ФАКТИ.БГ

Бум на конските сили при новорегистрираните коли в Германия въпреки Covid-19

През първите 5 месеца на 2020-а средната мощност на новорегистрираните коли възлиза на 166 к.с.

Публикувана: 4 Юли, 2020 13:00
32 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3996
Бум на конските сили при новорегистрираните коли в Германия въпреки Covid-19
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.

Дори във времена на криза германците обичат бързите коли. Средната мощност на двигателите на новорегистрираните автомобили отново се е увеличила тази година. Експерт от автоиндустрията в Германия обяснява защо в бъдеще немците най-вероятно ще продължат да разчитат на високопроизводителни коли. Това предаде inFranken.

Независимо дали става въпрос за глобалната финансова криза или коронавирусната пандемия, извънредните ситуации не могат да навредят на любовта на немските шофьори към конските сили. Според експерта в бранша Фердинанд Дюденхьофер тенденцията към все по-мощни автомобили в Германия продължава от десетилетия.

През 2019-а двигателят на средностатистическата нова кола във Федералната република е генерирал 159 к.с. През първите 5 месеца на 2020-а обаче средната мощност на новорегистрираните превозни средства възлиза на 166 к.с. В същото време от януари до май делът на малките автомобили в Германия е продължил да спада, респективно от 20 на 18 процента.

Средната мощност на двигателите на новорегистрираните коли във Федералната република се е увеличавала дори и по време на кризи, като например рецесията след Обединението през 1993-а и еврокризата през 2012/13-а. Докато средностатистическият нов автомобил в Германия е имал 92 к.с. през 1990-а, средната производителност е нараствала непрекъснато до финансовата криза през 2008-а, когато тя е възлизала на 131 к.с.

Според Дюденхьофер, единственият спад през последните 30 години е през 2009-а, когато бонусът за връщане на стари коли за скрап е увеличил съществено дела на малките автомобили до 34 процента. Именно поради тази причина, тогава средната мощност на двигателите е намаляла до 118 к.с. През 2010-а обаче предишното ниво е било отново достигнато и оттогава конските сили продължават да се увеличават година след година.

Дюденхьофер прогнозира, че дори след пандемията средната мощност на новите коли ще продължи да нараства.

"При сегашните цени на горивата хората нямат стимул за закупуване на малък автомобил. По-високите цени на новите коли ще бъдат приети от клиентите след определено време. Двигателите ще бъдат по-екологични и "зелени", но по-мощните превозни средства най-вероятно ще продължат да изпълват немските улици. Данни от миналото предполагат това“, прогнозира Дюденхьофер.

Как обаче ще се отрази SUV-тенденцията, както и налагането на електрифицирани коли и електромобили поради строгите регулации на ЕС, предстои да разберем.
 

Германия

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 8 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Миро Антонов
1 Отговор
Германците карат бързо-макар и дисциплинирани на пътя,натискат яко газта. Дали ще бързат за работа,или на почивка нейде из Алпите или към Майорка,обичат да са навреме. По-удачно им е колите им да имат повече коне.За тях важи принципа:Колкото повече-толкова повече!

Коментиран от #10, #22


Оценка:
-2 +26

Driving pleasure
2 Отговор
Нормално, хората бързат да си купя ИСТИНСКИ коли преди електро-джендарята да ги убият и да наложат простотиите си...

Коментиран от #7


Оценка:
-7 +31

Йордан
3 Отговор
Колкото са по заможни толкова по мощни коли карат.


Любопитно е в САЩ каква е средната мощност

Оценка:
-1 +22

Гост
4 Отговор
Колкото повече комплекси, толкова по=мощен автомобил. Доказано!

Оценка:
-34 +12

Българин
5 Отговор
Бързата кола може да се кара бавно,но бавната кола не може бързо.Гярманците не са глупави за разлика от нас.

Оценка:
-6 +37

В Германия
6 Отговор
и Нормална Европа данъка се изчислява върку кубицитр не върху конете. Вече новите коли са с малко кубици, но повече коне!!!!!

Коментиран от #15


Оценка:
-2 +19

Скубиду
7 Отговор

До коментар #2 от "Driving pleasure":


А дали средното повишаванена конски сили не е от повечето регистрирани електромобили?

Оценка:
-14 +3

qwerty
8 Отговор
а бре то вече останаха ли коли под 150кс? 3цилиндъра 1000 кубика с турбо и бум 150-160 кончета. друго си е атмосферка 250+ коня

Оценка:
-2 +12

Муха
9 Отговор
Кога си не е 1.4mpi на газ, не ми го хвали! Мухахахаа...ах!

Оценка:
-6 +4

Хайл
10 Отговор

До коментар #1 от "Миро Антонов":


То за това на ограничения от 120 карат със 110...явно не си запознат с "немските шафьорове" /дойче фарерите/ това заедно с турците и румънците са най калпавите шофьори-нагли и тъпи

Коментиран от #11, #31


Оценка:
-12 +4

Komapak
11 Отговор

До коментар #10 от "Хайл":


Във всяко стадо има мърша. Всичките ми познати германци шофират брилиантно. Един от тях ме повози 10 минути с 300. Същият ме качи и на ринга, но там по-слаби машини ни изпреварваха като пътни знаци. Не знам кой сваля статистиката, но моите познати под 200kW машина нямат. Свят широк, хора разни.

