Отидете към основна версия

10 774 223

Honda отзовава 2.5 млн. коли

  • honda-
  • отзоваване-
  • кампания-
  • дефект

Honda Motor Co. започва кампания за отстраняване на софтуерен проблем, който може да доведе до сериозни повреди на автоматичните тренсмисии на 2 490 000 автомобила, съобщава Ройтерс. Засегнатите модели са от почти всички класове, включително популярния седан Accord.

В рамките на кампанията в сервизите на марката ще бъдат отзовани 1.5 млн. возила в САЩ, около 760 000 в Китай и 135 142 в Канада. писма ще получат също така собственици на Accord в някои части от Европа, Близкия Изток, Южна Америка, Мексико и Пуерто Рико. Дефектът не засяга автомобили на вътрешния японски пазар.

Новината идва малко след като американското издание Consumer Reports даде оценка "непрепоръчителен" на Honda Civic от моделната 2012-а. Това накара много анализатори да заподозрат японския производител в по-сериозни проблеми с качеството.

От Honda реагираха мълниеносно. Още в петък говорителят на американското поделение на марката Крис Мартин коментира, че кампанията по отзоваването на толкова много коли в никакъв случай не бива да се тълкува като симптом за задълбочаващи се трудности.

"Огромната част от клиентите ни изобщо няма да се сблъскат с възможния дефект", уточни Мартин. "Става дума за пропуск в управляващия софтуер, а не за слабост на самите скоростни кутии."

В щатските сервизи на Honda ще бъдат поканени собствениците на Accord-и, произведени между 2005 и 2010 г, CR-V от 2007-2010 г. и малкия SUV Element от 2005-2008 г. В Китай кампанията засяга предимно седаните Accord, 160 000 минивана Odyssey от 2005 до 2009 г. и около 4 000 екземпляра от модела Spirior, базиран на европейската версия на Accord от моделната 2010-а.

Софтуерът на техните автоматични трансмисии трябва да бъде обновен, тъй като в противен случай скоростната кутия може да се повреди при бърза смяна на предавките. Това от своя страна може да доведе до блокиране на двигателя или трудно преминаване в режим паркинг.

В официалното изявление на Honda се казва, че повредата може да настъпи при много бързо превключване от задна през неутрална до директна предавка. Дефектът се проявявал най-вече при опити да се измъкне затънал автомобил от кал или сняг.

Писма до клиентите на Honda ще започнат да се изпращат в края на август. Самата процедура по обновяването на софтуера отнема около половин час, но клиентите ще трябва да оставят колите си в сервизите за по-дълго време. Засега от японската компания не уточняват прогнозната цена на кампанията.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини