Last news in Fakti

3 Май, 2020 12:02 3 198 31

Toyota е продала над 15 млн. хибрида

  • toyota-
  • хибриди-
  • prius-
  • yaris

След представянето на Prius в края на 90-те, Toyota се превърна в един от най-известните производители на хибридни превозни средства. И сега, след малко повече от две десетилетия, компанията отбелязва продажбата на 15 милиона хибриди по целия свят. Това предаде Motor1.

Близо една пета от тези продажби(2,8 милиона) са в Европа, като Великобритания е един от водещите пазари за хибридни превозни средства на Toyota. Към края на март японската компания е доставила над 356 000 електрифицирани коли на Острова. Понастоящем хибридите представляват две трети (66,1%) от всички продажби на Toyota в САЩ.

Наскоро във Великобритания Yaris се превърна в най-продаваната електрифицирана кола на марката, изпреварвайки Prius. Toyota казва, че позицията на модела ще се затвърди с пристигането на изцяло новата му генерация тази година. Yaris 2020 ще бъде оборудван с най-актуалната хибридна електрическа система на японския автоконцерн от четвърто поколение. Toyota твърди, че новият модел ще достави „значително“ по-големи възможности за шофиране с нулеви вредни емисии.

Решението за въвеждането на хибридни превозни средства е взето едва преди 25 години, когато на екипа на Такеши Учиямада е било възложено да разработи по-малко замърсяваща кола за 21 век. Prius дебютира през 1997-а, въпреки че идва в Европа едва през 2000 г. Сега Toyota е продала повече от 15 милиона хибрида, като компанията изчислява, че те са спестили 120 милиона тона емисии на CO2, в сравнение с еквивалентни бензинови коли.

В Европа японският автоконцерн планира да представи 40 нови или актуализирани електрифицирани превозни средства до 2025-а. Toyota казва, че поне 10 от тях ще отделят нулеви емисии, което означава, че те ще бъдат или изцяло електрически или водородни.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анонимен

    5 53 Отговор
    Браво ама Тойота от години са в практически фалит и само инжекциите на японската държава ги държат над водата.

    Коментиран от #2, #10, #12, #14, #30

  • 2 Лудогорец8

    22 11 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Това да не ти е на мъск завода хаха?

    Коментиран от #7

  • 3 jар

    42 3 Отговор
    Това,че Тойота е най големия производител на автомобили в света се дължи на стремежа им да предлагат подходящи модели за всички пазари а качеството винаги е било основния им приоритет.Когато се установи масов дефект в някой модел от Тойота светкавично организират сервизна акция за да го отстранят в най кратък срок докато производителите в Европа нямат такива практики. VAG например пишат в ръководствата за употреба,че 1 литър масло на 1000 километра е нормален разход при TSI/TFSI двигателите като по този начин не признават конструктивните недостатъци на тези агрегати.Японски производител никога не би постъпил така.

    Коментиран от #15

  • 4 Госあ

    17 2 Отговор
    Всъщност борето няма да се окаже глупав. Глупави лидери в Англия не е имало апропо. Англия залага на ядрената енергия и водорода. В момента се строи един от малкото високо температурни газови реактори, които освен електроенергия генерират и топлина, която може да бъде директно ползвана или чрез температурна хидролиза да генерира водород. Естественият преход е от хибриди към водород. Тойота много добре знаят това а също и германците, но за съжаление играят по свирката на европейските калинки. Също така, нали знаете, че хибридите са с 13 пъти по нисък отпечатък от електрокарите, а Тойота са постоянно на първо място за зелени автомобили.

    Коментиран от #5

  • 5 Лъжите ти нямат край

    4 12 Отговор

    До коментар #4 от "Госあ":

    Хайде да споделиш малко цифри за твърдението ти. Колко процента в микса им е ядрената енергия, колко въглищните централи и колко възобновяемите източници?

    Особено пък някакъв линк за 13 пъти по-чистите хибриди?

    Също така да кажеш колко въглероден двуокис спестява един самозареждащ се хибрид, каквито са над 90% от хибридите на Тойота? Чисти са само на хартия, заобикаляйки законите като Volkswagen с дизелите.

