Драстичната разлика в цените: VW Golf 2026 е два пъти по-евтин в Китай, отколкото в Германия

29 Септември, 2025 14:40 9 431 13

  • volkswagen-
  • golf-
  • германия-
  • китай-
  • цени-
  • 2026
Драстичната разлика в цените: VW Golf 2026 е два пъти по-евтин в Китай, отколкото в Германия - 1

Официалното стартиране на продажбите на новия Volkswagen Golf 2026 в Китай предизвика вълна от коментари, след като стана ясно, че цената на популярния хечбек е почти наполовина от тази на европейския пазар.

Докато базовият модел Golf 2026 в Германия стартира от внушителните 29,4 хиляди евро, китайските потребители могат да го закупят на цени, вариращи от 129,9 до 158,9 хиляди юана, което се равнява на приблизително 15,5 до 19 хиляди евро. Тази огромна разлика в цените подчертава разликите в пазарната стратегия и производствените разходи между двата ключови региона за Volkswagen.

Обновления, насочени към азиатския пазар

Въпреки че външният вид на Golf 2026 остава почти непроменен спрямо предходната моделна година, запазвайки своите компактни пропорции (дължина 4282 мм, междуосие 2631 мм), основните новости са фокусирани върху интериора и оборудването.

Ключови промени в оборудването включват:

Драстичната разлика в цените: VW Golf 2026 е два пъти по-евтин в Китай, отколкото в Германия

Музикална система: Модернизирана мултимедийна система във всички версии.
Дистанционен старт: Добавена е функция за дистанционно стартиране на двигателя.
Амбиентно осветление: Във версията 300TSI Pro, броят на цветовете за амбиентното осветление е увеличен от 10 на 30.
Спорно решение: В същата версия, централната въздушна възглавница, която преди е била стандартна, сега е превърната в опция, което може да се тълкува като мярка за намаляване на разходите.

R-Line: Връщане към физическите бутони и нови технологии

Драстичната разлика в цените: VW Golf 2026 е два пъти по-евтин в Китай, отколкото в Германия

Най-значимите промени са във версията 300TSI R-Line, където Volkswagen е отстъпил пред потребителските предпочитания:
Волан: Сензорните контроли на волана са заменени обратно с физически бутони, след като сензорното управление беше широко критикувано от шофьорите.

Материали: Естествената кожа е заменена с модерен микрофибърен материал.
Технологии: Добавени са функции като дистанционно паркиране (RPA) и Bluetooth дигитален ключ.
Безжично зареждане: Мощността за безжично зареждане на смартфони е увеличена от 15 на 40 W, съобразявайки се с високите стандарти за бързо зареждане на китайския пазар.

Въпреки тези подобрения, R-Line губи някои предишни функции, включително лостчетата за превключване на предавките от волана и поддръжката за показване на нивото на PM2.5 във въздуха.

По отношение на задвижването, Golf 2026 остава консервативен. Всички нива на оборудване използват добре познатия 1,5-литров бензинов двигател с турбокомпресор, предлагащ 160 к.с. (118 kW) и 250 Nm въртящ момент. Той работи в тандем със 7-степенна роботизирана скоростна кутия със "сух" двоен съединител – доказана, но не иновативна силова установка.

Разликата в цените между Китай и Германия е забележително явление, което показва агресивната ценова политика на VW за азиатския пазар, където конкуренцията от местните производители е изключително силна.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Европейци, бате

    42 2 Отговор
    Щом може значи евробудалите могат да плащат двойно. Концепцията е да цедят всеки поотделно ха ха ха ха.
  • 2 умни ръководители

    36 2 Отговор
    Ами германците ще ходят да си ги купуват от Китай. А после, след 250хил.км, ще ги купуваме ние от тях за 10 хиляди евро.
  • 3 Зевс

    42 1 Отговор
    В Китай се произвеждат с евтини руско суровини, в Германия с пребрандирани руски на тройна цена от САЩ.

    Коментиран от #9

  • 4 Ваг юзър

    27 0 Отговор
    Нова мода на всички Авто Къщи : Нов внос на нов автомобил от Китай .... :)
  • 5 Айййй

    20 2 Отговор
    ГоУфо умре!
  • 6 Жонжибао

    13 2 Отговор
    Нормално, прави се в Китай и поради тази причина е по- евтин. Европейския му събрат е на половина китаец но го изработват скъпоплатени европейци.

    Коментиран от #13

  • 7 глупости на търкалета

    6 3 Отговор
    "Докато базовият модел Golf 2026 в Германия стартира от внушителните 29,4 "
    Базовия Голф в Германия можете да си го купите за 20К което не е далече от 19К
    Това, че са ви дали ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЦЕНА, не значи че е толкова. Като идеш в немска фирма и веднага ти слагат 20% най-малко отстъпка "специално за вас". Дърти трикове.
  • 8 Госあ

    22 0 Отговор
    В Китай всичко е по евтино 💁 Професорката ми каза - когато хората в Китай харесват нещо, производителя слага минимална надценка и печели от големи продажби и хората са доволни, в Европа като нещо се продава - цената расте за свръхпечалби и класово разделяне. Тва е бате. Манталитет 💁
  • 9 Омбре

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Зевс":

    М да, много точен коментар.
  • 10 И като кажеш

    5 0 Отговор
    някъде, че 60К за нов газов Голф е безумие, се намира някой селтак, който и пет лева с труд не е изработил, да се изцепи, че като нямаш пари си карай десетгодишната кола. В момента вагените си субсидират пребиваването в Китай все още като марка с някакви продажби на гърба на европейците със завишени два пъти цени. Минаваха с номера, че не отговаряло нещо си на стандартите на сигурност и екология в Европа, затова струвало толкова малко в Китай, Индия, Бразилия, но истината започва да лъсва. Скоро половината европейски марки отиват при Понтиак, а другата половина влиза в партньорство с китайци, иначе довиждане.

    Коментиран от #11

  • 11 Базов Голф

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "И като кажеш":

    Скапан ейай редактор.
  • 12 Инвазия

    2 0 Отговор
    Подкрепям инвазията на китайските автомобили в Европа, напълно. Трябва някой да покаже на европейските производители, че се самозабравиха. В Неделя бях в Сибиу, Румъния. Разхождам се в един МОЛ и гледам. Автомобили KGM. Хибридни. Батерията с до 100км пробег, реално - 50км пробег, достатъчно за ден на градско. Двигател 1.5, бензин, 163кс, фул екстри. С ДДС - единият беше 39к Евро, а другият - 36к Евро. KGM = Sangyong, Корея. Не знам колко струват в България, но тази цена ми се стори много добра за нов, средноразмерен СУВ.
  • 13 ои8уйхътгрф

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Жонжибао":

    Ако си мислиш, че работниците в Китай получават в пъти по-малко от турския гастербайтер у швабия си в грешка- разликата в заплатите е не повече от 20%... На фона на цените реално китаеца получава поне 70% повече...

    Разликата идва основно от себестойност на суровини и енергия + в китайските модели има различно ниво на оборудване според нуждите на пазара... Отделно в Китай конкуренцията е жестока и там се работи на ръба на рентабилността, а големите клечки дето управляват иврупейскити концерни си искат десетките милиони бонуси и остава да ги изкарат от вашия гръб...