Last news in Fakti

24 Май, 2020 12:00 4 959 80

Mercedes: Синтетичното гориво не е вариант

  • mercedes-benz-
  • daimler-
  • синтетично гориво

Използването на синтетични горива не е приложима опция в средносрочен план, смята шефът на отдела за научноизследователска и развойна дейност на Mercedes Маркус Шефер, който заяви, че автоконцернът съсредоточава инвестициите си в електрифициране. Това предаде Autocar.

Докато някои производители като Bentley, Mazda, McLaren и Volkswagen сериозно проучват синтетичните горива като надеждна алтернатива на бензина и дизела, както и на електромобилите, Шефер каза, че Mercedes няма да тръгне по този път.

"Взехмея решение, че нашият път ще бъде електрически. Когато разработваме нови платформи, мислим в тази насока. Трябва да следим регулациите и поведението на клиентите, но това ще бъде основният ни път", допълни той.

"Ако имате изобилие от енергия, най-добрата опция е да я поставите директно в батерия. Трансформирането на зелена енергия в синтетично гориво (e-fuel) е процес, при който се губи много ефективност", каза Шефер, обяснявайки резервите си.

"В случай, че имаше повече чиста енергия, тогава първите клиенти на синтетичното гориво вероятно щяха да бъдат в авиационната индустрия. Много по-късно, не по-рано от 10 години, ще дойде редът на автомобилната индустрия", заяви още той.

Изследванията на Mazda по темата са върху биогорива от водорасли, докато McLaren проучва въглеродно неутрално синтетично гориво, за да захранва своите V8.

Audi пък стигна до това да произвежда собствен синтетичен бензин и дизел за тестване през 2018-а. Освен това, шефът на развойния отдел на Volkswagen заяви наскоро, че синтетичните горива ще удължат живота на ДВГ, въпреки огромните инвестиции в електромобилността.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 прекупвач

    19 15 Отговор
    Вариантът е тъпи шваби да ви изкупим трошките за без пари и да им сложим газови уредби в Кочинката.
  • 2 Последния софиянец

    22 2 Отговор
    И Хитлер минал на синтетични горива, като му взели Румъния. ХА ХА ХА ХА!
  • 3 Ввв

    27 13 Отговор
    Хохо,който прави електрички ще го лапка до сливиците,гледайте сеир само

    Коментиран от #5

  • 4 Четете

    10 25 Отговор
    Четете добре, антиелектрици. И от Мерцедес ви го казват! Ако имате енергия е най-добре да я сложите в батерия! Надявам се малко са ви светнали батериите на някой, че иначе тъжна картинка да се пишат едни и същи работи всеки път!

    Коментиран от #11, #14

  • 5 Хе хе

    16 5 Отговор

    До коментар #3 от "Ввв":

    А който не прави, ще го е.ът скоро!

    Коментиран от #6

  • 6 Бачо Киро

    16 7 Отговор

    До коментар #5 от "Хе хе":

    Ключовата дума в казаното от Мерцедес е "излишна енергия". Колко излишна енергия мислиш ще има когато всичко заработи на ток? Над 1.5 милиарда автомобила само, добави камиони, автобуси, кораби (с корабите пък е хептен зле работата, само някакви фериботчета се тестват, за истинско корабоплаване на ток просто не може да се говори в момента). Нали се сещаш, че потреблението на ток ще скочи кой знае колко, съответно и цената, съответно ще трябват нови атомни централи, защото другите просто забрави да запълнят нуждите в този случай и тн... Както не харесват атомните централи не знам какво ще правите с електричките...

    Коментиран от #7, #10

  • 7 Хе хе

    6 9 Отговор

    До коментар #6 от "Бачо Киро":

    Колко излишна ли? Ти си единия дето трябва да му светне батерията! Какво става, когато тези коли се изключат от мрежата и каква е тази енергия? А ако много коли са в система, батериите им ще изравняват мощността в мрежата като приемат излишната енергия и отдават, когато се натовари!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 гост

    7 14 Отговор
    Не знам какво е казал шефът на развойния отдел на Фолксваген , ама баш шефът му от ВАГ в прав текст каза , че бъдещето е електрическо и главния конкурент е Тесла !!!! А пък за такива като Мазда и Макларън даже няма нужда да се разсъждава !!

    Коментиран от #40

  • 10 Я се разбери със себе си

    9 9 Отговор

    До коментар #6 от "Бачо Киро":

    Батериите могат да доставят на колелата най-голяма част от първичната енергия. За производство на водород, трябва 3 пъти повече ток, а за синтетични горива още повече. Ако енергията недостига както и самият ти си съгласен, защо трябва да я пилеем в три пъти по-неефективни технологии, за да предизвикаме още по-голям недостиг и по-високи цени на тока?
  • 11 Driving pleasure

    13 8 Отговор

    До коментар #4 от "Четете":

    Аха... би ли бил така добър ти или Шефер да споделите за ефективността на електричките... ама не на електромотора а имено на складирането на енергията.