    Коментиран от #6

  • 6 Госあ

    10 4 Отговор

    До коментар #5 от "Лъжите ти нямат край":

    Бацка, линка съм го споделял многократно. Ай намери си го сам. Напиши : "хибридите са 14 пъти по ефективни от електромобилите в глобалното намаляване на емисиите от въглероден диоксид" излиза в реферирано списание. Ти борето си мислиш, че ще захранва острова от слънцето ли бе ???😂

    Коментиран от #8

  • 7 Госあ

    9 4 Отговор

    До коментар #2 от "Лудогорец8":

    Даже тръмпи му би шута на помияра и сега скимти на Китай и Германия да му наливат паричките в сбирщайна, дето цапа повече и от дизелите.
  • 8 Не мисля, чета статистики

    3 7 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    Ти да не смяташ че света се върти около това което ти мислиш? Прочети какъв е делът, това са факти, а не мисли. После сподели тук. Само да не е като измисленото заглавие, което не съществува в интернет пространството въпреки че си го сложил в кавички като цитат, все едно си го изкопирал отнякъде, а всъщност и него си измислил.

    Коментиран от #9

  • 9 Госあ

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "Не мисля, чета статистики":

    Няма смисъл да четеш като не разбираш. Ти да не си го писал на български бе 😂 Реферирани списания на български няма. Като четеш статистика, за класациите на екологични автомобили поне моеше да прочетеш. Да видиш къде са тесларите

    Коментиран от #13

  • 10 Японеца

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Това, бай Кольо от кварталния гараж ли ти го каза? Нямаш си на представа, колко си невеж!
  • 11 Японеца

    3 4 Отговор
    Хонда Кларити се движи от 2008г по улиците на Ню Йорк! Системата е с горивни клетки! Моделът 2020 Кларити минава 360мили с едно зареждане!
    Бъдещето обаче не е във водорода!
  • 12 Хаха

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    ти си луд
  • 13 А ти като си много умен

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Госあ":

    Не знаеш ли какво е цитат като го използваш? В цитата от дори една точка не бива да променяш, А ти направо си сменил езика дори. Направо копирай заглавието и го дай тука да видим дали е точно това което пишеш или са твои волни интерпретации. Дори без да го чета предполагам че става въпрос за първоначалното производство на автомобила, а не за последващата му експлоатация.

    Това е същото дето сравняваше въглеродния отпечатък на атомните централи, ама се оказа че чак след 60 години щели да бъдат по-чисти, а първоначалното изграждане е много по-мръсно от всички други източници. Ама ти пак се подведе по заглавието като сега.

    Коментиран от #17, #21

  • 14 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    И тесла е така.
  • 15 селянин 1

    11 1 Отговор

    До коментар #3 от "jар":

    Карам d4d,здрав,пъргав,икономичен,гори масалце ама 1 литър на 10000км..дъщерята в германия кара приус 1,8 хибрид,тва си е автомобил създаден за жена,два педала,в годината оди веднъж на сервиз-за консумативи и ручи като тролейбус,тойота са пионери в хибридната технология,сега почти на всеки модел слагат хибрид.
  • 16 Вива Тойота

    7 0 Отговор
    Аз пък много харесах Тойота корола хибрид 180 кс мн динамична с мн малък разход кола мечта искам яяяяяя :)
  • 17 Госあ

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "А ти като си много умен":

    За ядрените централи нещата са кристално ясни : 50% по малко въглеродни емисии на kWh. И това са изчисления по параметри на соларитеа ефективността им пада на 6'тата година. Ай са смятай какво е световното потребление (което дори теоретично не би могло да бъде захранено от тея боклуци) и колко повече въглеродниемисии ще има от т.нар. веита за година, а за две, а за десет ??? К'во ми разсъждаваш пак бе омбре ???

    Коментиран от #20, #29

  • 18 Баят сельо

    5 0 Отговор
    Стига с тия тролеи бе, друго си е дизела, пуши, трака, смърди, всички у село ме забелязват, че и у градо като идем.

    Коментиран от #19

  • 19 Емигрант

    6 0 Отговор

    До коментар #18 от "Баят сельо":

    Че те и У ГРАДО са селяни!
  • 20 Лъжите ти нямат край

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Госあ":

    Виж как познах, че пак си чел само заглавието. Намерих въпросната статия. В нея се казва, че средно един хибрид отделя 142 г въглероден диоксид на километър. В друга таблица се казва, че един електромобил спестява 210гр въглероден диоксид на километър, а един мек хибрид спестява само 25 грама. Как виждаш логиката, кое е по-чисто?

