В годините начело на Volkswagen покойният Фердинанд Пиех успя да превърне немския концерн в най-могъщия производител в света. Болезнената амбиция на Фердинанд Порше обаче става причина и за някои от най-скъпоструващите провали в историята на компанията.
В края на 90-те Пиех решава да докаже на целия свят, че дори марка с името "Народен автомобил" може да произвежда луксозни лимузини от висш клас. За проекта Phaeton не са жалени нито средства, нито ресурси и време, но моделът се превръща в истинска финансова катастрофа.
Тиражът на сглобявания на ръка Phaeton така и не достига планираните 20 000 бройки годишно. Днес се смята, че за жизнения си цикъл моделът коства на Volkswagen загуби в размер на €2 млрд. или по €28 000 на всеки продаден автомобил.
Phaeton остава на поточните линии цели 14 години и макар да не се произвежда от 4 години, интересни подробности за разработката му продължават да излизат и досега. Шеф дизайнерът на VW Group Клаус Бишоф, например си спомня, че макетът на модела е бил най-скъпият в историята на концерна.
Когато видял изложбения прототип на "най-добрия луксозен седан в света", Пиех в типичния си стил засипал дизайнерите с критики и заповядал да продължат работата си, докато не постигнат желания резултат. Така на бял се появил най-сложният и скъп макет в историята, изпипан до най-дребния детайл и с напълно функционален интериор.
"Щом видя готовия прототип, Пиех каза просто "Сега вече става". Това бе най-големият комплимент, който можехме да получим от боса", спомня си Бишоф.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дельо хайдутин
16:09 27.04.2020
2 Дедовец
16:15 27.04.2020
3 евала
16:16 27.04.2020
4 Христо
Коментиран от #5, #7
16:16 27.04.2020
5 Ха ха
До коментар #4 от "Христо":
Конкурентите на СоцВаген са Опел и РеноКоментиран от #9
16:24 27.04.2020
6 Ицо
Коментиран от #8
16:28 27.04.2020
7 Бъркаш
До коментар #4 от "Христо":
истинската причина за създаването на този модел е това,че той служи като чернова на BENTLEY CONTINENTAL с цени стартиращи от 250000 евро.VAG не толкова глупави,че да прахосват милиарди с толкова скъпа разработка но не са и толкова умни та да успеят да създадат на VW нужния имидж за да бъде техен модел приет на сериозно в клас където сили мерят "премиум" производители.16:29 27.04.2020
8 Прав си
До коментар #6 от "Ицо":
но при толкова ожесточена конкуренция дори в този бизнес трудно се постига правилен баланс.Тенденциите на пазара непрекъснато се променят и моделите много бързо "остаряват" а разработката на нови изисква ресурси които за да се набавят най често се правят компромиси с качеството.16:35 27.04.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Haha
18:42 27.04.2020
11 Пламен
20:33 27.04.2020
12 ссссс
21:10 27.04.2020
13 пенсионер
21:28 27.04.2020
14 Идеална подводница
21:55 27.04.2020
15 Дедовец
10:10 28.04.2020
16 ото
14:49 28.04.2020
17 Фердинанд Пиех
16:01 28.04.2020
18 mnm
19:26 28.04.2020
19 Умният
21:30 28.04.2020