Last news in Fakti

1 Май, 2020 10:30 44 158 62

Най-редкият Mercedes 190, за който не сте чували

  • mercedes-benz-
  • 190-
  • електромобил
Най-редкият Mercedes 190, за който не сте чували - 1

Тези дни може би най-рядката версия на Mercedes-Benz 190 празнува своята 30 годишнина. Едва ли са много онези от вас, които зная, че през 1990 година седанът от снимките е превърнат в... електромобил.

Най-редкият Mercedes 190, за който не сте чували

Всъщност, тогава няколко Mercedes-а от модела 190 са превърнати в електрически коли. Още по-любопитното е, че на тях са тествани натриево-серни и натриево-никело-хлоридни батерии.

Германците смятат, че тези акумулаторни блокове са по-ефективни от оловно-киселинните батерии, които се ползват по онова време. Те обаче са доста по-неефективни в сравнение с литиево-йонните (които през 1990 все още не се използват).

Най-редкият Mercedes 190, за който не сте чували

По време на тестовете един от електромобилите преодолява 100 хиляди километра. През 1991 година електрическият автомобил Mercedes 190 е показан на автосалона в Женева - там е докарана версия с два двигателя, които са със системна мощност от 44 конски сили.

Двата електромотора на изложбения експонат се захранват от батерии с база натрий никел хлорид. През периода 1992 - 1996 година десет електрически Mercedes-а 190 участват в потребителски тестове на електрически автомобили. След това електрическите "Baby Benz-ове" са изведени от експлоатация.

Най-редкият Mercedes 190, за който не сте чували


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 66 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Хахаха

    27 79 Отговор
    И кат са толко напред що сега са никъде клиин дизель.Клоуни!

    Коментиран от #26, #31, #34

  • 3 Лекар БГ

    147 10 Отговор
    По правило съм фен на марката,макар,че никога не съм имал екземпляр от нея.За"Електро"не знам.Но от много близки приятели и съседи съм чувал,каква уникално здрава кола е бил точно този модел.Както и 124-ката.Да,обаче,в годините и "Даймлер-Бенц",изчистиха грешката за производство на"вечни"автомобили.

    Коментиран от #7, #15, #41

  • 4 Това е ясно

    37 17 Отговор
    Електрически коли си има отдавна, не са измислени от Тесла, но кой ги направи това което са сега? Пежо също си имаха електрическия 106, ако помните. Но сравнете ги тогава със сега! Къде беше батерията преди и къде е сега? Къде е ел. мотора преди и къде е сега? Каква е мощността от преди и колко е сега? Какви са батериите преди и какви сега? Разликите са огромни, а новото поколение електрички започна от Тесла!

    Коментиран от #5, #22, #29, #44, #59

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 bai ivan

    21 50 Отговор

    До коментар #3 от "Лекар БГ":

    За 123 и 124 да но 190ката сравнена с тях е неуспешна..........

    Коментиран от #9, #14, #24

  • 8 Разбивач

    21 13 Отговор

    До коментар #5 от "Хайл":

    Разбирам защо Тесла прави много джендъри! Защото бърка на много хора отзад! Прав ли съм за теб?

    Коментиран от #18

  • 9 Plameni

    58 7 Отговор

    До коментар #7 от "bai ivan":

    С кое е неуспешна ? Сигурно 1.9 милиона продажби за онова време са неуспех? Сигурно не знаеш, че техниката е същата като при 124
  • 10 Мергел

    12 49 Отговор
    Мерцедес ама 190тка.
    Това е нарицателно.
    Слаба ходова част-задница и тн.

    Коментиран от #11, #12, #13, #37

  • 11 бай Шиле

    50 9 Отговор

    До коментар #10 от "Мергел":

    "...слаба ходова част..." ? Личи ти,че никога не си имал 123 ли 124.
  • 12 Бай Стою касапина

    55 5 Отговор

    До коментар #10 от "Мергел":

    Пич, изглежда не знаеш, че тези автомобили са "милионници". От тях има много екземпляри, които се движат и днес. Явно не си се докосвал до тази техника?Но имаш време да поправиш грешката си. Не губи време!

    Коментиран от #16

  • 13 волен сидеров

    15 2 Отговор

    До коментар #10 от "Мергел":

    ха ха ха ха ха -кога последно си пи хапчетата
  • 14 волен сидеров

    12 2 Отговор

    До коментар #7 от "bai ivan":

    ако си бай иван -отиди да ти баят по добре,че ААА дано се оправиш умствено -ама надали
  • 15 волен сидеров

    36 8 Отговор

    До коментар #3 от "Лекар БГ":

    правилно-124 е копирано директно от 190 ,което пък си води началото от 126 ес клас.124 е много издръжливо магаре и е по тежко купе ,а сега си представи колко издържа 190 като и купето му е по леко .първите модели на 190 и 124 ламарини не са поциковани и галванизирани и след удар и сол гният тук таме-тясната лайсна.Широките лайсни и на двете вече имат покритие като при ауди....много здрава и дълговечна механика -издържа минимум 25-30 години и след това умора на метал или гума-но пак кара повече старото от новото.няма такава марка освен някои японски стари коли които да издържат толкова-на японското слабото място е че гният ,но механиките са като Мерцедес Бенц-ЗА ЦЯЛ ЕДИН ЖИВОТ.Ще караме някой ден електрички пък дано и те бъдат така вечни за цял един живот.

