21 Септември, 2020 16:38 6 824 30

Ясни са причините за непопулярността на електромобилите

  • електромобили-
  • популярност-
  • недостатъци

Проучване на Castrol показва, че основният фактор е цената, но не само

Ясни са причините за непопулярността на електромобилите - 1

Производителят на масла Castrol проведе проучване и разбра причините, поради които електрическите автомобили все още не са станали популярни. След интервюиране над 10 хиляди респондента, компанията съставя списък от пет така наречени критични точки, които чак след като се преодолеят, автоиндустрията може да разчита на бърз преход от двигатели с вътрешно горене към електрическа тяга.

Констатациите от доклада, озаглавен Accelerating The EVolution, се основават на проучване сред 9000 собственици на автомобили, 750 мениджъри в транспортни фирми и 30 представители на автомобилната индустрия (главно служители на доставчици на компоненти и компании, участващи в производството на батерии).

Цена и време за зареждане

Според тях основната критична точка по пътя към масовото производство на електрически превозни средства е цената. Две трети (63 процента) от потенциалните купувачи смятат, че сега цената е твърде висока. Вторият важен момент е времето за зареждане. Голяма част от анкетираните заявяват, че са готови да изчакат не повече от 30 минути за зареждане.

Автономен пробег

Що се отнася до автономен пробег, то масата от анкетирани смята, че 500 километра са идеални, но само малцина от настоящите електромобили могат да се похвалят с такива показатели: Tesla, Volkswagen, Rivian и Lucid. Ще припомним, че електрическият седан Lucid Air ще започне да се предлага догодина. Батерията от 113 киловатчаса ще му позволи да измине до 832 километра без презареждане - това е рекордна цифра за сериен електрически автомобил!

Зарядни станции

Масовото разпространение на електрически превозни средства е затруднено и от слабото развитие на мрежата от зарядни станции. В същото време 70 процента от анкетираните биха искали терминалът да е в дома им или някъде наблизо; 67 процента мечтаят за зарядна станция на работното си място, а 62 процента от анкетираните биха искали да получават електричество за своите електрически превозни средства изключително от възобновяеми източници.

Марки и модели

Не на последно място, повече от половината купувачи са обмисляли да преминат към електрическа кола, но само при положение, че любимият им модел е има електрическа версия. Освен това наскоро стана ясно, че за да се изравнят показателите за общите емисии на парникови газове на електрически автомобил и такъв с двигател с вътрешно горене, електромобилът трябва да изминава поне 50 хиляди километра с на ток.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ivo

    71 18 Отговор
    И "най-големият и недостатък"е че, няма да имат нужда от кастрол!

    Коментиран от #10

  • 2 Не можеш

    46 7 Отговор
    да си носиш туба с ток...
  • 3 чичо Пешо

    63 3 Отговор
    Не е било необходимо Castrol да харчат пари, време и усилия, за да стигнат до тези изводи. Всички ги виждаме и знаем...
  • 4 Явор

    41 11 Отговор
    Също така голямата лъжа че това са еко коли. Всяка кола има акомулаторите на поне 100 с вътрешно горене. Те отиват на кино за най-много 5 години. Всички знаем какво има в тях. Имаше една министърка преди години, която предложи при закупуване на нов акомулатор, да връщаме стария. В случая цялата кола.

    Коментиран от #5

  • 5 Ами не

    11 19 Отговор

    До коментар #4 от "Явор":

    Написаха ти, че след изминаване на 50 хиляди километра, ел. колата става по-екологична.

