Дори във времена на криза германците обичат бързите коли. Средната мощност на двигателите на новорегистрираните автомобили отново се е увеличила тази година. Експерт от автоиндустрията в Германия обяснява защо в бъдеще немците най-вероятно ще продължат да разчитат на високопроизводителни коли. Това предаде inFranken.
Независимо дали става въпрос за глобалната финансова криза или коронавирусната пандемия, извънредните ситуации не могат да навредят на любовта на немските шофьори към конските сили. Според експерта в бранша Фердинанд Дюденхьофер тенденцията към все по-мощни автомобили в Германия продължава от десетилетия.
През 2019-а двигателят на средностатистическата нова кола във Федералната република е генерирал 159 к.с. През първите 5 месеца на 2020-а обаче средната мощност на новорегистрираните превозни средства възлиза на 166 к.с. В същото време от януари до май делът на малките автомобили в Германия е продължил да спада, респективно от 20 на 18 процента.
Средната мощност на двигателите на новорегистрираните коли във Федералната република се е увеличавала дори и по време на кризи, като например рецесията след Обединението през 1993-а и еврокризата през 2012/13-а. Докато средностатистическият нов автомобил в Германия е имал 92 к.с. през 1990-а, средната производителност е нараствала непрекъснато до финансовата криза през 2008-а, когато тя е възлизала на 131 к.с.
Според Дюденхьофер, единственият спад през последните 30 години е през 2009-а, когато бонусът за връщане на стари коли за скрап е увеличил съществено дела на малките автомобили до 34 процента. Именно поради тази причина, тогава средната мощност на двигателите е намаляла до 118 к.с. През 2010-а обаче предишното ниво е било отново достигнато и оттогава конските сили продължават да се увеличават година след година.
Дюденхьофер прогнозира, че дори след пандемията средната мощност на новите коли ще продължи да нараства.
"При сегашните цени на горивата хората нямат стимул за закупуване на малък автомобил. По-високите цени на новите коли ще бъдат приети от клиентите след определено време. Двигателите ще бъдат по-екологични и "зелени", но по-мощните превозни средства най-вероятно ще продължат да изпълват немските улици. Данни от миналото предполагат това“, прогнозира Дюденхьофер.
Как обаче ще се отрази SUV-тенденцията, както и налагането на електрифицирани коли и електромобили поради строгите регулации на ЕС, предстои да разберем.