Отидете към основна версия

10 216 19

Volkswagen губел по €28 хиляди от всеки Phaeton

  • volkswagen-
  • phaeton-
  • фердинанд пиех

В годините начело на Volkswagen покойният Фердинанд Пиех успя да превърне немския концерн в най-могъщия производител в света. Болезнената амбиция на Фердинанд Порше обаче става причина и за някои от най-скъпоструващите провали в историята на компанията.

В края на 90-те Пиех решава да докаже на целия свят, че дори марка с името "Народен автомобил" може да произвежда луксозни лимузини от висш клас. За проекта Phaeton не са жалени нито средства, нито ресурси и време, но моделът се превръща в истинска финансова катастрофа.

Тиражът на сглобявания на ръка Phaeton така и не достига планираните 20 000 бройки годишно. Днес се смята, че за жизнения си цикъл моделът коства на Volkswagen загуби в размер на €2 млрд. или по €28 000 на всеки продаден автомобил.

Phaeton остава на поточните линии цели 14 години и макар да не се произвежда от 4 години, интересни подробности за разработката му продължават да излизат и досега. Шеф дизайнерът на VW Group Клаус Бишоф, например си спомня, че макетът на модела е бил най-скъпият в историята на концерна.

Когато видял изложбения прототип на "най-добрия луксозен седан в света", Пиех в типичния си стил засипал дизайнерите с критики и заповядал да продължат работата си, докато не постигнат желания резултат. Така на бял се появил най-сложният и скъп макет в историята, изпипан до най-дребния детайл и с напълно функционален интериор.

"Щом видя готовия прототип, Пиех каза просто "Сега вече става". Това бе най-големият комплимент, който можехме да получим от боса", спомня си Бишоф.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 10 гласа.

Свързани новини