    Коментиран от #46, #53

  • 16 Милион и едно желания

    10 12 Отговор

    До коментар #12 от "Бай Стою касапина":

    Тези са милионници, когато ги навъртят преди да са навършили пълнолетие, преди ръждата да ги е съсипала и когато са карани на хубавите пътища в Европа. Но това, без частта за ръждата важи за повечето коли с нормални двигатели, от преди 3 цилиндровите версии, за които е рано да се каже и засега коментарите са "един приятел чул, на един познат му казали", а никой не е направил поне 100 000 километра с кола взета от магазина, та да има достоверно мнение.

    Коментиран от #39

  • 17 Тираджия

    57 9 Отговор
    Чета някой негативни коментари по горе и се смея. Имал съм 123ка 240 дизел. После 190 бензин. После 124ка 230 бензин и след нея 124ка 250 турбо дизел. Сега карам е 320 цди 2008 година. Извода за мен лично е че 124 е най добрата кола на света за времето си
  • 18 TSLA

    6 3 Отговор

    До коментар #8 от "Разбивач":

    Прав си за всички плювачи, колега! Държат се все едно имат тес... ааа кантонерка в зaднukа!
    Обаче 3-ти закон на Нютон гласи: плюеш ли, всякога си плют!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 PlimP

    12 12 Отговор
    гЪрди мъжки пълни с въшки, ситроен са пуснали в продажба на масовия пазар АХ електрик през 1993, а глупакът от мерцедес ми се фръцка с прототипи, после е саксо електрик, продадени са над 2000бр., после берлинго и там към 2000бр., както каза един приятел фен на бенве - бах си яката цитронада
  • 21 qwerty

    24 2 Отговор
    навремето автомобилите се правеха от инжинери, а не от счетоводители-това е разликата. все си мисля, че някъде на изток все още има инженери, които разработват моделите, а счетоводителите само водят двустранното счетоводство и предоставят отчетите пред акционерите
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Дедо ви

    28 1 Отговор

    До коментар #22 от "Хайл":

    И са залагали на качество,не на количество мисля.Сега света ще се погребе сам от алчност и ширпотреба вещи.Внуците ни боклуците не могат да рециклират след нас.

    Коментиран от #25

  • 24 Хайл

    15 3 Отговор

    До коментар #7 от "bai ivan":

    Ти не си бил роден когато ги спряха от производство за да знаеш дали бяха добри- най здравите мерцедеси са 115,116,123,124,126,190. .. всичко след тях е тотален боклук

    Коментиран от #38

  • 25 Хайл

    25 1 Отговор

    До коментар #23 от "Дедо ви":

    Лошото е че някои хора не разбират вредата от производството на електромобилите и нанасянето на щети по природата като мислят че щом е електрически не замърсява без да си даде сметка за добива на ток и елементите за батерии,как ще се рециклират и може ли изобщо
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 гост

    7 28 Отговор
    Хахаха, Мерцедес, бензин, дизел, хибрид, електрически, парен, кой от кой по големи боклуци, закривай, до няколко години пазарният дял на Тесла ще е по голям от всички останали взети заедно.

    Коментиран от #30, #32, #43

  • 29 Алфа Ромео

    14 1 Отговор

    До коментар #4 от "Това е ясно":

    Имало е доста електромобили в края на 19 и началото на 20 век докато не се развива ДВГ-то и започват да излизат по-евтини бензинови коли, ел-колите са по старата технология на практика.
  • 30 Потърси лекарска помощ!

    18 3 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Докато санитарите от Карлуково те лекуват няма как да се оправиш!
  • 31 Кабинчо

    11 2 Отговор

    До коментар #2 от "Хахаха":

    Клоуни са тези, които с лека УСТА изричат това за хора работещи в развойните отдели на автоконцерни като Мерцедес.
  • 32 Гост5

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Пак ЩЕ ЩЕ ЩЕ !!!
  • 33 Старата школа

    20 2 Отговор
    АЗ ИМАМ124 НА МЕРЦЕДЕС НА 28 ГОДИНИ БЕЗ ПРОБЛЕМИ.ХАРЕСВАТ Я ЦЕНИТЕЛИТЕ,НО НЕ И ТЪРГОВЦИТЕ.
  • 34 Да бе да бе

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Хахаха":

    Плесни си един зад врата сам. На такива като тебе все премиери и правителства са им виновни. И аз бях така навремето.
  • 35 190 D

    28 4 Отговор
    Карам дизел 190 D - 1987 г., четвърти собственик съм. Мога да кажа, че е шедьовър на немските инженери. Толкова здрава кола, че никога няма да те остави на пътя, стига да следиш маслото и антифриза. Ценителите знаят, какво означава Mercedes-Benz 190! Кола за вечни времена!
  • 36 мани мани

    6 4 Отговор
    и при една катастрофа, тоя ел. мотор ще влезе право в крачката им
  • 37 Майсторе

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "Мергел":

    Спокойно,бой с чука по жигулата,истинските коли не ги мисли.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 селянин 1

    10 1 Отговор

    До коментар #16 от "Милион и едно желания":

    Тва милион и едно желния,не беше ли от соца..та през това време бях на екскурзия в будапеща,всички таксита бяха бенц-190 D,милионници,а бакшишите знаят какво да карат,сега пак за тях и трицилиндрови милионници,оди и питай некои с по дълъг стаж-за тико,ще те побърка с хвалби за тях,двг-железо,носи на газ,окачване дзвер,лагери от перла-05/по българено/а гуми само за таксиджия,12-ки.