    Коментиран от #16

  • 6 номад

    20 0 Отговор
    и вече трудно се краде ток неможе от градския транспорт на обръщалото да гепиш една туба за 25 лв
  • 7 Ню джендърейшън

    34 7 Отговор
    Причината, джендърите не са превзели света напълно и затова !
  • 8 Дъртио

    24 7 Отговор
    Е па я си карам 123-ката и ич не ме е еня за те тиа боклуци.
  • 9 TSLA

    11 26 Отговор
    Причината е ЕДНА единствена - не са се качвали в такава. Който не съм возил, той не се е запалил. Последният беше момче с C63S 612 коня. Неочаквано изненадан и ухилен беше.
  • 10 един от стадото

    16 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ivo":

    и Ремус увяхват. Местят производството в Перник, близко до пазара им
  • 11 Тодор

    42 2 Отговор
    Спестено е, че тези електрокари стават екологични, след 50000 км, само ако Ел енергията е от вятърни централи. В другия случай, говорим за 100000 км. Кефи ме Ауди Е трон! Изглежда страхотно, 4х4, суперлукс и... към 300 км пробег, при идеални условия. Питам, колко ще измине зимата, в планината, с 5 човека и багаж, при включено отопление на салона?

    Коментиран от #12, #13, #15

  • 12 кара Лада

    20 2 Отговор

    До коментар #11 от "Тодор":

    Тая кола е предимно за фукня и престиж пред офиса и евентуално пред мола. Като за у София да се качи някои път на Витоша. Реално в нея няма нищо еко. А и хората които ще си купят подобна кола със сигурност имат и еквивалента и с двигател с вътрешно горене.
  • 13 Еми ти

    7 9 Отговор

    До коментар #11 от "Тодор":

    няма да ходиш с багаж и още четирима души до магазина. Ходиш сам. И не пускаш парното.
  • 14 Димов

    12 0 Отговор
    Радко я е писал, тази статия, след като е прочел дискусиите ни тука.
  • 15 Бачо Киро

    19 3 Отговор

    До коментар #11 от "Тодор":

    Тц, туй е изследването за батериите и правенето на една електричка. После идва токът. Според данните в САЩ примерно, Шкода 2.0 ТДИ 190кс е малко по-чиста от Тесла Модел 3. В смисъл заради ресурсите от които се произвежда токът за зареждане. Естествено, те цапат другаде, не където караш, но все пак се случва на тази планета, не на луната. Отделно никой не казва откъде ще дойде допълнителното електричество, което ще е необходимо, когато всичко мине на ток, а такова ще трябва, при това МНОГО. Ето, 67% искат зелен ток. Е да, ама няма. Единствено АЕЦ може да го осигурят, но те не щат... Има мнооооого време още, докато навсякъде по света стане възможно всички да карат на ток.

    Коментиран от #17, #18

  • 16 гост

    15 18 Отговор

    До коментар #5 от "Ами не":

    Това са пълни глупости на журналя !!! Една фирма била казала , че трябват 50 хиляди км и вече се обявява за световен неоспорим факт !!! А кой и е виновен на тая фирма , китайска собственост между другото , че си е организирала производството така ???!!!! И че обявява резултати от кола , дето е продала имя няма хиляда бройки за световен стандарт ????!!! НЯМА ТАКОВА НЕЩО , не си измисляйте глупости !!! Има поне десет други изследвания които казват точно обратното , че електромобила е по-екологичен от първия километър !! НАЙ -ГОЛЕМИЯ производител на метали за батерии , който има 40 годишен (!!!) договор за доставка на Тесла тази година получи сертификат за въглеродна неутралност , тоест ЦЯЛОТО производство в мините му е БЕЗ ВЪГЛЕРОДНИ емисии !! Самата Тесла още от старта на производството си ползва САМО ток от ВЕИ и за производство и за зареждане на автомобилите си !!! Какви 50 х км , какви пет лева !!! Лъжи и манипулации на петролопитеци и подобни !!!
  • 17 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Бачо Киро":

    ЕС водеха някакви преговори с арабите за супер соларни паркове в пустинята, които да захранват европейските страни. Беше преди две години.

