M дивизията на BMW бавно преминава към система за задвижване на четирите колела при повечето си модели, като тази тенденция не важи само за високопроизводителните кросоувъри, но и за бързите седани и купета. Казано по друг начин, баварците навлизат в територията на Audi Sport, където ще трябва да се състезават срещу Quattro автомобили от най-висок клас - нещо, което няма да се промени в бъдеще. Това предаде Motor 1.
Докато преминаването към задно предаване би помогнало на Audi да отговори на все по-строгите стандарти за вредни емисии по света, наскоро марката потвърди, че ще остане вярна на корените си и ще продължи да разчита на известната си система за задвижване на четирите колела Quattro. Това потвърди шефът на отдела по маркетинг и продажби на Audi Sport Ролф Михл.
„Използвахме задно задвижване при най-новия R8. Quattro обаче е част от нашето наследство. Тази система позволява безопасно, пъргаво и състезателно шофиране. Не чувам различни гледни точки по този въпрос, дори и относно бъдещите електрифицирани модели. Ще запазим нашия подход: Quattro е основна част от моделите на RS", каза Ролф Михл пред Autocar.
Ако наистина имате нужда от високопроизводително Audi със задно предаване, то R8 e точно каквото търсите, тъй като миналата година от Инголщат обявиха задноприводна версия на своя суперкар, която също така струва с 22 000 евро по-малко от quattro-варианта. Освен това, изглежда, че моделът има светло бъдеще.
„Audi Sport е посветен на R8 и ние правим всичко, за да създадем концепция за бъдещето. Моделът споделя много със състезателен автомобил, което доказва конкурентоспособността на суперколата. Ние имаме ясен ангажимент R8 да отговаря на бъдещите очаквания на клиентите", допълни Михл.