Отидете към основна версия

6 748 22

Разказваме ви какво представлява най-бързият VW Tiguan R

  • volkswagen-
  • tiguan-
  • r

Performance задвижване и TSI двигател с 320 к.с. са в основата на уникалното ново задвижване на компактния кросоувър

Разполагащият с впечатляваща максимална мощност от 235 кВт (320 к.с.) двигател Performance TSI на първия в историята Tiguan R е изключителна новост в продуктовата гама на новия модел. Под ръководството на специалистите от Volkswagen R, агрегатът с означение EA888 evo4 (най-новата версия на Performance TSI) е подложен на редица стъпки за технологична адаптация за използване в Tiguan заедно с разработката на нова система за двойно предаване 4MOTION. Предаването на тягата към четирите колела на спортния SUV модел се осъществява посредством специално разработена за работа с особено високи стойности на въртящия момент 7-степенна предавателна кутия с два съединителя. Предимството на трансмисията с фирмено означение DQ500 е във възможността пълният въртящ момент да се предаде още на първа предавка без никакво ограничение, благодарение на което стандартната за спортната версия функция Launch Control позволява постигането на отлично време за ускорението от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост на Tiguan R е 250 км/ч.

TSI двигател с 320 к.с.

Четирицилиндровият двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор на новия Tiguan R развива максимална мощност от 235 кВт. Той е част от фамилията 2,0-литрови TSI бензинови двигатели EA888, като версията Evo4 е най-новият еволюционен етап в развитието на тези двигатели. Новият Tiguan R естествено отговаря на най-новия и най-строг стандарт Euro 6d-ISC-FCM по отношение на емисиите, а максималният въртящ момент от 420 Нютонметра при него вече е на разположение още от 2100 об/мин. Като цяло двигателят със система за директно впръскване на горивото се отличава с редица новаторски технологични решения в изпълнението на отделни детайли – така например водноохлажданият контур за отвеждане на потока отработили газове към турбокомпресора при него е вграден в цилиндровата глава. Благодарение на гъвкавия, изцяло електронен термомениджмънт на охладителната система, двигателят TSI в новия Tiguan R може да разчита и на извънредно ефективно управление на термичните режими с много кратка фаза на загряване при студен старт, а произтичащото от това намаляване на загубите от вътрешно триене допринася и за снижаване на разхода на гориво. Агрегатът TSI използва и система за напълно променливо газоразпределение с контрол на времето за отваряне на клапаните и гъвкаво управление на двата разпределителни вала с превключване на хода на изпускателните клапани на две степени. Това решение позволява оптимален контрол на газообмена и съответните предимства по отношение на динамичните показатели, разхода на гориво и емисиите.

Система за двойно предаване 4MOTION с функция R-Performance Torque Vectoring

Новоразработеният основен разпределителен механизъм на системата 4MOTION на задния мост вече е в състояние да разпределя тягата плавно и в необходимото отношение както между предните и задните колела, така вече и в променливо отношение между лявото и дясното задно колело. За разлика от познатата от другите версии на Tiguan система за двойно предаване 4MOTION, при която задният диференциал разпределя подавания към лявото и дясното колело въртящ момент в постоянно отношение от 50:50 (независимо от различната скорост на въртене на колелата, които диференциалът позволява при завиване), новата система с функция R-Performance Torque Vectoring дава възможност за променливо разпределение на въртящия момент между двете задни колела и насочване на до 100% от тягата към едно от колелата – например към външното за завоя с цел предотвратяване на нежеланата тенденция към недозавиване. Това на свой ред допринася за значително по-пъргавото и динамично поведение на пътя на новия спортен модел, като стандартното за Performance модела прогресивно управление е идеално допълнение към тази повишена динамика. Интензивността на разпределението на въртящия момент към четирите колела се определя интелигентно на основата на данните за актуалния ъгъл на отклонение на волана, позицията на педала на газта, стойността на страничното ускорение, ъгъла на отклонение около вертикалната ос и скоростта на движение на автомобила. Водачът може да контролира работата на функцията R-Performance Torque Vectoring, както и на електронните системи за контрол на стабилността и динамиката на автомобила по обичайния начин – чрез включената в стандартното оборудване на модела възможност за избор на профил на шофиране (COMFORT, SPORT, RACE, INDIVIDUAL, OFFROAD, SNOW и OFFROAD EXPERT). Новост е възможността водачът да активира изключително бързо най-динамичния режим RАСЕ чрез директния бутон R върху новосъздадения мултифункционален спортен волан на Tiguan R. Използвайки опциите за избор на профил на шофиране, водачът може също да адаптира настройките на също включената в стандартното оборудване адаптивна спортна ходова част DCC в Tiguan R. При нея клиренсът на окачването е намален с 10 милиметра в сравнение с всички други версии в гамата на Tiguan.

