ФАКТИ.БГ

Разказваме ви какво представлява най-бързият VW Tiguan R

Performance задвижване и TSI двигател с 320 к.с. са в основата на уникалното ново задвижване на компактния кросоувър

Публикувана: 22 Ноември, 2020 12:00
22 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2896
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 8 гласа.

Разполагащият с впечатляваща максимална мощност от 235 кВт (320 к.с.) двигател Performance TSI на първия в историята Tiguan R е изключителна новост в продуктовата гама на новия модел. Под ръководството на специалистите от Volkswagen R, агрегатът с означение EA888 evo4 (най-новата версия на Performance TSI) е подложен на редица стъпки за технологична адаптация за използване в Tiguan заедно с разработката на нова система за двойно предаване 4MOTION. Предаването на тягата към четирите колела на спортния SUV модел се осъществява посредством специално разработена за работа с особено високи стойности на въртящия момент 7-степенна предавателна кутия с два съединителя. Предимството на трансмисията с фирмено означение DQ500 е във възможността пълният въртящ момент да се предаде още на първа предавка без никакво ограничение, благодарение на което стандартната за спортната версия функция Launch Control позволява постигането на отлично време за ускорението от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост на Tiguan R е 250 км/ч.

TSI двигател с 320 к.с.

Четирицилиндровият двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор на новия Tiguan R развива максимална мощност от 235 кВт. Той е част от фамилията 2,0-литрови TSI бензинови двигатели EA888, като версията Evo4 е най-новият еволюционен етап в развитието на тези двигатели. Новият Tiguan R естествено отговаря на най-новия и най-строг стандарт Euro 6d-ISC-FCM по отношение на емисиите, а максималният въртящ момент от 420 Нютонметра при него вече е на разположение още от 2100 об/мин. Като цяло двигателят със система за директно впръскване на горивото се отличава с редица новаторски технологични решения в изпълнението на отделни детайли – така например водноохлажданият контур за отвеждане на потока отработили газове към турбокомпресора при него е вграден в цилиндровата глава. Благодарение на гъвкавия, изцяло електронен термомениджмънт на охладителната система, двигателят TSI в новия Tiguan R може да разчита и на извънредно ефективно управление на термичните режими с много кратка фаза на загряване при студен старт, а произтичащото от това намаляване на загубите от вътрешно триене допринася и за снижаване на разхода на гориво. Агрегатът TSI използва и система за напълно променливо газоразпределение с контрол на времето за отваряне на клапаните и гъвкаво управление на двата разпределителни вала с превключване на хода на изпускателните клапани на две степени. Това решение позволява оптимален контрол на газообмена и съответните предимства по отношение на динамичните показатели, разхода на гориво и емисиите.

Система за двойно предаване 4MOTION с функция R-Performance Torque Vectoring

Новоразработеният основен разпределителен механизъм на системата 4MOTION на задния мост вече е в състояние да разпределя тягата плавно и в необходимото отношение както между предните и задните колела, така вече и в променливо отношение между лявото и дясното задно колело. За разлика от познатата от другите версии на Tiguan система за двойно предаване 4MOTION, при която задният диференциал разпределя подавания към лявото и дясното колело въртящ момент в постоянно отношение от 50:50 (независимо от различната скорост на въртене на колелата, които диференциалът позволява при завиване), новата система с функция R-Performance Torque Vectoring дава възможност за променливо разпределение на въртящия момент между двете задни колела и насочване на до 100% от тягата към едно от колелата – например към външното за завоя с цел предотвратяване на нежеланата тенденция към недозавиване. Това на свой ред допринася за значително по-пъргавото и динамично поведение на пътя на новия спортен модел, като стандартното за Performance модела прогресивно управление е идеално допълнение към тази повишена динамика. Интензивността на разпределението на въртящия момент към четирите колела се определя интелигентно на основата на данните за актуалния ъгъл на отклонение на волана, позицията на педала на газта, стойността на страничното ускорение, ъгъла на отклонение около вертикалната ос и скоростта на движение на автомобила. Водачът може да контролира работата на функцията R-Performance Torque Vectoring, както и на електронните системи за контрол на стабилността и динамиката на автомобила по обичайния начин – чрез включената в стандартното оборудване на модела възможност за избор на профил на шофиране (COMFORT, SPORT, RACE, INDIVIDUAL, OFFROAD, SNOW и OFFROAD EXPERT). Новост е възможността водачът да активира изключително бързо най-динамичния режим RАСЕ чрез директния бутон R върху новосъздадения мултифункционален спортен волан на Tiguan R. Използвайки опциите за избор на профил на шофиране, водачът може също да адаптира настройките на също включената в стандартното оборудване адаптивна спортна ходова част DCC в Tiguan R. При нея клиренсът на окачването е намален с 10 милиметра в сравнение с всички други версии в гамата на Tiguan.