    Щото ако произведа 1 литър течно гориво
    - Първо има около 25 пъти по-висока енергийна плътност
    - Второ мога 50 пъти да го преливам в различни туби и то пак ще си остане 1 литър

    А ако произведа 1 кВч електроенергия още преди да съм я "складирал" в батерията при преноса 0.4-0.5 кВч от него ще са заминали, и ако не я ползвам веднага продължава да изчезва

    Това че някога великата марка Мерцедес сега копа дъното и го казвам като бивш луд фен на мечо не значи, че тая шитня е бъдещето. Даже те говорят за близките 10 години - да ти напомня, че и с дизела беше така - даже преди по-малко от 10 години се твърдеше че дизела е спасението на света, а в момента дизела етотално низвергнат.

    Та нема да е лоо да четеш повече, а не само каквото ти уйдисва :)

    Коментиран от #12, #13

  • 12 Хе хе

    9 14 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Да чета повече! Хе хе! Дай да те питам, за производството на този 1 литър гориво, колко електричество е изразходвано и загубите докато стигне до рафонерията и колко е изразходваната енергия като цяло, докато литъра стигне до резервоара ти. Като се включат пренасяния на нефт през целия свят и пренасянето на горивото през континенти и държави с цистерни.

    Коментиран от #15

  • 13 гост

    13 18 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Не знам какви 10 години те тресат , ама миналата седмица излязоха новите цени на батериите в Китай и познай !!!
    Става дума за нови LFP/LFMP батерийни клетки на китайската компания CATL, които не съдържат кобалт. Ето какви са цените според източници на Reuters:
    Цена за кВтч (клетка): около €55
    Цена за кВтч (батериен пакет): около €74
    Което ще рече цена на пакет 75 квтч за реален пробег 500 км от 5500 евро и крайна цена на електромобила ПОД 11-12 000 евро !!! Днес и сега !!! Ееех , тежка е съдбата на заблудените петролофилчета , хахах !!!

    Коментиран от #16, #45, #79

  • 14 Tesla hater XD

    7 8 Отговор

    До коментар #4 от "Четете":

    Но за да се направи една батерия може да има толкова голяма катастрофа за природата
  • 15 Driving pleasure

    11 5 Отговор

    До коментар #12 от "Хе хе":

    Тактично напомням, че темата е СИНТЕТИЧНО гориво, не знам за какви пренасяния на нефт бълнуваш ;) "Рафинериит за синтетично гориво ще бъдат локални, да не говорим за екологичните плюсове от тях!

    Коментиран от #17

  • 16 Driving pleasure

    11 3 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Дерзай, чакам да свалите субсидиите за електрички и да продавате!
    А междувременно сметнете СО2 отпечатъка като н забравяте да добавите рециклирането (щото нали правим електрички, да спасяваме света... уж) И да кажете с колко се увеличава на годишна база производството на електроенергия от фосилни източници и тогава да теглим чертата... защото СИНТЕТИЧНОТО ГОРИВО Е ЕДИНСТВЕНИЯ ТРАНСПОРТЕН МОДЕЛ ПРИ КОЙТО ИМА НУЛЕВИ ЕМИСИИ - НИЩО НЕ ДОБАВЯШ САМО ЦИРКУЛИРАШ!
  • 17 Хе хе

    4 6 Отговор

    До коментар #15 от "Driving pleasure":

    За синтетичното немеца ти го каза! Тогава наистина ще трябват много АЕЦ, ТЕЦ, ВЕЦ и т. н. всякакви видове ЕЦ, защото за производството на синтетично гориво ти е нужна много ел.енергия.

    Коментиран от #18

  • 18 Driving pleasure

    11 4 Отговор

    До коментар #17 от "Хе хе":

    Само че има далеч повече смисъл в това да складираш произведената енергия във вид на течно гориво, а не в батерии!
    Още повече че при производството на синтетиката процеса ти може да бъде организиран 100% на възобновяема енергия, докато при бъдещото зареждане на електрическия автомобил винаги има дял и то огромен дял на електричество от фосили (не случайно добре развития ЕС ЦЕЛИ дял на ВЕИ около 30% към 2030).
    Тарикатковците от Мерцедес не са особен критерий, доста от по-масовите производители продължават да не вярват на елетрическото бъдеще

    Коментиран от #20

  • 19 радев

    13 0 Отговор
    Истината винаги е някъде по средата.Всеки да кара каквато кола харесва.Всеки вид си има предимства и недостатъци.Пътувам из Европа често и предпочитам кола с двг.Не ми се виси по зарядните станции с електроавтомобил.За градско електромобила върши работа.Само че живея в блок без гаражи на 6 етаж.Всяка вечер да опъвам кабели и сутрин да ги събирам съгласете се не е приятно.Забелязал съм че в Гърция продават само бензин и дизел.Газ и ток не съм виждал да има.И как ще пътувате ? Ще мине време докато се изградят зарядни станции в цяла Европа.Руснаците казват:Ще поживеем ще видим.
  • 20 Хе хе

    3 11 Отговор

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    При горивото си зависим от транспорт, при електричеството имаш изградена мрежа и не ти трябва транспорт който разрушава асфалта и замърсява да обикаля допълнително, за да разнася гориво.
  • 21 радев

    5 2 Отговор
    Защо точно синтетични горива?За биодизел и биоетанол да сте чували? Страните с производство на захарна тръстика преработват отпадъка в биоетанол.Всички дизели евро 6 имат дпф филтри и катализатор.Карам такава кола и е доста под еконормата.

