Използването на синтетични горива не е приложима опция в средносрочен план, смята шефът на отдела за научноизследователска и развойна дейност на Mercedes Маркус Шефер, който заяви, че автоконцернът съсредоточава инвестициите си в електрифициране. Това предаде Autocar.
Докато някои производители като Bentley, Mazda, McLaren и Volkswagen сериозно проучват синтетичните горива като надеждна алтернатива на бензина и дизела, както и на електромобилите, Шефер каза, че Mercedes няма да тръгне по този път.
"Взехмея решение, че нашият път ще бъде електрически. Когато разработваме нови платформи, мислим в тази насока. Трябва да следим регулациите и поведението на клиентите, но това ще бъде основният ни път", допълни той.
"Ако имате изобилие от енергия, най-добрата опция е да я поставите директно в батерия. Трансформирането на зелена енергия в синтетично гориво (e-fuel) е процес, при който се губи много ефективност", каза Шефер, обяснявайки резервите си.
"В случай, че имаше повече чиста енергия, тогава първите клиенти на синтетичното гориво вероятно щяха да бъдат в авиационната индустрия. Много по-късно, не по-рано от 10 години, ще дойде редът на автомобилната индустрия", заяви още той.
Изследванията на Mazda по темата са върху биогорива от водорасли, докато McLaren проучва въглеродно неутрално синтетично гориво, за да захранва своите V8.
Audi пък стигна до това да произвежда собствен синтетичен бензин и дизел за тестване през 2018-а. Освен това, шефът на развойния отдел на Volkswagen заяви наскоро, че синтетичните горива ще удължат живота на ДВГ, въпреки огромните инвестиции в електромобилността.