Коментиран от #13


Оценка:
-1 +5

радев
12 Отговор
Любителя на Тесла го няма днес.Сигурно си разглежда колекцията на картинки на Тесла.

Коментиран от #17


Оценка:
-1 +10

Хайл
13 Отговор

До коментар #11 от "Komapak":


Така е но в % отношение в тези 3 страни са много повече.в англия са много по-културни и спокойни в карането

Коментиран от #16


Оценка:
-6 +1

14
Този коментар е премахнат от модератор
Случаен
15 Отговор

До коментар #6 от "В Германия":


Това е пълна глупост. Това че са на запад не значи че всичко което правят е правилно.

Коментиран от #25


Оценка:
-1 +8

Случаен
16 Отговор

До коментар #13 от "Хайл":


Хахахахаха

Оценка:
-0 +1

Хайл
17 Отговор

До коментар #12 от "радев":


Тука е с ново име,даже хвали някакви тесли...сигурно са с нови дръжки...

Коментиран от #18


Оценка:
-1 +3

радев
18 Отговор

До коментар #17 от "Хайл":


Мозъка си сменя често ника и мисли че няма да го разпозная по стила на писане!Искрено ме забавлява!

Оценка:
-0 +3

радев
19 Отговор

До коментар #14 от "ЧОЧО":


Така е ама тежат над два тона!

Оценка:
-0 +2

Имат пари
20 Отговор
Нормално е да карат мощни коли. Там данъците не са на kw както тук.
Време е и тук да променят данъка както е в европа

Оценка:
-1 +5

Я. Петров
21 Отговор
Дали ще си купиш 400кс или 60 кс все е 140 км по магистралата... В БГ А и над тази скорост започва да тресе, неравности и тн. Камери

Коментиран от #26, #28, #32


Оценка:
-4 +3

ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА
22 Отговор

До коментар #1 от "Миро Антонов":


Тоз пък. Немците карат фиести и полота по хиляда кубука за да пестят от тъпата застраховка и данък. Карали бързо страх ги е от камерите. Глобите са брутални. Влачат се по махистралите
И федералните шосета като наакани. Айде не ми разправяй цял половината ми живот там мина.

Оценка:
-3 +2

Bmw
23 Отговор
Германците са най-калпавите шофьори.Мойте приятели карат само бугатита , ама има 2ма скъсани с ламбота.

Оценка:
-4 +0

Алексей
24 Отговор
В началото като дойдох в Германия, Швейцария, Австрия, Белгия и Холандия се е случвало да карам на границата на максимално разрешената скорост и да ме спре полиция и да ме предупреди, че препоръчително е да се шофира поне с 10 км и повече под максимално разрешената скорост. И наистина хората така шофират. Никой не е с малко над или на ръба.

Оценка:
-1 +1

Kirumo
25 Отговор

До коментар #15 от "Случаен":


Принципно си прав, но в случая си е правилно да се притежават по-мощни автомобили, по-безопасно е. Но всъщност 166к.с. са болезнено малко - колите с под 260-270 коня са си бавни.

Оценка:
-2 +0

Kirumo
26 Отговор

До коментар #21 от "Я. Петров":


Защо моя 20-годишен луксозен (и спортен) V8 седан не тресе дори с 250+ по повечето пътища? Започва да тресе с над 140 защото 90 процента от автомобилите на пътя не стават за нищо. Поради това стават и много катастрофи - шофьори без никаква техника за бързо шофиране вдигат 130 с некачествени автомобили, но не могат да ги управляват и после катастрофите ставали заради скорост!? Естествено, че някаква Дачия ще тресе със 140, шасито и ходовата част са си лоши.

Оценка:
-3 +2

27
Този коментар е премахнат от модератор
123457
28 Отговор

До коментар #21 от "Я. Петров":


България е страна в която има планини. Например преди тунела Траянови врата на м. Тракия има сериозни изкачвания и ако колата е с повече пътници и багаж трябва много мощност за да поддържаш 130-140 км/ч скорост. Трябват ти поне атмосферен 2000 куб. или турбо с 150 - 200 к.с. Второ мощен автомобил повечето ценители го купуват заради по-бъзото ускорение, а не за да го карат с максималната скорост над 200 -250 км.ч.. Но това е трудно да го разбере някой, който никога в живота си не е карал автомобил вдигащ 100 за под 8-9 секунди или по-малко.

Оценка:
-0 +5

Селянина без колело
29 Отговор
Автомобила трябва да е бърз да могат да избягат на ковита

Оценка:
-1 +2

30
Този коментар е премахнат от модератор
фффф
31 Отговор

До коментар #10 от "Хайл":


Точно обратното - карат в законното, обаче карат всички на границата на закона. А не като при нас всеки втори на магистралата със 100 км/ч

Оценка:
-0 +0

фффф
32 Отговор

До коментар #21 от "Я. Петров":


60 коня на немски аутобан - хахаха. Возило ме е такси / естествено новичка Е-класа по аутобана от летището със 200 км/ч и не беше най-бързия.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Михаил Горбачов
Бившият президент на СССР отговаря на Никита Михалков, който заяви, че той и Борис Елцин трябва да бъдат признати за престъпници.
Никита Михалков трябва да се успокои, а в страната трябва да има по-малко луди""

Още бисери
ТОП 5