Прогресивно управление

В новия Tiguan R се използва последното поколение на изключително директната като действие прогресивна кормилна уредба, при която се използва различен от традиционния принцип на работа. Докато конвенционалните кормилни уредби работят на основата на механизми с фиксирано предавателно отношение, кормилната уредба в Tiguan R използва прогресивно променливо отношение. По този начин от една страна се намаляват значително усилията, необходими за извършването на маневри при паркиране. От друга страна, по изпълнени с предизвикателни завои междуградски отсечки и състезателни трасета, човекът зад волана на новия спортен SUV модел веднага ще забележи повишената динамика на пътя, постигната благодарение на директната настройка на кормилното управление, както и намаления брой на оборотите на волана от упор до упор (от крайно ляво до крайно дясно положение). В технологично отношение, прогресивното кормилно управление по същество се отличава от базовата кормилна уредба в гамата на Tiguan по кормилния механизъм с рейка и пиньон с променливо предавателно отношение, както и с използвания по-мощен електрически серводвигател. Във функционално отношение това се отразява в следното - за разлика от кормилните уредби с фиксирано предавателно отношение, които неизбежно трябва да правят компромиси между динамиката и комфорта на пътя, зъбният механизъм на кормилната рейка в случая има възможност да варира в значително по-широк диапазон от необходимия за управлението на автомобила обхват на волана. В резултат на това, преходът между индиректната реакция на кормилното управление в централния диапазон (при шофиране в посока направо) и директните реакции на кормилното управление при по-големи ъгли на отклонение на волана се извършва прогресивно, за да се по-стигне по-динамична и пъргава реакция на управлението.

Спортна ходова част DCC и специфичен избор на режим на шофиране

Адаптивният електронен контрол DCC на спортната ходова част реагира плавно и непрекъснато на промените в профила на пътя, индивидуалния стил на шофиране, адаптирайки оптимално поведението на новия модел с отчитане работата на кормилното управление, действието на спирачната система и промените в ускорението. Електронната система е съчетана с намален с 10 мм клиренс на окачването, което е оптимизирано с допълнителна алуминиева подрама за увеличаване на структурната устойчивост. Водачът на Tiguan R разполага с високотехнологични възможности за свеждане до минимум на нежеланите колебания на каросерията и за ефективна намеса върху редица други работни параметри на автомобила в зависимост от своите лични предпочитания посредством индивидуалния подбор на профил на шофиране - COMFORT, SPORT, RACE, INDIVIDUAL, OFFROAD, SNOW и OFFROAD EXPERT. Системата на окачването изчислява необходимата степен на амортизация за всяко колело в реално време, а контролът се осъществява от четирите адаптивни амортисьора в рамките на части от секундата. По този начин системата DCC гарантира постоянно максимален комфорт и оптимална динамика на шофиране с характеристики на амортисьорите, адаптирани индивидуално за приложение в новия Tiguan R. Системата DCC също може да се поръча и като допълнителна опция и без намален клиренс на окачването и при останалите версии на новия Tiguan - в този случай системата предлага допълнителните профили за настройка ECO и NORMAL, но не и RACE . Различните профили и режими на шофиране се активират с помощта на интуитивното управление на функциите 4MOTION Active Control чрез меню, разположено на централната конзола.

Профилът RACE при новия Tiguan R

Някои от функциите в новия модел се активират или деактивират в зависимост от избрания от водача профил на шофиране. В специално създадения от специалистите на Volkswagen R за новия Tiguan R режим RACE например, функцията на движение по инерция (свободен ход с напълно изключено задвижване) е напълно изключена, но за сметка на това звукът на двигателя става по-отчетлив – както навън посредством клапите в изпускателната система, така и навътре към атмосферата в интериора чрез саундгенератора. Разбира се, трансмисията с два съединителя DSG , ходовата част DCC, прогресивното кормилно управление и интелигентното разпределение на тягата R-Performance Torque Vectoring на системата за двойно предаване 4MOTION преминават автоматично към по-спортни настройки на работа. При шофиране в контролирана среда на състезателни писти, водачът на Tiguan R може по желание да изключи системата ESC и отделно от останалите системи за контрол на поведението и динамиката на пътя посредством бутона ESC.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 8 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Божинов
1 Отговор
Новия Тигуан е същия като стария само,че е нов.

