ФАКТИ.БГ

Volkswagen губел по €28 хиляди от всеки Phaeton

Публикувана: 27 Април, 2020 16:06
19 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9395
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 10 гласа.

В годините начело на Volkswagen покойният Фердинанд Пиех успя да превърне немския концерн в най-могъщия производител в света. Болезнената амбиция на Фердинанд Порше обаче става причина и за някои от най-скъпоструващите провали в историята на компанията.

В края на 90-те Пиех решава да докаже на целия свят, че дори марка с името "Народен автомобил" може да произвежда луксозни лимузини от висш клас. За проекта Phaeton не са жалени нито средства, нито ресурси и време, но моделът се превръща в истинска финансова катастрофа.

Тиражът на сглобявания на ръка Phaeton така и не достига планираните 20 000 бройки годишно. Днес се смята, че за жизнения си цикъл моделът коства на Volkswagen загуби в размер на €2 млрд. или по €28 000 на всеки продаден автомобил.

Phaeton остава на поточните линии цели 14 години и макар да не се произвежда от 4 години, интересни подробности за разработката му продължават да излизат и досега. Шеф дизайнерът на VW Group Клаус Бишоф, например си спомня, че макетът на модела е бил най-скъпият в историята на концерна.

Когато видял изложбения прототип на "най-добрия луксозен седан в света", Пиех в типичния си стил засипал дизайнерите с критики и заповядал да продължат работата си, докато не постигнат желания резултат. Така на бял се появил най-сложният и скъп макет в историята, изпипан до най-дребния детайл и с напълно функционален интериор.

"Щом видя готовия прототип, Пиех каза просто "Сега вече става". Това бе най-големият комплимент, който можехме да получим от боса", спомня си Бишоф.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Дельо хайдутин
1 Отговор
Много труд и голяма грозотия се получила.

Оценка:
-50 +27

Дедовец
2 Отговор
Хем гроздето кисело,разбирачи бол

Оценка:
-17 +35

евала
3 Отговор
Повече може да загуби само собственик на подобно недоразумение.

Оценка:
-24 +39

Христо
4 Отговор
Много добра кола задминаваща много от конкурентите си, но просто марката пречи да се гледа с презтиж и да се продава. Босовете са свикнали да изкачат с мерц, ролс... не с народен автомобил макар и да е топ във всичко.

Коментиран от #5, #7


Оценка:
-14 +60

Ха ха
5 Отговор

До коментар #4 от "Христо":


Конкурентите на СоцВаген са Опел и Рено

Коментиран от #9


Оценка:
-16 +14

Ицо
6 Отговор
Няма губещи автомобилостроене,Ще ги разправят на някой друг. Това е един от бизнесите с най голяма капитализация.

Коментиран от #8


Оценка:
-6 +24

Бъркаш
7 Отговор

До коментар #4 от "Христо":


истинската причина за създаването на този модел е това,че той служи като чернова на BENTLEY CONTINENTAL с цени стартиращи от 250000 евро.VAG не толкова глупави,че да прахосват милиарди с толкова скъпа разработка но не са и толкова умни та да успеят да създадат на VW нужния имидж за да бъде техен модел приет на сериозно в клас където сили мерят "премиум" производители.

Оценка:
-1 +42

Прав си
8 Отговор

До коментар #6 от "Ицо":


но при толкова ожесточена конкуренция дори в този бизнес трудно се постига правилен баланс.Тенденциите на пазара непрекъснато се променят и моделите много бързо "остаряват" а разработката на нови изисква ресурси които за да се набавят най често се правят компромиси с качеството.

Оценка:
-0 +12

9
Този коментар е премахнат от модератор.
Haha
10 Отговор
Дам ва*ините исбухнаха с фантома по-голяма грозотия нямаше на къде не чи голфа става за нещо ,нека да фалират от години ни тровят чипосаните керливи голфове а и новите им бракми дизеляци

Оценка:
-13 +12

Пламен
11 Отговор
Истината е че ценово се доближаваше много до Ауди А8 и поради тази причина не се купуваше. Ако Дачия Дъстър струва колкото натокан Кашкай не знам дали дори и румънците биха си купували ей така Дъстър!?

Оценка:
-3 +14

ссссс
12 Отговор
Имам няколко автомобила от които единия е точно такъв с 4.2 V8 мотор.Колата найстина е много хубава ,но откъм надеждност е едно от най-лошите попадения.Често е по сервизите.

Оценка:
-4 +13

пенсионер
13 Отговор
за жалост загубите на фаетон ги плащат собствениците на поло и голф, в никакъв случай собствениците на марката фолксваген !

Оценка:
-2 +12

Идеална подводница
14 Отговор
Хем си в голям и сигурен автомобил, хем никой не те брой за слива ,защото си в Пасат!За всеки влак си има пътници.

Оценка:
-1 +12

Дедовец
15 Отговор
Страхотна кола ,тежка стабилна частите по окачването с приемливи цени ( китайчетата се понаучиха) ,е като разход на дизел между 16- 28 л ,но лимузината е за кеф

Оценка:
-0 +5

ото
16 Отговор
Бугати вейрон също е на фолксваген...

Оценка:
-1 +2

Фердинанд Пиех
17 Отговор
Бентли е супер луксозен Фолксваген Файтон. Също Порше Кайен е луксозен вариант на Фолксваген Таурег. Въпрос на вкус и пари.

Оценка:
-1 +5

mnm
18 Отговор
няма нищо,ще си възвърне част от за губите от резервни части!

Оценка:
-0 +4

Умният
19 Отговор
Партенките край нямат 😎

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Огнян Герджиков
Служебният премиер направи любопитен гаф по Нова телевизия
Ген. Стефан Янев, министър на народната отбрана"

Още бисери