27 Април, 2020 16:06 10 181 19

Volkswagen губел по €28 хиляди от всеки Phaeton

  • volkswagen-
  • phaeton-
  • фердинанд пиех

В годините начело на Volkswagen покойният Фердинанд Пиех успя да превърне немския концерн в най-могъщия производител в света. Болезнената амбиция на Фердинанд Порше обаче става причина и за някои от най-скъпоструващите провали в историята на компанията.

В края на 90-те Пиех решава да докаже на целия свят, че дори марка с името "Народен автомобил" може да произвежда луксозни лимузини от висш клас. За проекта Phaeton не са жалени нито средства, нито ресурси и време, но моделът се превръща в истинска финансова катастрофа.

Тиражът на сглобявания на ръка Phaeton така и не достига планираните 20 000 бройки годишно. Днес се смята, че за жизнения си цикъл моделът коства на Volkswagen загуби в размер на €2 млрд. или по €28 000 на всеки продаден автомобил.

Volkswagen губел по €28 хиляди от всеки Phaeton

Phaeton остава на поточните линии цели 14 години и макар да не се произвежда от 4 години, интересни подробности за разработката му продължават да излизат и досега. Шеф дизайнерът на VW Group Клаус Бишоф, например си спомня, че макетът на модела е бил най-скъпият в историята на концерна.

Когато видял изложбения прототип на "най-добрия луксозен седан в света", Пиех в типичния си стил засипал дизайнерите с критики и заповядал да продължат работата си, докато не постигнат желания резултат. Така на бял се появил най-сложният и скъп макет в историята, изпипан до най-дребния детайл и с напълно функционален интериор.

"Щом видя готовия прототип, Пиех каза просто "Сега вече става". Това бе най-големият комплимент, който можехме да получим от боса", спомня си Бишоф.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дельо хайдутин

    27 50 Отговор
    Много труд и голяма грозотия се получила.
  • 2 Дедовец

    35 17 Отговор
    Хем гроздето кисело,разбирачи бол
  • 3 евала

    39 24 Отговор
    Повече може да загуби само собственик на подобно недоразумение.
  • 4 Христо

    60 14 Отговор
    Много добра кола задминаваща много от конкурентите си, но просто марката пречи да се гледа с презтиж и да се продава. Босовете са свикнали да изкачат с мерц, ролс... не с народен автомобил макар и да е топ във всичко.

    Коментиран от #5, #7

  • 5 Ха ха

    14 16 Отговор

    До коментар #4 от "Христо":

    Конкурентите на СоцВаген са Опел и Рено

    Коментиран от #9

  • 6 Ицо

    24 6 Отговор
    Няма губещи автомобилостроене,Ще ги разправят на някой друг. Това е един от бизнесите с най голяма капитализация.

    Коментиран от #8

  • 7 Бъркаш

    43 1 Отговор

    До коментар #4 от "Христо":

    истинската причина за създаването на този модел е това,че той служи като чернова на BENTLEY CONTINENTAL с цени стартиращи от 250000 евро.VAG не толкова глупави,че да прахосват милиарди с толкова скъпа разработка но не са и толкова умни та да успеят да създадат на VW нужния имидж за да бъде техен модел приет на сериозно в клас където сили мерят "премиум" производители.
  • 8 Прав си

    12 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ицо":

    но при толкова ожесточена конкуренция дори в този бизнес трудно се постига правилен баланс.Тенденциите на пазара непрекъснато се променят и моделите много бързо "остаряват" а разработката на нови изисква ресурси които за да се набавят най често се правят компромиси с качеството.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Haha

    12 13 Отговор
    Дам ва*ините исбухнаха с фантома по-голяма грозотия нямаше на къде не чи голфа става за нещо ,нека да фалират от години ни тровят чипосаните керливи голфове а и новите им бракми дизеляци
  • 11 Пламен

    14 3 Отговор
    Истината е че ценово се доближаваше много до Ауди А8 и поради тази причина не се купуваше. Ако Дачия Дъстър струва колкото натокан Кашкай не знам дали дори и румънците биха си купували ей така Дъстър!?
  • 12 ссссс

    13 4 Отговор
    Имам няколко автомобила от които единия е точно такъв с 4.2 V8 мотор.Колата найстина е много хубава ,но откъм надеждност е едно от най-лошите попадения.Често е по сервизите.
  • 13 пенсионер

    12 2 Отговор
    за жалост загубите на фаетон ги плащат собствениците на поло и голф, в никакъв случай собствениците на марката фолксваген !
  • 14 Идеална подводница

    12 1 Отговор
    Хем си в голям и сигурен автомобил, хем никой не те брой за слива ,защото си в Пасат!За всеки влак си има пътници.
  • 15 Дедовец

    5 0 Отговор
    Страхотна кола ,тежка стабилна частите по окачването с приемливи цени ( китайчетата се понаучиха) ,е като разход на дизел между 16- 28 л ,но лимузината е за кеф
  • 16 ото

    2 1 Отговор
    Бугати вейрон също е на фолксваген...
  • 17 Фердинанд Пиех

    5 1 Отговор
    Бентли е супер луксозен Фолксваген Файтон. Също Порше Кайен е луксозен вариант на Фолксваген Таурег. Въпрос на вкус и пари.
  • 18 mnm

    4 0 Отговор
    няма нищо,ще си възвърне част от за губите от резервни части!
  • 19 Умният

    2 0 Отговор
    Партенките край нямат 😎