Най-големият търговец на употребявани бусове във Великобритания Van Monster проведе любопитен експеримент, за да установи доколко хората помнят някои от най-известните емблеми в автомобилния свят. За целта от компанията са заръчали на 100 души (54 жени и 46 мъже) на различна възраст да нарисуват по памет логата на 10 прочути марки.
Участниците в експеримента са били разделени един от друг и са разполагали с еднакъв комплект флумастери и 10 листа с името на всеки автопроизводител. За пресъздаването на 10-те емблеми им е било предоставено неограничено време.
Резултатите показват, че 80% от хората са използвали правилните цветове, а 78% от формите са били относително правилни. Въпреки това обаче участниците са срещнали трудности да си спомнят други детайли от емблемите.
"Макар някои от логата да са едни и същи от десетилетия, рисунките по памет показват, че мнозина не могат да си ги спомнят", отбелязват от Van Monster. "Като цяло едва 12% участниците са постигнали наистина висока точност, а 26% са близо до оригинала, но далеч от съвършенството. Колкото по-просто е логото, толкова по-прецизно е възпроизвеждането му".
Alfa Romeo
Audi
BMW
Ferrari
Ford
Peugeot
Renault
Toyota
Vauxhall
Vokswagen