Тези дни може би най-рядката версия на Mercedes-Benz 190 празнува своята 30 годишнина. Едва ли са много онези от вас, които зная, че през 1990 година седанът от снимките е превърнат в... електромобил.
Всъщност, тогава няколко Mercedes-а от модела 190 са превърнати в електрически коли. Още по-любопитното е, че на тях са тествани натриево-серни и натриево-никело-хлоридни батерии.
Германците смятат, че тези акумулаторни блокове са по-ефективни от оловно-киселинните батерии, които се ползват по онова време. Те обаче са доста по-неефективни в сравнение с литиево-йонните (които през 1990 все още не се използват).
По време на тестовете един от електромобилите преодолява 100 хиляди километра. През 1991 година електрическият автомобил Mercedes 190 е показан на автосалона в Женева - там е докарана версия с два двигателя, които са със системна мощност от 44 конски сили.
Двата електромотора на изложбения експонат се захранват от батерии с база натрий никел хлорид. През периода 1992 - 1996 година десет електрически Mercedes-а 190 участват в потребителски тестове на електрически автомобили. След това електрическите "Baby Benz-ове" са изведени от експлоатация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Хахаха
Коментиран от #26, #31, #34
10:36 01.05.2020
3 Лекар БГ
Коментиран от #7, #15, #41
10:47 01.05.2020
4 Това е ясно
Коментиран от #5, #22, #29, #44, #59
10:48 01.05.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 bai ivan
До коментар #3 от "Лекар БГ":
За 123 и 124 да но 190ката сравнена с тях е неуспешна..........Коментиран от #9, #14, #24
11:13 01.05.2020
8 Разбивач
До коментар #5 от "Хайл":
Разбирам защо Тесла прави много джендъри! Защото бърка на много хора отзад! Прав ли съм за теб?Коментиран от #18
11:14 01.05.2020
9 Plameni
До коментар #7 от "bai ivan":
С кое е неуспешна ? Сигурно 1.9 милиона продажби за онова време са неуспех? Сигурно не знаеш, че техниката е същата като при 12411:23 01.05.2020
10 Мергел
Това е нарицателно.
Слаба ходова част-задница и тн.
Коментиран от #11, #12, #13, #37
12:08 01.05.2020
11 бай Шиле
До коментар #10 от "Мергел":
"...слаба ходова част..." ? Личи ти,че никога не си имал 123 ли 124.12:23 01.05.2020
12 Бай Стою касапина
До коментар #10 от "Мергел":
Пич, изглежда не знаеш, че тези автомобили са "милионници". От тях има много екземпляри, които се движат и днес. Явно не си се докосвал до тази техника?Но имаш време да поправиш грешката си. Не губи време!Коментиран от #16
12:34 01.05.2020
13 волен сидеров
До коментар #10 от "Мергел":
ха ха ха ха ха -кога последно си пи хапчетата12:42 01.05.2020
14 волен сидеров
До коментар #7 от "bai ivan":
ако си бай иван -отиди да ти баят по добре,че ААА дано се оправиш умствено -ама надали12:44 01.05.2020
15 волен сидеров
До коментар #3 от "Лекар БГ":
правилно-124 е копирано директно от 190 ,което пък си води началото от 126 ес клас.124 е много издръжливо магаре и е по тежко купе ,а сега си представи колко издържа 190 като и купето му е по леко .първите модели на 190 и 124 ламарини не са поциковани и галванизирани и след удар и сол гният тук таме-тясната лайсна.Широките лайсни и на двете вече имат покритие като при ауди....много здрава и дълговечна механика -издържа минимум 25-30 години и след това умора на метал или гума-но пак кара повече старото от новото.няма такава марка освен някои японски стари коли които да издържат толкова-на японското слабото място е че гният ,но механиките са като Мерцедес Бенц-ЗА ЦЯЛ ЕДИН ЖИВОТ.Ще караме някой ден електрички пък дано и те бъдат така вечни за цял един живот.Коментиран от #46, #53
12:51 01.05.2020
16 Милион и едно желания
До коментар #12 от "Бай Стою касапина":
Тези са милионници, когато ги навъртят преди да са навършили пълнолетие, преди ръждата да ги е съсипала и когато са карани на хубавите пътища в Европа. Но това, без частта за ръждата важи за повечето коли с нормални двигатели, от преди 3 цилиндровите версии, за които е рано да се каже и засега коментарите са "един приятел чул, на един познат му казали", а никой не е направил поне 100 000 километра с кола взета от магазина, та да има достоверно мнение.Коментиран от #39
13:00 01.05.2020
17 Тираджия
13:13 01.05.2020
18 TSLA
До коментар #8 от "Разбивач":
Прав си за всички плювачи, колега! Държат се все едно имат тес... ааа кантонерка в зaднukа!Обаче 3-ти закон на Нютон гласи: плюеш ли, всякога си плют!