Коментиран от #11


Оценка:
-8 +33

Чудя се
2 Отговор
Колко литра масло на 1000 км гори?

Коментиран от #3, #5


Оценка:
-14 +31

Вероятно
3 Отговор

До коментар #2 от "Чудя се":


при толкова напънат 2.0 двигател ще е над литър.

Оценка:
-8 +25

Евроджендер
4 Отговор
Масло филтри гориво антифризи и тн. само глпак може да избере двг пред ел.кола

Коментиран от #6, #12


Оценка:
-33 +7

Зависи
5 Отговор

До коментар #2 от "Чудя се":


какво слагаш да пържиш.

Оценка:
-2 +14

Мачото
6 Отговор

До коментар #4 от "Евроджендер":


Аз не мога без звука на 12-така(москвича).

Оценка:
-4 +13

Тиган
7 Отговор
с турбокомпресор-))

Коментиран от #9


Оценка:
-6 +7

Емил
8 Отговор
Наскоро имаше клип как СУВ се търкаля като футболна топка при страничен удар. Защо автомобил с толкова висок център на тежестта трябва да бъде свръх мощен и бърз? Глупаво е, когато се правят самоцелни нещо, но още по-глупаво е когато ги купуват и се трепят с тях!

Оценка:
-6 +12

Емил
9 Отговор

До коментар #7 от "Тиган":


Не е тиган - тенджера е! ;)

Оценка:
-2 +12

Бойку шкафа
10 Отговор
А за новия туарег v8 421 коня ще ни разкаже г-н Иван ГешеФ.

Коментиран от #13, #15


Оценка:
-0 +14

сектант
11 Отговор

До коментар #1 от "Божинов":


не бе тя колата не е лоша ама поне да си бяха направили труда да сложат някоя друга кожа или дърво отпред и седалките отзад да не са от пластмаса като в такси на ок супер малшанс. да сложат някое друго дърво в тая кола освен водача

Оценка:
-7 +14

сектант
12 Отговор

До коментар #4 от "Евроджендер":


когато репартрака който ти вдика електро дженди смартфона на колелета е с ел-мотор а не двг дизеляк сажда тогава ще си купя електричка

Оценка:
-2 +11

Прав си
13 Отговор

До коментар #10 от "Бойку шкафа":


от VW щели да го кръстят "каскет-едишън".

Коментиран от #14


Оценка:
-5 +8

фолксваген груп
14 Отговор

До коментар #13 от "Прав си":


Бухахахахаха,евала доста добра идея..

Оценка:
-3 +8

Васил Левски
15 Отговор

До коментар #10 от "Бойку шкафа":


Няма да може да ни разкаже..Неговите господари 🐽🎃 му забраниха да дава изявления.

Оценка:
-2 +5

Медуза
16 Отговор
Този Тигуан R е харабия-ако има кеш, взимам го. И мисля, че ще е по-добър вариант от разни други SUV-чета и напудрени джипки. Заради мощността, вътрешния обем и броя седалки е чудесен дори за 4-членно семейство с куче, котка и клетка за тъщата. :)) Ама от едно се притеснявам-ами ако някой Дъстър ме изпревари- какво да правя?

Коментиран от #18


Оценка:
-5 +12

Гого
17 Отговор
Боклук

Оценка:
-3 +2

Гледай да ти остане
18 Отговор

До коментар #16 от "Медуза":


Малко кеш 💸 и си купи и 🔫, като те изпревари дъстъра, тогава вземи и се 🧔🔫, защото не ставаш за шофьор! Други въпроси?!

Коментиран от #19


Оценка:
-4 +5

19
Този коментар е премахнат от модератор.
123
20 Отговор
Интересна статия, ама защо са я пуснали редакцията? Тук каквото и да се пусне за ФВ, всичко започва да хейти! Бай Ганьо, нищо че не го е виждал или пипал, или пък кара 20 годишен дръгел, плюе вся и всьо!

Коментиран от #21


Оценка:
-4 +8

Хетят щото
21 Отговор

До коментар #20 от "123":


Всички са гладни мишки в Бг.то

Оценка:
-0 +2

Хейтят щото
22 Отговор
Всички са гладни мишки в Бг.то

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
ТОП 5