Прогресивно управление

В новия Tiguan R се използва последното поколение на изключително директната като действие прогресивна кормилна уредба, при която се използва различен от традиционния принцип на работа. Докато конвенционалните кормилни уредби работят на основата на механизми с фиксирано предавателно отношение, кормилната уредба в Tiguan R използва прогресивно променливо отношение. По този начин от една страна се намаляват значително усилията, необходими за извършването на маневри при паркиране. От друга страна, по изпълнени с предизвикателни завои междуградски отсечки и състезателни трасета, човекът зад волана на новия спортен SUV модел веднага ще забележи повишената динамика на пътя, постигната благодарение на директната настройка на кормилното управление, както и намаления брой на оборотите на волана от упор до упор (от крайно ляво до крайно дясно положение). В технологично отношение, прогресивното кормилно управление по същество се отличава от базовата кормилна уредба в гамата на Tiguan по кормилния механизъм с рейка и пиньон с променливо предавателно отношение, както и с използвания по-мощен електрически серводвигател. Във функционално отношение това се отразява в следното - за разлика от кормилните уредби с фиксирано предавателно отношение, които неизбежно трябва да правят компромиси между динамиката и комфорта на пътя, зъбният механизъм на кормилната рейка в случая има възможност да варира в значително по-широк диапазон от необходимия за управлението на автомобила обхват на волана. В резултат на това, преходът между индиректната реакция на кормилното управление в централния диапазон (при шофиране в посока направо) и директните реакции на кормилното управление при по-големи ъгли на отклонение на волана се извършва прогресивно, за да се по-стигне по-динамична и пъргава реакция на управлението.

Спортна ходова част DCC и специфичен избор на режим на шофиране

Адаптивният електронен контрол DCC на спортната ходова част реагира плавно и непрекъснато на промените в профила на пътя, индивидуалния стил на шофиране, адаптирайки оптимално поведението на новия модел с отчитане работата на кормилното управление, действието на спирачната система и промените в ускорението. Електронната система е съчетана с намален с 10 мм клиренс на окачването, което е оптимизирано с допълнителна алуминиева подрама за увеличаване на структурната устойчивост. Водачът на Tiguan R разполага с високотехнологични възможности за свеждане до минимум на нежеланите колебания на каросерията и за ефективна намеса върху редица други работни параметри на автомобила в зависимост от своите лични предпочитания посредством индивидуалния подбор на профил на шофиране - COMFORT, SPORT, RACE, INDIVIDUAL, OFFROAD, SNOW и OFFROAD EXPERT. Системата на окачването изчислява необходимата степен на амортизация за всяко колело в реално време, а контролът се осъществява от четирите адаптивни амортисьора в рамките на части от секундата. По този начин системата DCC гарантира постоянно максимален комфорт и оптимална динамика на шофиране с характеристики на амортисьорите, адаптирани индивидуално за приложение в новия Tiguan R. Системата DCC също може да се поръча и като допълнителна опция и без намален клиренс на окачването и при останалите версии на новия Tiguan - в този случай системата предлага допълнителните профили за настройка ECO и NORMAL, но не и RACE . Различните профили и режими на шофиране се активират с помощта на интуитивното управление на функциите 4MOTION Active Control чрез меню, разположено на централната конзола.

Профилът RACE при новия Tiguan R

Някои от функциите в новия модел се активират или деактивират в зависимост от избрания от водача профил на шофиране. В специално създадения от специалистите на Volkswagen R за новия Tiguan R режим RACE например, функцията на движение по инерция (свободен ход с напълно изключено задвижване) е напълно изключена, но за сметка на това звукът на двигателя става по-отчетлив – както навън посредством клапите в изпускателната система, така и навътре към атмосферата в интериора чрез саундгенератора. Разбира се, трансмисията с два съединителя DSG , ходовата част DCC, прогресивното кормилно управление и интелигентното разпределение на тягата R-Performance Torque Vectoring на системата за двойно предаване 4MOTION преминават автоматично към по-спортни настройки на работа. При шофиране в контролирана среда на състезателни писти, водачът на Tiguan R може по желание да изключи системата ESC и отделно от останалите системи за контрол на поведението и динамиката на пътя посредством бутона ESC.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 8 гласа.

Свързани новини