Отидете към основна версия

7 742 70

Как електромобилите ще променят сервизната поддръжка

  • сервиз-
  • електромобили-
  • електромобилност-
  • гуми

Преминаването от ДВГ към електрическа мобилност води до повече последици от намаляване на въглеродните емисии. Това ще промени фундаментално днешния сектор за поддръжка и сервиз на автомобили, съобщава Techcrunch.

Само с една пета от броя на частите на колите с ДВГ и почти пълната елиминация на маслото, електромобилите ще доведат до 35% спад в приходите на средностатистическия автомобилен търговец от поддръжка и обслужване или приблизително 1 300 долара на превозно средство за период от пет години.

Това смущение обаче не е равномерно разпределено. Два от трите топ елемента за поддръжка - смяна на масло и обслужване на спирачките, респективно 24% и 5% от всички разходи за поддръжка на американския пазар, се редуцират силно или се елиминират изцяло от преминаването към електрическа мобилност.

Електрическите превозни средства използват по-малко традиционна спирачна система, при която подмяната на износващи се части се налага по-рядко. Тя използва така наречената системата за рекуперация, която преобразува излишната кинетична енергия в електрическа и я възстановява в батериите, когато автомобилът спира. Този процес е съпроводен със спирачен ефект, благодарение на който традиционната спирачна система се използва и съответно износва по-малко, отколкото при автомобилите с ДВГ.

Според доклада намаленото износване на накладките и роторите е поразително - някои Toyota Prius все още работят с първия си комплект спирачни накладки след повече от 150 000 км пробег.

В същото време кормилната уредба, климатичната инсталация, колелата и гумите продължават да изискват редовно сервизно обслужване. Цялостните технически прегледи също трябва да се извършват на сходни с тези при автомобилите с двигатели с вътрешно горене интервали.

От електрическата мобилност дори има и печеливши в сервизни бизнес.

Електромобилите износват гуми много по-бързо от превозните средства с вътрешно горене. Те са по-тежки и създават почти моментален въртящ момент. Много собственици на Tesla са сменили гумите си само след 25 000 километра. Според доклада, клиентите с електромобили в САЩ сменят гумите си с 30% по-често от собственици на ДВГ.

Електрическите превозни средства също имат по-взискателни нужди за охлаждане. Те трябва да бъдат невероятно ефективни при климатизацията на кабината, като същевременно това не бива да намалява пробега. Първата линия на защита срещу тези топлинни загуби са по-ефективни стъклени конструкции и материали. В съчетание с нарастващата тенденция на по-големи предни стъкла и прозрачни покриви навлизаме в ера на голяма, красива и скъпа видимост. Например, подмяната на панорамното стъкло на Tesla Model X струва 2 300 долара.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 9 гласа.

Свързани новини