След представянето на Prius в края на 90-те, Toyota се превърна в един от най-известните производители на хибридни превозни средства. И сега, след малко повече от две десетилетия, компанията отбелязва продажбата на 15 милиона хибриди по целия свят. Това предаде Motor1.
Близо една пета от тези продажби(2,8 милиона) са в Европа, като Великобритания е един от водещите пазари за хибридни превозни средства на Toyota. Към края на март японската компания е доставила над 356 000 електрифицирани коли на Острова. Понастоящем хибридите представляват две трети (66,1%) от всички продажби на Toyota в САЩ.
Наскоро във Великобритания Yaris се превърна в най-продаваната електрифицирана кола на марката, изпреварвайки Prius. Toyota казва, че позицията на модела ще се затвърди с пристигането на изцяло новата му генерация тази година. Yaris 2020 ще бъде оборудван с най-актуалната хибридна електрическа система на японския автоконцерн от четвърто поколение. Toyota твърди, че новият модел ще достави „значително“ по-големи възможности за шофиране с нулеви вредни емисии.
Решението за въвеждането на хибридни превозни средства е взето едва преди 25 години, когато на екипа на Такеши Учиямада е било възложено да разработи по-малко замърсяваща кола за 21 век. Prius дебютира през 1997-а, въпреки че идва в Европа едва през 2000 г. Сега Toyota е продала повече от 15 милиона хибрида, като компанията изчислява, че те са спестили 120 милиона тона емисии на CO2, в сравнение с еквивалентни бензинови коли.
В Европа японският автоконцерн планира да представи 40 нови или актуализирани електрифицирани превозни средства до 2025-а. Toyota казва, че поне 10 от тях ще отделят нулеви емисии, което означава, че те ще бъдат или изцяло електрически или водородни.