    Коментиран от #22

  • 22 Driving pleasure

    8 2 Отговор

    До коментар #21 от "радев":

    Защото говорим основно за ЕМИСИИИ!
    Био-горивата, макар и от възстановяеми източници при изгарянето си генерират СО2.
    При електрическите в най-добрия случай ще стигнем до 60% възобновяема енергия - и пак отделяме СО2 в атмосферата

    И САМО И ЕДИНСТВЕНО синтетиката ИЗВЛИЧА от атмосферата съществуващото СО2 превръщайки го отново в гориво, и само и единствено тук имаме циркулация на съществуващите емисии без да се добавят нови!

    Имено за това бъдещето ТРЯБВА да е на синтетичните горива, и би могло, ако политиците не са крайни олигофрени до един!

    Коментиран от #24

  • 23 радев

    3 3 Отговор
    Това е вярно въглеродните емисии си остават.Само че в процеса на синтеза се влага много енергия.На каква цена ще е литър синтетика?

    Коментиран от #26

  • 24 Хе хе

    5 6 Отговор

    До коментар #22 от "Driving pleasure":

    А при горенето на синтетично гориво не се ли отделя СО2? Или се отделя чист въздух? И при производството на синтетично гориво, какво използваш? Ел. енергия? А защо да не си я заредиш в колата направо, а трябва да правиш магии, за да направиш гориво което не е по-ефективно от ел. кола? ДВГ не ти връща гориво, когато се движи надолу, докато ел. кола ти зарежда ток който ще използва след това! За какво да се кара с ДВГ с енергия която идва от ток, а да не се използва ел. двигател който е много по-ефективен?

    Коментиран от #29

  • 25 радев

    8 1 Отговор
    Разликата е че при синтетичния бензин се използва въглеродния двуокис от въздуха.Един вид почистване на въздуха се получава.След това гориш и въглеродния двуокис пак е във въздуха.Проблема е в цената около 2€/литъра.

    Коментиран от #27, #28

  • 26 Driving pleasure

    4 4 Отговор

    До коментар #23 от "радев":

    Ако енергията за синтеза идва от ВЕИ това няма да се отрази драстично на цената на крайния продукт, защото имаш само първоначална инвестиция - после не ползваш суровина. даже дето се вика трябва на теб да ти плащат, че извличаш СО2 от атмосферата.
    Цената при масово производство се спряга за не по-висока от конвенциално гориво.

    Коментиран от #31

  • 27 Driving pleasure

    3 3 Отговор

    До коментар #25 от "радев":

    2 евро е сегашната цена, то е като с батериите - колкото повече играчи навлязат толкова по-надолу ще пада цената.
  • 28 Хе хе

    1 8 Отговор

    До коментар #25 от "радев":

    Да де, да! Първо го почистваш и пак го замърсяваш! Това ли беше гениалната идея? А тук не бяхте ли чели колко декара са ти нужни за това производство при милиарди тонове дневен разход на гориво? А като земята се използва за синтетично гориво, къде ще си садиш марулите? Или ще минаваме на гориво и ние? Не мислете, че като седите на компютъра и имате повече данни и информация по разходи на гориво, електричество и т. н. Хората казаха на много места, че от ел. за сега няма по-ефективно! За това и бензиновите коли бързо ще бъдат изместени, защото цената на колите бързо ще пада а разхода по електричество е по-ниско от бензин.

    Коментиран от #52

  • 29 Driving pleasure

    10 2 Отговор

    До коментар #24 от "Хе хе":

    Така... пак ще кажа, няма смисъл в складирането на енергия в батерии - енергийната плътност на течното гориво е по-висока и винаги ще бъде по-висока от тази на батерията - тоест енергията се пази по-лесно във форма на гориво. Да не говорим, че лесно се складира и пренася - в случай на криза.

    Да при синтетиката имаш изгаряне но имаш циркулация на изгореното. Примерно изгарящ 1 литър гориво - отделяш 1 кг СО2 и от този 1 кг "рафинерията" отново прави 1 кг гориво - тоест ти си минал Х на брой километра без в атмосферата да се наптрупа СО2

    При електрчеството не е така, 1во - невъзможно е да постигнеш 100% възобновяемо електричество 2ро, ще отделиш огромно количество СО2 при производството на "резервоара" какъвто се явява батерията - това са емисии, които се натрупват, така че след Х километра ти имаш Х+1 емисии (Да не говорим, че, за да заредиш 1 квч в батерията трябва да произведеш 2)

    Тука е голямата разлика поне ако говорим за екология!

