Toyota реализира най-малката си тримесечна печалба от девет години, след като коронавирусната пандемия намали наполовина продажбите на компанията. Това предаде Reuters.
През второто тримесечие оперативната печалба на Toyota се срина с 98% до 131,73 милиона долара. Резкият спад в приходите на автоконцерна подчертават предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия заради пандемията, която затвори фабриките и автосалоните.
Toyota повтори годишната си прогноза за оперативна печалба от 8,5 милиарда долара. Това би бил най-слабият резултат на японския производител на автомобили от девет години, а компанията дори заяви, че коронавирусът все още може да навреди на по-оптимистичните ѝ перспективи по отношение на продажбите.
"Темпът на възстановяване в редица региони е по-бърз, отколкото първоначално прогнозирахме. Въпреки това, ситуацията с глобалната пандемия продължава да поставя много несигурности върху бизнес перспективата ни и ние виждаме вероятност прогнозата ни да се промени", заяви говорителят на Toyota Рио Сакай.
Производителят на кросоувъра RAV4 очаква глобалните ритейл продажби на компанията да достигнат 9,1 милиона коли тази година. Това ще представлява спад от 13% спрямо 2019-а, когато Toyota достави 10.46 милиона превозни средства.
Японският автоконцерн очаква да получи най-тежък удар в най-големия си пазар - Северна Америка, където компанията реализира около една четвърт от продажбите си в световен мащаб. Спадът там се очаква да възлиза на 14%.
Въпреки че продажбите в цялата автоиндустрия се сринаха в повечето региони, Китай беше лъч светлина за Toyota. Търсенето на най-големия автомобилен пазар в света се възстанови по-бързо, отколкото на други места, тъй като строго контролираната държава до голяма степен преодоля пандемията и отново отвори икономиката си.
Lexus, луксозната марка на Toyota, изигра голяма роля във възстановяването на продажбите на японския автоконцерн в Народната република, отбелязвайки 7%-ов ръст на доставените коли в периода януари-юли благодарение на онлайн маркетинговите кампании по време на блокирането на страната. Компанията очаква глобалните продажби постепенно да се подобрят през декември, като се върнат към нормалното си ниво през първото тримесечие на 2021-а.