Производителят на масла Castrol проведе проучване и разбра причините, поради които електрическите автомобили все още не са станали популярни. След интервюиране над 10 хиляди респондента, компанията съставя списък от пет така наречени критични точки, които чак след като се преодолеят, автоиндустрията може да разчита на бърз преход от двигатели с вътрешно горене към електрическа тяга.
Констатациите от доклада, озаглавен Accelerating The EVolution, се основават на проучване сред 9000 собственици на автомобили, 750 мениджъри в транспортни фирми и 30 представители на автомобилната индустрия (главно служители на доставчици на компоненти и компании, участващи в производството на батерии).
Цена и време за зареждане
Според тях основната критична точка по пътя към масовото производство на електрически превозни средства е цената. Две трети (63 процента) от потенциалните купувачи смятат, че сега цената е твърде висока. Вторият важен момент е времето за зареждане. Голяма част от анкетираните заявяват, че са готови да изчакат не повече от 30 минути за зареждане.
Автономен пробег
Що се отнася до автономен пробег, то масата от анкетирани смята, че 500 километра са идеални, но само малцина от настоящите електромобили могат да се похвалят с такива показатели: Tesla, Volkswagen, Rivian и Lucid. Ще припомним, че електрическият седан Lucid Air ще започне да се предлага догодина. Батерията от 113 киловатчаса ще му позволи да измине до 832 километра без презареждане - това е рекордна цифра за сериен електрически автомобил!
Зарядни станции
Масовото разпространение на електрически превозни средства е затруднено и от слабото развитие на мрежата от зарядни станции. В същото време 70 процента от анкетираните биха искали терминалът да е в дома им или някъде наблизо; 67 процента мечтаят за зарядна станция на работното си място, а 62 процента от анкетираните биха искали да получават електричество за своите електрически превозни средства изключително от възобновяеми източници.
Марки и модели
Не на последно място, повече от половината купувачи са обмисляли да преминат към електрическа кола, но само при положение, че любимият им модел е има електрическа версия. Освен това наскоро стана ясно, че за да се изравнят показателите за общите емисии на парникови газове на електрически автомобил и такъв с двигател с вътрешно горене, електромобилът трябва да изминава поне 50 хиляди километра с на ток.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ivo
Коментиран от #10
16:44 21.09.2020
2 Не можеш
16:45 21.09.2020
3 чичо Пешо
16:45 21.09.2020
4 Явор
Коментиран от #5
16:58 21.09.2020
5 Ами не
До коментар #4 от "Явор":
Написаха ти, че след изминаване на 50 хиляди километра, ел. колата става по-екологична.Коментиран от #16
17:08 21.09.2020
6 номад
17:10 21.09.2020
7 Ню джендърейшън
17:39 21.09.2020
8 Дъртио
17:39 21.09.2020
9 TSLA
18:25 21.09.2020
10 един от стадото
До коментар #1 от "Ivo":
и Ремус увяхват. Местят производството в Перник, близко до пазара им18:57 21.09.2020
11 Тодор
Коментиран от #12, #13, #15
19:53 21.09.2020
12 кара Лада
До коментар #11 от "Тодор":
Тая кола е предимно за фукня и престиж пред офиса и евентуално пред мола. Като за у София да се качи някои път на Витоша. Реално в нея няма нищо еко. А и хората които ще си купят подобна кола със сигурност имат и еквивалента и с двигател с вътрешно горене.20:46 21.09.2020
13 Еми ти
До коментар #11 от "Тодор":
няма да ходиш с багаж и още четирима души до магазина. Ходиш сам. И не пускаш парното.20:48 21.09.2020
14 Димов
20:58 21.09.2020
15 Бачо Киро
До коментар #11 от "Тодор":
Тц, туй е изследването за батериите и правенето на една електричка. После идва токът. Според данните в САЩ примерно, Шкода 2.0 ТДИ 190кс е малко по-чиста от Тесла Модел 3. В смисъл заради ресурсите от които се произвежда токът за зареждане. Естествено, те цапат другаде, не където караш, но все пак се случва на тази планета, не на луната. Отделно никой не казва откъде ще дойде допълнителното електричество, което ще е необходимо, когато всичко мине на ток, а такова ще трябва, при това МНОГО. Ето, 67% искат зелен ток. Е да, ама няма. Единствено АЕЦ може да го осигурят, но те не щат... Има мнооооого време още, докато навсякъде по света стане възможно всички да карат на ток.Коментиран от #17, #18
21:09 21.09.2020
16 гост
До коментар #5 от "Ами не":