    И при условие, че говорим за един период на електрификация от поне 30 години за достигане на 50% електрички има много по-голяма смисъл да започнеш да правиш синтетично гориво, което от утре спира емисиите и намаля ФПЧ в пъти, защото синтетиката ще се ползва и от най-дъртия дизел в африка и засяга всички над милиард автомобила, отколкото поне 3 десетилетия да подменяш поетапно автопарка с "чист" който обче не е баш чист както се оказва...

    А ако разчиташ на рекуперацията при спиране за да минаваш километри ням

    Коментиран от #30, #37

  • 30 Хе хе

    3 4 Отговор

    До коментар #29 от "Driving pleasure":

    Не прочетох, от къде ще вземеш всичките декари за растенията? И не прочетох къде отиде тока който ще ползваш за производството на синтетичното гориво? Какъв е този ток? Не е ли от същия микс? Или там тока е зелен, защото е за синтетично гориво?

    Коментиран от #32

  • 31 радев

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "Driving pleasure":

    Абсолютно си прав.Само че въглеродният двуокис във въздуха не е много.За да го отделиш ти трябва енергоемка филтрация.Другата суровина е вода.Вместо въг.двуокис може да се използват въглища природен газ или пропан бутан.
    Затова и биогоривата са алтернатива.Произвеждат се от отпадъци.

    Коментиран от #33

  • 32 Driving pleasure

    8 4 Отговор

    До коментар #30 от "Хе хе":

    Няма разстения бе човек - тва е най-готиното!
    Не говорим за био-горива: биодизел и биоетанол
    Говорим за синтетично гориво! Хитлер го е правил още по време на ВСВ, използвайки огромни количества въглища. Сега ако сме малко по-умни шибаш няколко декара фотоволтаик и няколко перки и правиш гориво ОТ ВЪЗДУХА!

    Това е един вид индустриална фотосинтеза. Извличаш въглерода от атмосферата и от него правиш течно гориво. И да тук ползваме възобновяема енергия, защото тук сме сигурни, че цялата нужна енергия идва от чист източник - може да е и мини АЕЦ - по-чисто и евтино от това няма.

    Докато ти зареждайки батерията не може да гарантираш че тока ти идва от ВЕИ, ако включиш да зарежаш през ноща най-вероятно зареждаш безкрайно мръсен ток. Дори и през деня не е сигурно дали не е от ТЕЦ защото в Европа в момента само 20% от енергията е от възобновяеми източници!!!

    Прочети повече за синтетичните орива и ако наистина ти е мило за природата, само това е изхода!

    Коментиран от #38

  • 33 Driving pleasure

    4 3 Отговор

    До коментар #31 от "радев":

    Не е и малко... просто трябва да се "преработва" отгромен обем въздух - но пак казвам ако целта е общо намаляване на СО2 само това е решението

    Според мен, без да съм експерт решението е във създаването на множество средни по обем "рафинерии" в близост до потенциални източници на СО2 като големи предприятия и големи градове. Така се решава и още един проблем - логистиката при доставка на гориво, защото то ще се произвежда в относителна близост до потребителя и имаме още 1 положителен ефект.

    В крайна сметка ако приемем че 1.3 милиарда автомобила отделят 1.3 милиарда тона СО2 годишно имаме доста суровина, И това е без да смятаме емисиите на истински големите замърсители като индустрита, защото транспорта е отговорен за едва 20тина % от емисиите и спокойно може да се захранва чрез циркулация.

    Коментиран от #34

  • 34 Хе хе

    5 1 Отговор

    До коментар #33 от "Driving pleasure":

    Разгледах. Недостатъка е огромния разход на ел. енергия която се изисква за производството. За това се надяват това гориво да се използва при самолетите и корабите.
  • 35 радев

    4 3 Отговор
    Така е прав си.Ако може да накарат плащаните от Тец пари за въглеродни емисии да отиват в производството на синтетика .Цената може да падне.
  • 36 Driving pleasure

    3 4 Отговор
    То няма алтернатива без недостатъци - но имено ВЕИ в случая се явява решението на този недостатък. При условие, че енергията може да е с ектремно ниски емисии количеството и не е толкова голям проблем.

    И да защо пък да не се субсидира - в момента плащаме на ТЕЦ огромни суми за емисиите, освен това се плащат огромни субсидии за закупуване на електрически - с развитието на технологията и с малко побутване (макар че аз лично не съм особеен привърженик на субсидиите за каквото и да било) може да се постигне прилична, конкурентна цена.

    Чел съм прогнози за под 1 евро литър на синтетични горива, което честно казано е доста ОК.

    Не отричам към това да се добавят и електрички - но малки тип Рено Туизи и Смарт - градски бълги с 10-15 кВ батерия изключително за градски нужди и тогава вече имаме перфектен баланс!
  • 37 Грешни са ти сметките

    3 9 Отговор

    До коментар #29 от "Driving pleasure":

    Всичките ти сметки се основават на предположението ,че имаш безплатно и неограничено количество възобновявама енергия, което може да се случи само в розовите ти сънища. Ако беше така, защо тази енергия да не се ползва директно от електромобилите?
    Ако имаш 1мвч електроенергия, имаш избор да я заредиш директно в батериите на електромобилите, които да изминат 5000-6000 километра с нея или да произведеш от нея синтетично гориво за 1000-1200 км. като продължаваш да отделяш фини прахови частици, азотни окиси и всички други гадости в градовете.