13:35 01.05.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 PlimP
15:05 01.05.2020
21 qwerty
16:30 01.05.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Дедо ви
До коментар #22 от "Хайл":
И са залагали на качество,не на количество мисля.Сега света ще се погребе сам от алчност и ширпотреба вещи.Внуците ни боклуците не могат да рециклират след нас.Коментиран от #25
17:00 01.05.2020
24 Хайл
До коментар #7 от "bai ivan":
Ти не си бил роден когато ги спряха от производство за да знаеш дали бяха добри- най здравите мерцедеси са 115,116,123,124,126,190. .. всичко след тях е тотален боклукКоментиран от #38
17:02 01.05.2020
25 Хайл
До коментар #23 от "Дедо ви":
Лошото е че някои хора не разбират вредата от производството на електромобилите и нанасянето на щети по природата като мислят че щом е електрически не замърсява без да си даде сметка за добива на ток и елементите за батерии,как ще се рециклират и може ли изобщо17:07 01.05.2020
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 гост
Коментиран от #30, #32, #43
17:48 01.05.2020
29 Алфа Ромео
До коментар #4 от "Това е ясно":
Имало е доста електромобили в края на 19 и началото на 20 век докато не се развива ДВГ-то и започват да излизат по-евтини бензинови коли, ел-колите са по старата технология на практика.17:52 01.05.2020
30 Потърси лекарска помощ!
До коментар #28 от "гост":
Докато санитарите от Карлуково те лекуват няма как да се оправиш!18:09 01.05.2020
31 Кабинчо
До коментар #2 от "Хахаха":
Клоуни са тези, които с лека УСТА изричат това за хора работещи в развойните отдели на автоконцерни като Мерцедес.18:29 01.05.2020
32 Гост5
До коментар #28 от "гост":
Пак ЩЕ ЩЕ ЩЕ !!!18:38 01.05.2020
33 Старата школа
19:25 01.05.2020
34 Да бе да бе
До коментар #2 от "Хахаха":
Плесни си един зад врата сам. На такива като тебе все премиери и правителства са им виновни. И аз бях така навремето.20:51 01.05.2020
35 190 D
21:00 01.05.2020
36 мани мани
21:34 01.05.2020
37 Майсторе
До коментар #10 от "Мергел":
Спокойно,бой с чука по жигулата,истинските коли не ги мисли.22:04 01.05.2020
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 селянин 1
До коментар #16 от "Милион и едно желания":
Тва милион и едно желния,не беше ли от соца..та през това време бях на екскурзия в будапеща,всички таксита бяха бенц-190 D,милионници,а бакшишите знаят какво да карат,сега пак за тях и трицилиндрови милионници,оди и питай некои с по дълъг стаж-за тико,ще те побърка с хвалби за тях,двг-железо,носи на газ,окачване дзвер,лагери от перла-05/по българено/а гуми само за таксиджия,12-ки.Коментиран от #48
22:39 01.05.2020
40 W201
Така наричаната 190'ка всъщност е W201.
Както 124 означава W124.