Това са пълни глупости на журналя !!! Една фирма била казала , че трябват 50 хиляди км и вече се обявява за световен неоспорим факт !!! А кой и е виновен на тая фирма , китайска собственост между другото , че си е организирала производството така ???!!!! И че обявява резултати от кола , дето е продала имя няма хиляда бройки за световен стандарт ????!!! НЯМА ТАКОВА НЕЩО , не си измисляйте глупости !!! Има поне десет други изследвания които казват точно обратното , че електромобила е по-екологичен от първия километър !! НАЙ -ГОЛЕМИЯ производител на метали за батерии , който има 40 годишен (!!!) договор за доставка на Тесла тази година получи сертификат за въглеродна неутралност , тоест ЦЯЛОТО производство в мините му е БЕЗ ВЪГЛЕРОДНИ емисии !! Самата Тесла още от старта на производството си ползва САМО ток от ВЕИ и за производство и за зареждане на автомобилите си !!! Какви 50 х км , какви пет лева !!! Лъжи и манипулации на петролопитеци и подобни !!!21:51 21.09.2020
17 Димов
До коментар #15 от "Бачо Киро":
ЕС водеха някакви преговори с арабите за супер соларни паркове в пустинята, които да захранват европейските страни. Беше преди две години.Коментиран от #21
21:56 21.09.2020
18 10%
До коментар #15 от "Бачо Киро":
В статия публикувана преди 3 дни четох, че ако за една нощ всички автомобилни във Великобритания станат електромобили, потреблението ще се повиши само с 10%. Даже с мрежата нямало да има проблеми, ако всички зареждали в ненатоварените часове.22:38 21.09.2020
19 проучен
00:44 22.09.2020
20 незнайко
08:37 22.09.2020
21 Не беше преди две години
До коментар #17 от "Димов":
Беше преди десетина години, когато фотоволтаиците бяха десетина пъти по-скъпи. Сега са толкова евтини, че само далекопровода от там до Европа ще струва много повече отколкото ако фотоволтаиците се монтират направо в Европа.Цените паднаха до толкова, че дори в България започнаха да ги монтират по покривите на предприятията. По данни от тази година, предприятията които са монтирали фотоволтаици за частично покриване на нуждите, плащат 40% по-малка вноска за връщане на кредита за фотоволтаиците, отколкото биха плащали, ако си купуват тока. И така шест-седем години подред, докато си върнат кредита, а след това тока им остава безплатен за следващите 20 години. А цените на фотоволтаиците продължават да падат.
09:17 22.09.2020
22 12345
Коментиран от #23
09:18 22.09.2020
23 Признай си
До коментар #22 от "12345":
Ние си признаваме, че не сме екоджендъри. Хич не ме е еня за екологията. ако ми излизаше да си купя по-евтино електромобил и имаше къде да го зареждам през нощта плюс бързи зарядни станции навсякъде, ако тръгна на дълъг път, въобще нямаше да се замисля. Ако бях екоджендър, както твърдиш, щях да си продам жилището за да си купя електромобил да спасявам планетата. Повечето хора мислят прагматично като мен и ще преминат на електромобили когато им е изгодно и удобно. За съжаление това ще стане реалност навсякъде другаде, но не и в България.Коментиран от #24
09:27 22.09.2020
24 12345
До коментар #23 от "Признай си":
Когато изброените недостатъци изчезнат и аз ще си купя електричка. Но днес и в обозримото бъдеще това изглежда невъзможно. Затова до тогава ще си карам дизелчето 200 к.с. и ще си свиркай.Коментиран от #25
10:44 22.09.2020
25 И ти ли си екоджендър тогава?
До коментар #24 от "12345":
Шегувам се разбира се. Почти никой не купува автомобила си по еко подбуди. Точно днес е датата, на която ще бъде предизвестена смъртта на ДВГ. След няколко часа е денят на батерията на Тесла, на която ще обявят евтина батерия с по-бързо зареждане и милиони километри живот. Точно по точките от темата.11:35 22.09.2020
26 Трополетка
Коментиран от #27, #28
11:44 22.09.2020
27 Само ще кажа
До коментар #26 от "Трополетка":
Ел. коли ще бъдат по-леки и ефективни от всички други видове, коли.12:25 22.09.2020
28 Добро мнение
До коментар #26 от "Трополетка":
Щеше да звучи добре преди десетина години, но сега звучи архаично. Единственото вярно засега е, че все още са тежки. Иначе най-мощните серийни автомобили са електрически, а водородните не блестят нито с лекота нито с бързина.13:12 22.09.2020
29 Пройчо
Коментиран от #30
20:51 22.09.2020
30 Абе ти така говореше
До коментар #29 от "Пройчо":
И за те, ама сега зареждаш всеки ден нали? Преди дори веднъж на седмица ти се струваше досадно. Въпрос на навик е. Никой не те кара да чакаш по време на зареждането, точно както не стоиш до телефона докато се зареди.01:19 23.09.2020