    Много по логично е, дори тази енергия да ти е безплатна, да заредиш батериите за 2000 км пробег, а с останалата част да извлечеш въглеродният диоксид от въздуха и да го заровиш някъде в недрата на земята, където му е мястото. Така въглеродният двуокис няма да циркулира, а ще намалява, а въздухът в градовете ще е по-чист, пък и автомобилите ще изминат повече километри. Първоначално вместо да се извлича въглеродният диоксид, излишната енергия може да се използва за 100% чисто производство на батерии.

    Коментиран от #39

  • 38 Правѝ разлика

    2 4 Отговор

    До коментар #32 от "Driving pleasure":

    Май не правиш разлика между 20% дял на ВЕИ в енергийния микс и 20% дял в електроенергийния микс. За тази година електроенергийния дял на ВЕИ в Германия е над 50%, а енергийния под 20% именно заради течните горива. Един SUV изминава 100км с 20квч ток или над 100квч течни горива (10литра). Ако транспорта премине на ток, ще ползва 5 пъти по-малко енергия в микса. Със синтетични горива ще е повече от 100квч.

    Коментиран от #41, #43

  • 39 Driving pleasure

    5 1 Отговор

    До коментар #37 от "Грешни са ти сметките":

    А твоята теория се основава на презумпцията, че батерията е благодат - да ама не! За да произведеш батерия имаш минно дело тонове СО2 и тонове химикали. И чак тогава се включва ВЕИ като чист източник на енергия за иработването и зареждането и.

    При синтетиката пропускаш тоя първи етап с копането и химикалите - пропускаш и последния етап - с рециклирането на батерията. Не знам защо тия неща винаги ги пропускате...

    Крайно нелогично е да произвеждаш СО2 и с остатъчната енергия да го преработваш и заравяш в земята, вместо да го циркулираш. Ти дефкто си минал 1/3 от процеса на "рафиниране" на течното гориво и вместо да го довършиш ти предпочитеш да произведеш батерия, за да съграниш нужната ти енергия.

    Освен това при синтетиката имаш мигновен ПЪЛЕН обхват за всяко съществуващо превозно средство на планетата, и имаш плус от използването на съществуващата мрежа бензиностанции - а ти ще потроиш милиарди (да кажем майната им на кинтите ще се избият) но и ще отделиш нови милиарди тонове СО2 за да изградиш зарядната мрежа, която поради естествтово на батериите трябва да е в пъти по-голяма от тази за течните горива!

    А синтетичните горива намалят и % на ФПЧ окиси и т.н. имаше някой от тук пишещите, който го обясняваше научно защо... А тук имате още една крайно грешна презумпция - че целта на електрификацията е да могат говедата натищени в мултимилионните мегаполиси да дишат... Не основната идея на целия тоя дебат е ДА СПАСИМ Ш***НАТА ПРИРОДА!!! Да редуцу

    Коментиран от #42

  • 40 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    А колегите му от повечето брандове изобщо не бяха съгласни с него, но това си си го спестил.
  • 41 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Правѝ разлика":

    Но това е едва 5% ръст спрямо миналогодишното им положение. С това темпо ще си изчистят въздуха до има няма 200 години хахахаха.
  • 42 Грешна ти е информацията

    1 4 Отговор

    До коментар #39 от "Driving pleasure":

    80% от въглеродният отпечатък на една батерия се дължи на използваното електричество за производството на катодите и анодите, чието производство е изключително енергоемко, защото става при висока температура за дълго време.
    Въпреки това, онези учени които бяха смятали производството на батерии чрез енергия от въглищни централи, бяха изкарали че след 60 000 км, електромобила ще е отделил точно толкова въглероден двуокис, колкото бензинов автомобил. Само където пропускаш факта, че новите батерии са способни да изминат 1,6 милиона километра преди да се наложи да бъдат рециклирани, което вече прави електромобилите 27 пъти по-чисти.

    пропускаш и факта че за синтетичното гориво ще трябва да бъдат произведени пет пъти повече фотоволтаици, които също имат въглероден отпечатък. Ще трябва да бъдат произведени милиони рафинерии, които освен въглероден отпечатък ще заемат и място, а фотоволтаиците могат да бъдат просто по покривите и фасадите на сградите, а зарядните станции на вече съществуващите паркоместа, което ще освободи много площ от бензиностанции, включително и разходите и от въглеродния им отпечатък.

    Коментиран от #46

  • 43 Driving pleasure

    3 1 Отговор

    До коментар #38 от "Правѝ разлика":

    мдам и останалите 50% от ТЕЦ като половината от тях въглищен :D Баш Германия не е най-добрия пример ;)

    И сметката нещо не излиза с 10 литра тено гориво ще минеш доста над 100 км (модерна средностатистическа кола), а за да минеш 100 км на ток ще трябва да произведеш кажи речи двойно над тия 20 кВч за да стигнат 20 до батерията - разликите изведнъж станаха пренебрежимо малки.

