Ако колата е здраво затънала в пясък или кал, експертите от "Российская газета" съветват да използвате методи, практикувани от професионалните шофьори. Ако нямате под ръка камъни дъски или клони, за да увеличите сцеплението на гумите, можете да използвате постелките за кола от купето. Подложките трябва да бъдат поставени под задвижващите колела и колата е твърде вероятно да намери необходимата опорна точка и да премине проблемната зона.
Възможно е също така да се намали налягането във всички или поне в задвижващите колела. Спаднете гумите до 1 - 1.3 bar и по този начин ще увеличите контактната площ с пътя. По този начин специфичното налягане на земята ще намалее и колелата ще спрат да затъват. Един или два крика също могат да бъдат използвани, за да избягате от капана на калта. Необходимо е да повдигнете купето на колата и да поставите камъни, дъски или други твърди предмети под задвижващите колела. Разбира се, крикът трябва да бъде монтиран на твърда повърхност - като опция, на дъска или камък.
Опитните шофьори със сигурност знаят как да се измъкнат от калта и със здраво въже за теглене и къса дъска. Въжето трябва да се прекара през джантата отстрани на протектора и да се завърже за дъска с дължина около 30 см. Това "дървено ухо" трябва да се монтира перпендикулярно на движението. Единият край на дъската трябва да е възможно най-къс и да не опира в арката на колелото. Такива "куки" на задвижващите колела ще ви помогнат да излезете дори от много дълбока кал.
В арабските страни има друг начин да се използва въже. Единият му край трябва да бъде фиксиран към дърво, ако расте наблизо, другият трябва да бъде прикрепен към спица или дупка в джантата и част от кабела да се навие около задвижващото колело. При плавно подаване на газ кабелът ще започне да се навива около колелото и колата ще започне да се издърпва. От всички тези съвети трябва да сте наясно, че когато отивате в гората или на офроуд пътуване, трябва да имате със себе си помпа, крик, лопатка, въже и брадвичка.