9 Август, 2020 10:30 3 750 12

98% спад в тримесечната печалба на Toyota

  • toyota-
  • lexus-
  • печалба

Японският автоконцерн реализира най-малката си тримесечна печалба от девет години

98% спад в тримесечната печалба на Toyota - 1
Снимка: Shutterstock

Toyota реализира най-малката си тримесечна печалба от девет години, след като коронавирусната пандемия намали наполовина продажбите на компанията. Това предаде Reuters.

През второто тримесечие оперативната печалба на Toyota се срина с 98% до 131,73 милиона долара. Резкият спад в приходите на автоконцерна подчертават предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия заради пандемията, която затвори фабриките и автосалоните.

Toyota повтори годишната си прогноза за оперативна печалба от 8,5 милиарда долара. Това би бил най-слабият резултат на японския производител на автомобили от девет години, а компанията дори заяви, че коронавирусът все още може да навреди на по-оптимистичните ѝ перспективи по отношение на продажбите.  

"Темпът на възстановяване в редица региони е по-бърз, отколкото първоначално прогнозирахме. Въпреки това, ситуацията с глобалната пандемия продължава да поставя много несигурности върху бизнес перспективата ни и ние виждаме вероятност прогнозата ни да се промени", заяви говорителят на Toyota Рио Сакай.

Производителят на кросоувъра RAV4 очаква глобалните ритейл продажби на компанията да достигнат 9,1 милиона коли тази година. Това ще представлява спад от 13% спрямо 2019-а, когато Toyota достави 10.46 милиона превозни средства.

Японският автоконцерн очаква да получи най-тежък удар в най-големия си пазар - Северна Америка, където компанията реализира около една четвърт от продажбите си в световен мащаб. Спадът там се очаква да възлиза на 14%.  

Въпреки че продажбите в цялата автоиндустрия се сринаха в повечето региони, Китай беше лъч светлина за Toyota. Търсенето на най-големия автомобилен пазар в света се възстанови по-бързо, отколкото на други места, тъй като строго контролираната държава до голяма степен преодоля пандемията и отново отвори икономиката си.

Lexus, луксозната марка на Toyota, изигра голяма роля във възстановяването на продажбите на японския автоконцерн в Народната република, отбелязвайки 7%-ов ръст на доставените коли в периода януари-юли благодарение на онлайн маркетинговите кампании по време на блокирането на страната. Компанията очаква глобалните продажби постепенно да се подобрят през декември, като се върнат към нормалното си ниво през първото тримесечие на 2021-а.  


Поставете оценка:
Оценка 5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    14 6 Отговор
    е нормално то с тоя вирус само богатите си купуват коли за това само чисто нови Дачии виждаме все повече
  • 2 Монополите плачат

    7 9 Отговор
    Ще започнат да подаряват няма на къде!
  • 3 бл.134 в Зап. парк

    1 26 Отговор
    Само Тесла .Тесла - 10 хил.
    Фалит са тия жълтури

    Коментиран от #5

  • 4 Blackthorn

    14 14 Отговор
    Не е само вирусът! Тойота правеха много готини коли, но намалиха и качеството а от 10 години насам дизайнът е направо пе-дал-ски... Така, че нормално!

    Коментиран от #6

  • 5 Driving pleasure

    11 5 Отговор

    До коментар #3 от "бл.134 в Зап. парк":

    Твойта т'сла не е изкарала и 5 цента печалба, да я пробутваш за пример е смешно. Ония ден Цадилак изкара нова електричка, реакцията на американците бяха - класа, по-добре Кадилак пред т'сла. Ще му запари под крачетата на африканчето, особено, ако мине проекта на Бърни за данъчна реформа

    Коментиран от #8

  • 6 Прав си

    17 1 Отговор

    До коментар #4 от "Blackthorn":

    а решението да използват двигатели BMW особено в европейските модели показа,че вече пестят и от разработки.

    Коментиран от #7, #9

  • 7 Blackthorn

    7 2 Отговор

    До коментар #6 от "Прав си":

    Абсолютно!
  • 8 Стига стига

    4 8 Отговор

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Стига с тези конкуренти! Никой от тези конкуренти, няма изградена зарядна мрежа, което ги прави неизползваеми извън града. А кой си купува кола само за града! Когато си изградят мрежата и тя е по-евтина от Тесла, а не с цени като на Йонити може и да бъдат конкуренти.
  • 9 авто фен

    12 1 Отговор

    До коментар #6 от "Прав си":

    Ами значи е Мерцедес пести от разработки,щото поставя мотори на Рено с колите си. Сигурно и БМВ пестиха от разработки,щото поставяха дизели Тойота в Мини. Фолксваген Крафтер и Мерцедес Спринтер произвеждаха в една фабрика на една поточна линия тези бусове с 90% еднакви части. Aston Martin и те пестиха от разработки,че взеха готова Toyota IQ и я прекръстиха Aston Martin Cygnet. Вероятно е Lotus пестяха от разработки,че купуваха и монтираха в колите си мотора Тойота 1.8 VVTLi с 200 коня.

    Просто споделянето на платформи или други технически решения сваля разходите и често фирмите го правят, когато изпозлват този клас или насочен модел към малка група продавачи примерно да вземат готов мотор, вместо да влагат много повече средства за нещо, от което ще спечелят малко.

    Коментиран от #10

  • 10 авто фен

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "авто фен":

    *малка група купувачи
  • 11 авто фен

    14 1 Отговор
    В статията не е написано най-важното. Че Тойота е единственият авто-производител,който е на печалба въпреки кризата с продажбите заради коронавируса. Всички други са на загуба. За да не споменеш най-важното в новината е направо странно.

    Коментиран от #12

  • 12 Трифонов

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "авто фен":

    Ами, като не е вярно, как да го напишат?!