    И накрая опираме до там че говорейки за СО2, а това трябва да е единствения разговор - НУЛЕВИ емисии се гарантирт само от синтетиката, и тия няколко киловата разлика остават извън дискусията!

    Коментиран от #49

  • 44 Driving pleasure

    2 1 Отговор
    Няма какво повече да кажа освен да повторя, че единствено синтетичните горива гранатират НУЛЕВИ емисии!

    И да ви пратя да прочетете пак първото изречение - че в "средносрочен план" т.е. 5 години. В дългосрочен план даже водорода е по-добра опция, от батериите, но е напълно излишен ако разработим синтетиката.

    Коментиран от #47, #50

  • 45 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Неее баце, тежка ще е съдбата на вманиячените електрофилчета които въпреки световното навлизане на електричките ще продължат да си карат дизелите трета употреба хахахахаха Тесла ще я гледате на плакати още 20 години.

    Коментиран от #48

  • 46 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #42 от "Грешна ти е информацията":

    Те дори една кола още нямат с изминати 1,6 милиона километра да докажат тази теория но ти вече го цитираш като факт от ежедневието

    Коментиран от #51

  • 47 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #44 от "Driving pleasure":

    Скоро идва и новата технология за горива от преработени остатъци от изгорени горива. Някакво карбонизиране обратни процеси и ненам си кви термини на умни глави ама не помня как точно го обясняваха но идеята беше да превръщат горивните отпадъци в полезни горива като така намалят отпадъците и спрат помпането на нефт
  • 48 Driving pleasure

    5 1 Отговор

    До коментар #45 от "Гост":

    баце недей така да ме вкарваш в собствените си филми - Гледането на плакати на кочината на илончо е някакъв си твой фетиш! Аз с плакат на Т'сла даже и з**ника си няма да избърша ;)
    Чао

    Коментиран от #54

  • 49 Пак ти е грешна информацията

    0 2 Отговор

    До коментар #43 от "Driving pleasure":

    В Германия в средносрочен план, през 2025 година, когато все още делът на синтетичните горива няма да е 0,0001% от производството, вече ще се затворили и последната въглищна централа.

    Освен това, дори да си зареждаш електромобила в София от АЕЦ Козлодуй, най-много по пътя да се изгубят 10%, колкото са технологичните загуби на цялата енергийна система в България. Ако се използва предложената от тебе система с фотоволтаици и автомобили зареждащи наблизо, загубите от пренос ще са един два процента. Точно толкова ще се изгубят и до рафинерията за синтетични горива.
    И забележи че говоря за голям мощен SUV, чиито разход в реалността е доста над 10 литра особено градско. И забележи че говоря за калоричността на крайния продукт. За неговото производство ще са необходими поне 150 квч електроенергия при много добра фиктивност на производството. Сметни колко фотоволтаици повече ще трябват със съответната площ.
  • 50 Пак питам

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "Driving pleasure":

    Ако за зареждането на годишният пробег за един електромобил са необходими 7 фотоволтаични панела и инвертор два киловата, а за производство на синтетичен бензин за същия пробег са необходими 42 панела и шест инвертора, кое му е по екологичното? Упс забравих, че ще трябват и рафинерия, със своя въглероден отпечатък, бензиностанция със своя въглероден отпечатък, склад за горивото със своят въглероден отпечатък, въглероден отпечатък за производство и разходи за транспорт на цистерната която превозва горивото до бензиностанциите, персонал за рафинерията, шофьор на цистерна, персонал на бензиностанция. Май станаха много, а? И това всеки ден, а новите батерии ще се произвеждат веднъж на един милион километра - на практика ще се ползват поне 20 години за транспорт и съхранение на възобновяема енергия.
  • 51 Вероятно няма и да имат

    0 2 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Ти пък пропускаш факта, че тези батерии все още не са влезнали в масово производство, за да измине някой толкова километра с тях. Дори когато влязат, надали някой ще мине толкова. Това им е потенциала, равняващ се на 4000 пълни зареждания. Понеже рядко някой ще използва повече от 1000 броя за целия живот на автомобила, той ще има възможност се ползва като огромен UPS, който да съхранява електроенергия когато има излишък и цената е ниска, и да я връща в мрежата, когато възобновяемите източници не произвеждат енергия и цената е висока. Това ще обезсмисли използването на въглищни централи и въобще всякакви централи на фосилни горива.

    Коментиран от #55

  • 52 а бе глупак

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "Хе хе":

    Чел и не разбрал-за чроизводство на синтетично гориво не ти трябва земя, за био горивото трябва ам то е друга работа, чети малко
  • 53 радев

    2 1 Отговор
    Никой не ми отговори за коментар 19.Заформи се качествен спор подкрепен с факти.Моля само не се обиждайте! За биогоривата трябват земя вярно е.Знаете ли колко е пустеещата земя в България? За рапицата не е нужна кои знае каква силна почва- тя си е плевел.И защо Тец трябва да работят на въглища? Може и на природен газ.

