Отидете към основна версия

6 849 30

Ясни са причините за непопулярността на електромобилите

  • електромобили-
  • популярност-
  • недостатъци

Проучване на Castrol показва, че основният фактор е цената, но не само

Производителят на масла Castrol проведе проучване и разбра причините, поради които електрическите автомобили все още не са станали популярни. След интервюиране над 10 хиляди респондента, компанията съставя списък от пет така наречени критични точки, които чак след като се преодолеят, автоиндустрията може да разчита на бърз преход от двигатели с вътрешно горене към електрическа тяга.

Констатациите от доклада, озаглавен Accelerating The EVolution, се основават на проучване сред 9000 собственици на автомобили, 750 мениджъри в транспортни фирми и 30 представители на автомобилната индустрия (главно служители на доставчици на компоненти и компании, участващи в производството на батерии).

Цена и време за зареждане

Според тях основната критична точка по пътя към масовото производство на електрически превозни средства е цената. Две трети (63 процента) от потенциалните купувачи смятат, че сега цената е твърде висока. Вторият важен момент е времето за зареждане. Голяма част от анкетираните заявяват, че са готови да изчакат не повече от 30 минути за зареждане.

Автономен пробег

Що се отнася до автономен пробег, то масата от анкетирани смята, че 500 километра са идеални, но само малцина от настоящите електромобили могат да се похвалят с такива показатели: Tesla, Volkswagen, Rivian и Lucid. Ще припомним, че електрическият седан Lucid Air ще започне да се предлага догодина. Батерията от 113 киловатчаса ще му позволи да измине до 832 километра без презареждане - това е рекордна цифра за сериен електрически автомобил!

Зарядни станции

Масовото разпространение на електрически превозни средства е затруднено и от слабото развитие на мрежата от зарядни станции. В същото време 70 процента от анкетираните биха искали терминалът да е в дома им или някъде наблизо; 67 процента мечтаят за зарядна станция на работното си място, а 62 процента от анкетираните биха искали да получават електричество за своите електрически превозни средства изключително от възобновяеми източници.

Марки и модели

Не на последно място, повече от половината купувачи са обмисляли да преминат към електрическа кола, но само при положение, че любимият им модел е има електрическа версия. Освен това наскоро стана ясно, че за да се изравнят показателите за общите емисии на парникови газове на електрически автомобил и такъв с двигател с вътрешно горене, електромобилът трябва да изминава поне 50 хиляди километра с на ток.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 26 гласа.

Свързани новини