    С атомната централа беше същото, не ми се повтарят същите глупости. В прав текст ти беше казано, че фотоволтаиците изчистват по-бързо въглеродния си отпечатък. В пъти по-бързо. Освен това, при вземане на решение за строеж на нова електроцентрала, токът от атомните централи е най-скъп в момента. Строежът на нова атомна централа няма икономически смисъл, за да имат бъдеще. Неслучайно атомните мощности намаляват с всяка измината година.

    Коментиран от #22, #23

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Госあ

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Лъжите ти нямат край":

    В прав текст ти беше казано,че такова понятие като по бързо изчистване на въглероден отпечатък НЯМА. Взема се предвид количеството въглероден диоксид отделено за направата и експлоатацията на съоръженията и тяхното време на екплоатация. Място за коментари няма.

    Коментиран от #25

  • 23 Госあ

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Лъжите ти нямат край":

    Хайде отново прочети всичко, и пак ни разкажи за сравнението става ли ? Тоя път всичко.

    Коментиран от #26

  • 24 Цецо

    0 3 Отговор
    Хибрит ли е не е кола
  • 25 Лъжите ти нямат край

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Госあ":

    Ами нали и аз това ти говоря! Четеш заглавия. За живота си от 60 години АЕЦ ще спести примерно 600 тона за определена мощност на централата, а фотоволтаиците ще спестят само 400 тона, което според заглавието прави АЕЦ с 50% по-чист.

    Само че това са заглавия за балъци. Жизнения цикъл който са приели за фотоволтаиците е 15 години ако не се лъжа, за да им излезе сметката, при положение че имат 25 години гаранция. За тези 60 години ще изградиш 4 централи, но те ще спестят 1600 тона СО2. Кое е по-добре за планетата?
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Лъжите ти нямат край

    1 0 Отговор
    Е какво да чета, това е най-малоумната статия, която съм чел. Самия факт, че изкарват най-чист автомобил, който ползва стартера си за електродвигател и има батерия 1квч с която не може да мине и километър, показва целевата аудитория на статията. Колко трябва да си умен, за да се вържеш?

    Сравняват 1 електромобил с 60 хибрида. А защо и електромобилите не са 60? И защо се говори колко СПЕСТЯВАТ, а не колко ще ОТДЕЛЯТ 60 автомобила спрямо един? Кое е по-добре за околната среда, а?Това е статия за такива, които не могат да мислят самостоятелно.

    И всичко тръгва от НЯМАМЕ ДОСТАТЪЧНО БАТЕРИИ. Ами кой ви е виновен? Къде са ви заводите?
  • 28 Японеца

    0 0 Отговор
    Петков, да махаш тая статия, Славчев и Касабов са почитатели на голф и бмв!Ще ти резнат парата!
  • 29 Виж цените и дай цените на тока от АЕЦ

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Госあ":

    Разходите за оборудване намаляват, технологиите се подобряват и правителствата по целия свят засилват целите си за повече чиста енергия, докато се стремят да се борят с изменението на климата.

    Това би могло да премахне въглищата и природния газ, когато се построят новите електроцентрали.

    „Проектите за слънчева и вятърна енергия в най-добрия клас ще са под 20 долара за мегаватчас до 2030 г. Има много иновации, които ще намалят разходите допълнително “, каза Тифън Брандили, анализатор от BNEF.

    Преди десетилетие слънчевата енергия струваше над 300 долара на мегаватчас, а наземната вятърна енергия - над 100 долара на мегаватчас. Днес наземната енергия струва 37 долара в САЩ и 30 долара в Бразилия, докато слънчевата енергия е 38 долара в Китай.

    Батерийното съхранение също става все по-конкурентно. Изравнената цена на електроенергията за батерии падна до 150 долара за мегаватчас, т.е. наполовина спрямо две години по-рано.
  • 30 Рулевия

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Не говори глупости да не ги бъркаш с Нисан които Рено омаза
  • 31 тито текила бланка

    0 0 Отговор
    То ако имаш караш дневно да кажем 70 км. и си вземеш плъг ин със автономия на батерията 80-100 ,то все едно си с електрическа . Почти през цялото време ще си на ток ,