    Коментиран от #56, #59

  • 54 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Driving pleasure":

    Май нещо се обърка. Аз до гост писах, а Driving Pleasure ми отговаря. С чужд ник ли пишеш, или просто не разбра какво и на кого казах?
  • 55 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Вероятно няма и да имат":

    Нищо не съм пропуснал, а съм ти го казал направо. А ти си повторил точно моите думи но се мислиш за умен. Това с използването на електромобила за отдаване на ток няма да стане. Никой няма да го прави, дори и ти.

    Коментиран от #61

  • 56 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #53 от "радев":

    Обикалям България по цяла седмица. Не съм видял пустеещи земи. Всичко е засято и цветовете са прекрасни.
  • 57 радев

    2 1 Отговор
    Прочети малко информация преди да пишеш.Има пустеещи земи.Това че не си ги видял не означава че няма.За коментар 19 нищо не ми отговори.
  • 58 TSLA

    0 3 Отговор
    Напишете в тубата BMW Headquarters Tower in Munich lit up like a battery , за да видите кой пръв каза на 18.12.2017, че бъдещето е електрическо с гигантски текст THE FUTURE IS ELECTRIC . Централата изгря като гигантска батерия по случай продадените тогава 100 000 електрифицирани коли. THE FUTURE IS ELECTRIC - това е изписано на английски език, въпреки че е в Германия, но, уви, в България не го разбират...
  • 59 Пустееща земя?

    2 1 Отговор

    До коментар #53 от "радев":

    Ти ходил ли си скоро в провинцията? Знаеш ли колко дела има в съдилищата, защото някой арендатор обработва чужди земи или е разорал пътищата? Всяка възможна педя земя се обработва. Вярно че в повечето случаи заради субсидиите, но пустеещи земи в землищата почти няма. Да се хаби земя за транспортни нужди е безумие, дори когато става въпрос за фотоволтаици, които ще осигурят десетки пъти повече километри пробег от единица площ.

    Освен това за когенератор чувал ли си? Тец-овете са обикновен генератор с 30% КПД при който 70% от енергията на горивото се изхвърля във вид на топлина. При когенератора, топлината не се изхвърля а се използва. Много по-логично е да се сложи по един когенератор на газ в мазето на всеки жилищен блок, който освен ток да осигурява и топла вода за битови нужди и отопление, без да се плащат такси пренос за електроенергия и топлинна енергия. По този начин се решава проблемът с непостоянното производство на ВЕИ, като се използва три пъти по-малко гориво, отколкото да го гориш в ТЕЦ, който произвежда само ток.
  • 60 TSLA

    2 3 Отговор
    Двигателят с вътрешно горене (ДВГ) е глух клон на еволюцията. Това е една изтормозена техника, работеща на принципа на множество взривове, която цял живот се опитва да се саморазруши и най-накрая успява. След като изтрови всичко живо с токсични газове. Много отдавна е дошло времето да ходи където му е мястото - при динозаврите. А от петрол да се прави асфалт и пластмаса.
  • 61 Стой та гледай

    2 2 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    Какво точно съм бил повторил? Защо ми противоречиш тогава, след като ти повтарям думите?

    Само стой та гледай, как ще се използват батериите по начини, които дори не си си представял. Сега си отделен от реалността заради регулираните цени на тока, но само след година-две ще се сблъскаш с реалността, когато всички излезем на либерализирания пазар и регулирани цени няма. Тогава ще установиш че и през всеки час от денонощието и в зависимост от сезона, цените на тока варират в широки граници. Дори при регулирани цени, в различните часове в момента тока в България струва от 13 стотинки до 29 стотинки за киловатчас.

    Надали скоро ще карам електромобил, но със сигурност ще си купя батерии за съхранение на енергията от фотоволтаиците и ще си монтирам още фотоволтаици. При сегашните цени на батериите и техният живот, все още не си заслужава. Хубавото е че вече започна производството на батериите, за които се говори толкова време - евтини и с дълъг живот.
  • 62 радев

    4 0 Отговор
    Аз съм ходил ама ти май не си?Пълно е с буренаци.Около 2-3% от земята не се обработва.Прочети малко информация преди да пишеш.За когенерациите си прав.Само че има проблем с етажната собственост.Дали всички хора ще са съгласни? В нашия блок не можахме природен газ да вкараме.Пак не си отговорил на моя коментар 19

    Коментиран от #63, #66

  • 63 Какъв е въпросът?

    1 0 Отговор

    До коментар #62 от "радев":

    Ако чакаш отговор, задай конкретен въпрос.

    Коментиран от #65

  • 64 радев

    2 0 Отговор
    За регулираните цени си прав.Скоро няма да ги има.Кеде да ги сложа тези фотоволтаици и батерии?Живея в малък апартамент.На покрива може но влизам в конфликт със съседите.Защо не съм си купил електромобил съм писал в коментар 19 на които ти не отговаряш.Купувам си автомобил на лизиг за 5 години и после го връщам и вземам нов.

    Коментиран от #68

  • 65 радев

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "Какъв е въпросът?":

    Прпчети коментар 19.

