Отидете към основна версия

19 900 8

Peugoet 306

  • peugeot-
  • peugoet 306

 Удоволствие с граници

"Peugeot 306" Та този модел го познаваме отдавна.” Да, естествено. Нашият интерес към него обаче, бе провокиран от въпроса представлява ли той достойна алтернатива на появилите се значително по-късно европейски конкуренти в този клас. Или във френската компания вече ще трябва да подготвят конкурентноспособен отговор. Впечатленията, които можахме да съберем в нашия минитест показват, че не е задължително един модел да се е появил току-що, за да е по-добър от своите преки пазарни противници.

Действително, Peugoet 306 дебютира през далечната 1993 като наследник на модела 309. Отначало можеше да се купи само хечбек с пет врати. Една година по-късно се появиха и хечбекът с три врати и седанът. По същото време на пазара излезе и спортната версия S 16 с четири клапана на цилиндър. През 1996 мощността й бе увеличена на 167 к. с., освен това това е първият автомобил в компактния сегмент на средния клас, който се окомплектова с шестстепенна скоростна кутия. През 1997 компактният лъв бе подложен на фейслифтинг - ще рече обновление в дизайна. Тогава отговорните инженери сметнаха, че само външността на 306 има нужда от основно осъвременяване. Може би с право. Оказва се, че технологията съвсем не изглежда с половин десетилетие по-стара от тази на конкурентите. Въпреки сравнително бързите си темпове на развитие, автомобилната индустрия не е успяла морално да състари техниката на този автомобил. Тъй като през четирите години не възникват някакви основни недостатъци по 306, по механиката са предприети само леки промени.

Какви са възможностите за избор при Peugeot 306?

Каросерията се предлага в четири варианта - хечбек с три или пет врати, седан и комби (или на езика на Peugeot Break). Нивата на серийното оборудване са общо пет, като XN (база) и XR могат да се свържат с хечбека с три врати само по предварителна уговорка. Тук стигаме до същинската част за всеки автомобил. Peugeot 306 се окомплектова със седем различни двигателя. Работният обем на петте бензинови мотора е между 1.4 и 2.0 литра. Мощността съответно между 73 и 167 к. с. Дизеловите агрегати са два - 1.9 с мощност 70 к. с. и двулитров турбодизел, развиващ 90 к. с. Само най-малкият двигател (1.4; 73 к. с.) е с двукамерен карбуратор. При всички останали мотори горивото се впръсква посредством многоточков инжекцион.
На нас ни бе предоставен автомобил, оборудван с 1.6-литров двигател с мощност 90 к. с., който всъщност най-добре би трябвало да подхожда на возилото от компактния сегмент на средния клас. Общо взето това наистина е така. Задвижването напълно задоволява изискванията на нормалната пътна обстановка.

Истинската сила на двигателя се проявява след 3 000 об/мин.

Дотогава обаче, се чувства известна тромавост. Именно слабото ускорение в началото до голяма степен лишава автомобила от нужния темперамент. В областта на високите обороти двигателят е доста шумен. За сметка на това пък разходът на гориво остава в приемливи граници.

Много добро впечатление ни направи управлението на 306. Абсолютно прецизно и осигуряващо отлично усещане на автомобила. Хидравличният усилвател не го прави твърде леко, с което винаги контролирате сигурно курса. Скоростната кутия също е на високо ниво. Предавките се сменят с лекота, ходът им не е твърде дълъг - никакъв проблем дори за по-добрата половина от водачите.

Ясно е, че когато се говори за окачване на една кола, произведена от Peugeot, винаги се използва преди всичко думата комфорт. И напълно уместно. Возията на 306 е едно от най-добрите му качества. Отлично поглъща малки неравности, почти никакво сътресение не достига до пасажерите. Противно на очакването, че комфортното окачване обикновено означава по-големи колебания на каросерията при екстремни ситуации, лъвчето остава много стабилно.

Тук съществен принос има самонасочващата се задна ос.

При смяна на курса задните колела също завиват, като ъгълът на изместване може да достигне до седем градуса. Това естествено, придава значително по-добра стабилност на каросерията.
Акцентите във вътрешността на френския автомобил са функционалността и обемът на пространството. Добре подредено арматурно табло, без излишно претрупване. За съжаление оборудването с радиосистема винаги изисква допълнителни средства. Пространството в Peugeot 306 е много добре използвано, въпреки относително малките размери на купето. Отзад, както и отпред пасажерите пътуват спокойно, като мястото е достатъчно дори за хора с баскетболни размери. По традиция седалките са много удобни, добре задържат тялото в остри завои, но биха могли да бъдат малко по-дълги. За сметка на широкия салон обемът на багажника е твърде малък. При изцяло сгъната седалка вместимостта на товарното пространство достига 637 л.
При директно плащане цената на Peugeot 306 XN 1.6 е 23 023 DM (77 260 FRF платими по курса на деня). Ако погледнете изброените долу автомобили ще ви направи впечатление, че в това отношение

лъвчето се намира в златната среда на нашия пазар.

Имайки предвид обаче, серийното оборудване, включващо централно заключване с дистанционно управление, предпазна въздушна възглавница за водача, хидравлика на волана, имобилайзер, регулиране на височината на фаровете, задни подглавници, френският хищник попада в по-скъпата половина на предлаганите автомобили. От една страна този недостатък се уравновесява от сравнително ниските цени на резервни части, които в някои случаи са до два пъти по-ниски от тези на реномирани конкуренти. От друга страна вносителят на Peugeot предлага много добри условия за изплащане на автомобила. Срокът на лизинговия период може да бъде 12, 24 или дори 36 месеца, като годишната лихва е 9.75%. Малък съвет: В момента се предлага Peugeot 306 в изпълнение Saint Tropez с по-пълно ниво на оборудване, като предимството в цената достига до 1 300 DM. Освен това този модел може да бъде закупен чрез едногодишен безлихвен лизинг.
Нашето мнение за Peugeot 306 XN 1.6: Един много добър автомобил с модерен, макар и не непременно много актуален дизайн, имащ своите малки слабости. Преди всичко по отношение на сигурността на пасажерите и динамиката на двигателя има какво да се желае. Като цяло обаче, това е едно изгодно предложение.

Петър Иванов

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини