дни на промяна, са огромни и има най-общо два начина да се справят със ситуацията. Те трябва или да се консолидират и да реализират големи синергии, или да намалят разходите чрез намаляването на продуктовото портфолио и двигателните гами. Mercedes-Benz очевидно ще поеме по втория път чрез драстично редуциране на модели, агрегати и платформи.

„Преглеждаме продуктовото си портфолио, особено след като обявихме толкова много електромобили. Знаейки комплексността, възникнала след растежа през последните няколко години, преразглеждаме сегашната ни автомобилна гама. Идеята е да опростим операциите, редуцирайки модели, платформи, двигатели и компоненти“, коментира пред Autocar Маркус Шафер, шеф на отдела за научни изследвания и развойна дейност на Mercedes-Benz.

В момента автоконцерна има 45 автомобила в продуктовата си гама. Все пак Шафер не оповести колко модела ще бъдат премахнати. Той назовава модели като G-Klasse, SL, AMG GT, S-Klasse и други, които имат своя собствена платформа. „В момента има много единични шасита и идеята е това да се намали. В бъдеще ще имаме същите бази за различни автомобили и съвсем скоро ще видите резултатите от този ход“, допълни Шафер.

Въпреки че шефът на научноизследователската и развойна дейност не предостави точни подробности относно бъдещето на двигателите V8 и V12, той обясни, че всичко зависи от бъдещите изисквания на стандарта за емисиите на Euro 7. "Планът не е да се изхвърлят V8 и V12, но четирицилиндровите агрегати със сигурност имат повече смисъл от V12", добави Шафер.

Mercedes-Benz завърши въвеждането на четири варианта на 2.0-литровия си двигател, а именно бензинов или дизелов и с четири или шест цилиндъра. „Това семейство от четири агрегата може да реагира моментално на всяка промяна на пазара. Планирахме тази конфигурация преди няколко години, за да се защитим от различни бъдещи изисквания и разпоредби“, заяви Шафер.

Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 16 гласа.

Свързани новини