    Коментиран от #67

  • 66 Въпрос на време е

    2 0 Отговор

    До коментар #62 от "радев":

    Първо ще се почне с обществени сгради, като училища и болници. също така ще е много по-изгодно в новопостроени сгради. В момента се оформят законовите рамки на европейско ниво. към настоящия момент 40% от електроенергията се използва за отопление и топла вода. Ако те се произвеждат локално, веднъж ще намалее нуждата от ток с 40%, а от друга страна ще се увеличи производството на ток, докато се произвежда топлината. Ще намалее и нуждата от пренос на енергия, като се освободи капацитет за пренос на дълги разстояния между държавите, без нужда от нови далекопроводи. Всички печелят.
  • 67 Задай конкретен въпрос

    0 2 Отговор

    До коментар #65 от "радев":

    Не ме карай да чета коментар в който има много въпроси.
  • 68 Ами много правилно си написал

    3 1 Отговор

    До коментар #64 от "радев":

    Кара каквото му е удобно. Защо не си купиш трактор? Тези които си купуват трактори глупаци ли са? А пикап? Микробус? Автобус? Кран? Като не искаш или не можеш да си монтираш фотоволтаици, ще си купуваш токът от такива като мене. И от вас имаме нужда, както и вие от нас, защото цените на тока дори от ТЕЦ и АЕЦ ще падат при слънчево време, колкото повече фотоволтаици се инсталират, независимо от кого. В чужбина пътувам рядко, но обикновено го правя със самолет, като в повечето случаи разходите до София са ми повече отколкото докъдето пътувам със самолета. Всички сме различни и имаме различни нужди.

    Коментиран от #70

  • 69 радев

    3 0 Отговор
    Най после!Всичко това ще стане след време.Но ще стане.В коментар 19 пиша защо още не съм си купил електромобил.За да се изгради необходимата инфраструктура трябва време.

    Коментиран от #71

  • 70 радев

    3 0 Отговор

    До коментар #68 от "Ами много правилно си написал":

    Разбира се .Нямам нищо против тока да е от фотоволтаици.Всичко зависи от цената.
    Аз също пътувам със самолет но на по дълги разстония.В кола виждам повече мога да спра и да разгледам нещо.В семейството сме трима шофьори можем да се сменяме.
  • 71 Е именно де

    2 1 Отговор

    До коментар #69 от "радев":

    Това не е действие, а процес. Важно е че това е правилния път, а не някакви синтетични горива, водород за леки автомобили и какви ли не глупости. Скептиците не вярваха, че всички тези новини за нови батерии ще се превърнат в реалност някога, но ето че вече започва масовото производство.

    Те са ключът към всичко останало.
  • 72 радев

    4 0 Отговор
    Напълно съм съгласен.Но докато това стане може да използваме всички останали варианти.Аз карам екологична кола евро 6.Не пуши икономична е.За сега ми върши работа.Електромобил как ще го зареждам от шестия етаж?
  • 73 радев

    4 0 Отговор
    Видях нещо интересно в Гърция.Там много от къщите са с фотоволтаици и системи за подгряване на топла вода на покрива.През нощта батериите се зареждат на нощна енергия.Покривите им са накачулени яко.Ама са в къщи.
  • 74 И тук има

    5 0 Отговор
    Не е нужно да си в Гърция. Аз също имам къща, колектори за гореща вода и фотоволтаични панели, но живея в България. Заради бюрокрацията обаче, не са свързани към мрежата. Тук се бранят въглищата с всички сили и средства. Дълги години ще си говорим за зелената енергия по света, но не и у нас, а имаме добър потенциал.
  • 75 радев

    4 0 Отговор
    Май трябва да помисля за смяна на апартамента с къща.Така проблема с зареждането на електромобил ще отпадне.За Гърция забелязах че много къщи са направени с фотоволтаици и топла вода. В България са малко.Бранят въглищните централи заради работните места във въгледобива.Досега защо не са ги газифицирали?

    Коментиран от #76

  • 76 вяре

    2 1 Отговор

    До коментар #75 от "радев":

    Гараж или паркомясто под наем ти вършат работа, няма нужда от къща. Също така на работното място почти всеки има достъп до безплатен ток. Ако имаш много авери може по-често да им ходиш на гости и в тях да си зареждаш - опции бол, само желание да има.

    Коментиран от #78

  • 77 радев

    2 1 Отговор
    Гаража е добра идея!На работа има къде да заредя батерията.Благодаря!
  • 78 радев

    2 0 Отговор

    До коментар #76 от "вяре":

    Виж коментара на Боян Рашев в студио хъ 7/8tv .
  • 79 Рокендрол

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    На кой автомобил, цената е толкова и въобще това е по-скоро няква тротинетка на четири колела за тия пари
  • 80 Оня с каруцата

    0 0 Отговор
    Само 3 букви: ННО. Мерцедес я имат технологията и си мълчат. Прекалено много се жегвате от някакви смешни изказвания имащи за цел да дезориентират крайния купувач и конкуренция. Аз запаса от енергия ще си го сипя в резервоара и бутилката и така...