    Коментиран от #21

  • 18 10%

    7 11 Отговор

    До коментар #15 от "Бачо Киро":

    В статия публикувана преди 3 дни четох, че ако за една нощ всички автомобилни във Великобритания станат електромобили, потреблението ще се повиши само с 10%. Даже с мрежата нямало да има проблеми, ако всички зареждали в ненатоварените часове.
  • 19 проучен

    2 0 Отговор
    Е то за това не трябва никакво проучване, то се знае от всички.
  • 20 незнайко

    9 0 Отговор
    На всички електромобили покривите трябва да са от фотоволтаични клетки . Колкото и малко енергия да произвеждат за 9 часа престой на паркинга пред работното място ще акумулират 3 киловата . По принцип слънцето ни дава по 1200 вата на квадратен метър за час но ние не можем да УЛОВИМ всичко !!!
  • 21 Не беше преди две години

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "Димов":

    Беше преди десетина години, когато фотоволтаиците бяха десетина пъти по-скъпи. Сега са толкова евтини, че само далекопровода от там до Европа ще струва много повече отколкото ако фотоволтаиците се монтират направо в Европа.

    Цените паднаха до толкова, че дори в България започнаха да ги монтират по покривите на предприятията. По данни от тази година, предприятията които са монтирали фотоволтаици за частично покриване на нуждите, плащат 40% по-малка вноска за връщане на кредита за фотоволтаиците, отколкото биха плащали, ако си купуват тока. И така шест-седем години подред, докато си върнат кредита, а след това тока им остава безплатен за следващите 20 години. А цените на фотоволтаиците продължават да падат.
  • 22 12345

    3 1 Отговор
    Причините са ясни на всеки трезвомислещ. Само зомбираните екоджендъри не искат да ги признаят.

    Коментиран от #23

  • 23 Признай си

    7 0 Отговор

    До коментар #22 от "12345":

    Ние си признаваме, че не сме екоджендъри. Хич не ме е еня за екологията. ако ми излизаше да си купя по-евтино електромобил и имаше къде да го зареждам през нощта плюс бързи зарядни станции навсякъде, ако тръгна на дълъг път, въобще нямаше да се замисля. Ако бях екоджендър, както твърдиш, щях да си продам жилището за да си купя електромобил да спасявам планетата. Повечето хора мислят прагматично като мен и ще преминат на електромобили когато им е изгодно и удобно. За съжаление това ще стане реалност навсякъде другаде, но не и в България.

    Коментиран от #24

  • 24 12345

    5 3 Отговор

    До коментар #23 от "Признай си":

    Когато изброените недостатъци изчезнат и аз ще си купя електричка. Но днес и в обозримото бъдеще това изглежда невъзможно. Затова до тогава ще си карам дизелчето 200 к.с. и ще си свиркай.

    Коментиран от #25

  • 25 И ти ли си екоджендър тогава?

    5 3 Отговор

    До коментар #24 от "12345":

    Шегувам се разбира се. Почти никой не купува автомобила си по еко подбуди. Точно днес е датата, на която ще бъде предизвестена смъртта на ДВГ. След няколко часа е денят на батерията на Тесла, на която ще обявят евтина батерия с по-бързо зареждане и милиони километри живот. Точно по точките от темата.
  • 26 Трополетка

    4 7 Отговор
    Литиево йонните батерии са за лаптопи и телефони, за автомобили са твърде тежки и слаби. Докато не се развият водородните клетки, ел колите не са особено ефективни.

    Коментиран от #27, #28

  • 27 Само ще кажа

    3 2 Отговор

    До коментар #26 от "Трополетка":

    Ел. коли ще бъдат по-леки и ефективни от всички други видове, коли.
  • 28 Добро мнение

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Трополетка":

    Щеше да звучи добре преди десетина години, но сега звучи архаично. Единственото вярно засега е, че все още са тежки. Иначе най-мощните серийни автомобили са електрически, а водородните не блестят нито с лекота нито с бързина.
  • 29 Пройчо

    3 0 Отговор
    Когато мога да измина 900 километра през зимата с включено отопление и да заредя електричната за още толкова километра за пет минути, тогава ще им стана фен.

    Коментиран от #30

  • 30 Абе ти така говореше

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "Пройчо":

    И за те, ама сега зареждаш всеки ден нали? Преди дори веднъж на седмица ти се струваше досадно. Въпрос на навик е. Никой не те кара да чакаш по време на зареждането, точно както не стоиш до телефона докато се зареди.