Тези дни може би най-рядката версия на Mercedes-Benz 190 празнува своята 30 годишнина. Едва ли са много онези от вас, които зная, че през 1990 година седанът от снимките е превърнат в... електромобил.
Всъщност, тогава няколко Mercedes-а от модела 190 са превърнати в електрически коли. Още по-любопитното е, че на тях са тествани натриево-серни и натриево-никело-хлоридни батерии.
Германците смятат, че тези акумулаторни блокове са по-ефективни от оловно-киселинните батерии, които се ползват по онова време. Те обаче са доста по-неефективни в сравнение с литиево-йонните (които през 1990 все още не се използват).
По време на тестовете един от електромобилите преодолява 100 хиляди километра. През 1991 година електрическият автомобил Mercedes 190 е показан на автосалона в Женева - там е докарана версия с два двигателя, които са със системна мощност от 44 конски сили.
Двата електромотора на изложбения експонат се захранват от батерии с база натрий никел хлорид. През периода 1992 - 1996 година десет електрически Mercedes-а 190 участват в потребителски тестове на електрически автомобили. След това електрическите "Baby Benz-ове" са изведени от експлоатация.