Плановете на Audi да покаже предвестника на малкия кросоувър Q2 на салона в Париж станаха ясни още преди месеци. Малцина обаче допускаха, че прототипът Crosslane Coupe ще бъде с три врати и ще върви по стъпките на концептуалния Steppenwolf отпреди 12 години. Изненада за журналистите бе и новината, че част от хибридната силова установка на концепта е трицилиндров бензинов двигател с обем 1.5 литра, какъвто подготвя и BMW.
Crosslane Coupe надали ще стигне до конвейера в този си вид. Концептуалният кросоувър с 2+2 места е по-скоро лаборатория на колела, която има за цел да демонстрира накъде ще се развиват дизайнът и технологиите на бъдещите Audi-та. Ключовата дума в целия проект е "олекотяване".
Прототипът тежи само 1 390 кг, постигнати с помощта на новата технология Multimaterial Space Frame (Пространствена рама от множество материали). Силовата конструкция на Crosslane Coupe е изработена от алуминий и подсилени с въглеродни нишки и фибростъкло полимери. Теглото на автомобила е забележително ниско предвид факта, че включва и йон-литиевите батерии.
Дългото 4.21, широко 1.88 и високо 1.51 метра Audi е снабдено със споменатия вече трицилиндров 1.5-литров TFSI. Развива 130 к.с., а благодарение на двата допълнителни електромотора системната мощност на установката достига 177 коня. От Инголщад твърдят, че Cross Coupe харчи фантастичните 1.1 литра на 100 км и изхвърля в атмосферата едва 26 г въглероден двуокис на километър.
Подобно на представения през 2010 г. прототип Steppenwolf, новият кросоувър разполага с твърд снемаем покрив, който лесно го превръща в тарга. Подвижният таван е изработен от подсилен с въглеродни влакна полимер, тежи по-малко от 10 кг и се събира в багажника.