22:40 01.05.2020
41 Диди
До коментар #3 от "Лекар БГ":
Точно на 190 се учих и взех книжката от 1 път. Няма такава кола, пробвах няколко, но точно тази за мене е супер23:13 01.05.2020
42 Ние с елколи се
23:44 01.05.2020
43 4625
До коментар #28 от "гост":
До няколко години Тесла ще са фалирали, а Мъск ще се е самоубил от мъка... Много е лесно да забравите истината, че Тесла е чисто правителствен проект с яко субсидиране от държавата- е, сега държавата ФАЩ навлиза в много тежки години и за да не се обяви реален фалит на много маймуни като Мъск ще им бъде отрязан клона на който седят...23:46 01.05.2020
44 Mммм даааа
До коментар #4 от "Това е ясно":
Къде бяха телефоните, къде са сега :)00:02 02.05.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 един от стадото
До коментар #15 от "волен сидеров":
Волене, колко живота ще живееш бе. В единия с една 124ка, в другия с една такава електричка. Иначе си прав. 96-2002г.карах една такава служебна. Е няма такова живовотно, единия я оставя за уморена, другия я взема за отпочинала. Двойна, че и тройна езда, нон стоп 24часа. Така я приех, така я оставих, на ход. Душманско каране. Какво ли не е доливано в мотора на път, даже М10Д, а как возеше само, малий..За седем години само един път гумени втулки задно окачване, това е, многораменно е, но там е комфорта. Шапка и свалям на колата, но Мерцедес взеха че се ''поправиха'' вече. Ми и те хляб трябва да ядат..08:04 02.05.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Милион едно желания
До коментар #39 от "селянин 1":
На бакшишите много не се доверявам за избора на кола. Като гледам при нас повечето Дачии, Киа и Шкоди карат, но не мисля че са най-здравите, просто им е най-евтина подръжката.Не са и лоши коли, особено новите Киа.
08:59 02.05.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Лорчето, ценител на хубавото...!
Коментиран от #52
10:07 02.05.2020
52 Разбира се че не електромобил
До коментар #51 от "Лорчето, ценител на хубавото...!":
А стария седан от 1990.г...!10:09 02.05.2020
53 Йо Несбьо
До коментар #15 от "волен сидеров":
Имам познат в Чехия в село край Прага (само къщата край Вълтава струва 8 милиона крони). Една от колите му е тойота корола от 80-те. Грозна до неузнаваемост, малка, но е вече над 700 хил км БЕЗ ОСНОВЕН РЕМОНТ. Автомобилът се шофира ежедневно, но по малко -100-200 км дневно. Съвременните японки обаче не са това, което бяха.10:28 02.05.2020
54 дявола
10:39 02.05.2020
55 Живко
13:10 02.05.2020
56 Живко
13:11 02.05.2020
57 Овчар
Коментиран от #58
19:35 02.05.2020
58 Хи хи
До коментар #57 от "Овчар":
Докато не окапе от ръжда тоя клосет.20:11 02.05.2020
59 Пловдивчанин
До коментар #4 от "Това е ясно":
Ми в България , има електрокари още от осемдесетте! На всички гари имаше такива платформи да карат багажа по влаковете и по заводите имаше ги и по морето. Мъск е бил в детската градина когато в България е имало електромобили а да не говорим за Мерцедес, които са на светлинни години пред всички останали.Коментиран от #61
21:00 02.05.2020
60 собственик
00:11 03.05.2020
61 Еххххх
До коментар #59 от "Пловдивчанин":
Пловдив майна! Прочети пак, какво е написано в този коментар и си открий грешките! Там си пише, че не Тесла са измислили електрокарите! Тези БГ електрокари какви им бяха батериите? Това, че всичките вървят на ток не означава нищо! И Ферари и Трабант са на бензин, ама не вървят еднакво! Айде иди пий едно кафе навън, докато размислиш. Карантината свърши.17:16 03.05.2020
62 Този коментар е премахнат от модератор.