    Коментиран от #48

  • 40 W201

    7 0 Отговор
    Аман от разбирачи, които сравняват ябълки с домати.
    Така наричаната 190'ка всъщност е W201.
    Както 124 означава W124.
  • 41 Диди

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "Лекар БГ":

    Точно на 190 се учих и взех книжката от 1 път. Няма такава кола, пробвах няколко, но точно тази за мене е супер
  • 42 Ние с елколи се

    6 0 Отговор
    Ние с елколи се занимаваме само ако са с дистанционно.........
  • 43 4625

    8 4 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    До няколко години Тесла ще са фалирали, а Мъск ще се е самоубил от мъка... Много е лесно да забравите истината, че Тесла е чисто правителствен проект с яко субсидиране от държавата- е, сега държавата ФАЩ навлиза в много тежки години и за да не се обяви реален фалит на много маймуни като Мъск ще им бъде отрязан клона на който седят...
  • 44 Mммм даааа

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Това е ясно":

    Къде бяха телефоните, къде са сега :)
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 един от стадото

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "волен сидеров":

    Волене, колко живота ще живееш бе. В единия с една 124ка, в другия с една такава електричка. Иначе си прав. 96-2002г.карах една такава служебна. Е няма такова живовотно, единия я оставя за уморена, другия я взема за отпочинала. Двойна, че и тройна езда, нон стоп 24часа. Така я приех, така я оставих, на ход. Душманско каране. Какво ли не е доливано в мотора на път, даже М10Д, а как возеше само, малий..За седем години само един път гумени втулки задно окачване, това е, многораменно е, но там е комфорта. Шапка и свалям на колата, но Мерцедес взеха че се ''поправиха'' вече. Ми и те хляб трябва да ядат..
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Милион едно желания

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "селянин 1":

    На бакшишите много не се доверявам за избора на кола. Като гледам при нас повечето Дачии, Киа и Шкоди карат, но не мисля че са най-здравите, просто им е най-евтина подръжката.
    Не са и лоши коли, особено новите Киа.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Лорчето, ценител на хубавото...!

    3 1 Отговор
    Един модел, който няма ,, остаряване,, само под капака се вижда качеството и, предпочитам я от раз пред всички други модели...! (здрава ламарина е...!)

    Коментиран от #52

  • 52 Разбира се че не електромобил

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Лорчето, ценител на хубавото...!":

    А стария седан от 1990.г...!
  • 53 Йо Несбьо

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "волен сидеров":

    Имам познат в Чехия в село край Прага (само къщата край Вълтава струва 8 милиона крони). Една от колите му е тойота корола от 80-те. Грозна до неузнаваемост, малка, но е вече над 700 хил км БЕЗ ОСНОВЕН РЕМОНТ. Автомобилът се шофира ежедневно, но по малко -100-200 км дневно. Съвременните японки обаче не са това, което бяха.
  • 54 дявола

    4 1 Отговор
    Ха Мерцедес от кога са открили топлата вода и от години се къпят със нея сегашните смешки дори не знаят нали пари
  • 55 Живко

    2 1 Отговор
    Най - доброто или нищо!
  • 56 Живко

    2 1 Отговор
    Най-доброто или нищо!
  • 57 Овчар

    1 0 Отговор
    Ако немците направят още един мерцедес като 190 е. Трябва да затворят завода в щутгарт и да чакат субсидии за земеделие и животновъдство

    Коментиран от #58

  • 58 Хи хи

    1 3 Отговор

    До коментар #57 от "Овчар":

    Докато не окапе от ръжда тоя клосет.
  • 59 Пловдивчанин

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "Това е ясно":

    Ми в България , има електрокари още от осемдесетте! На всички гари имаше такива платформи да карат багажа по влаковете и по заводите имаше ги и по морето. Мъск е бил в детската градина когато в България е имало електромобили а да не говорим за Мерцедес, които са на светлинни години пред всички останали.

    Коментиран от #61

  • 60 собственик

    3 0 Отговор
    MB123,300D бе най в във времето си..
  • 61 Еххххх

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Пловдивчанин":

    Пловдив майна! Прочети пак, какво е написано в този коментар и си открий грешките! Там си пише, че не Тесла са измислили електрокарите! Тези БГ електрокари какви им бяха батериите? Това, че всичките вървят на ток не означава нищо! И Ферари и Трабант са на бензин, ама не вървят еднакво! Айде иди пий едно кафе навън, докато размислиш. Карантината свърши.
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.