За реализиране на новаторски идеи често трябва доста време. На Peugeot бе необходимо повече от половин столетие. Преди 65 години френската марка представи своя първи кабриолет с характерния твърд сгъваем покрив. Това е добре познатият на маниаците модел 301 Eclipse. Дълго след това блестящата идея е забравена. След много години, германците я съживяват отново, като използвата френската концепция в серийно производство. През 1996 г. екстравагантният Mercedes SLK избухна като бомба в автомобилния свят. Това отнема донякъде предимството, Peugeot да грабне славата през 2000 г., възраждайки собствената си гениална идея. За това с новия модел 206 СС фирмата, за разлика от германския концерн, създава достъпен автомобил за широката публика. Трябва да се аплодира хитрият ход на французите. С цена около 33 000 ДМ, малкият кабриолет със сигурност ще се превърне в сензация на пазара. Зад обозначението СС се крие много. Ако определим “французойчето” само като кабриолет, със сигурност ще нанесем тежка обида на конструкторите. И с право. Тук са събрани два автомобила в един - спортно купе и кабриолет. Да не забравяме, че пасажерите ще се наслаждават и на твърд покрив над главата си. А това никак не е за подценяване. Дава редица предимства пред конвенционалния гюрук - висока пасивна безопасност, отопляемо задно стъкло, добра видимост и перфектна изолация. Всичко тава на достъпна цена. Само за 20 сек. купето се превръща в кабриолет. С натискане на копче на таблото покривът дискретно изчезва в багажника. Това, че от 320 литра багажно отделение, остават едва 150, с лекота може да се преглътне. Откритото небе и простор, оправдават всичко.
Peugeot 206 CC
Недостатък е, твърде наклоненото предно стъкло, което може да ограничи видимостта, но само на по-високите водачи. Явно малкият “французин” е предназначен за европеец със среден ръст. Разработен е на технологичната база на компактния бестселър Peugeot 206. От него директно са използвани врати, брони, предния капак, окачването и двигателите. При интериора обаче се забелязват значителни промени. Спортният дух е подсилен от белите циферблати на контролните уреди и алуминиевия лост на скоростите. Впечатляващи са новите спортни седалки, стабилно придържащи водача и при най-остри завои.
Естествено не трябва да очакваме буен темперамент от елегантния французин. На красивата муцуна сякаш ясно е изписано само комфорт и въздушни разходки. Ето още нещо, което трябва да се знае. На СС 206 трябва да се гледа определено като на двуместен автомобил. Задните седалки са тесни и не особено удобни. Ходовата част е проектирана за мека возия. 1.6-литровият двигател работи с плавен и спокоен ход. Това, че не може да се похвали с голяма мощност (109 к.с.), не го прави по-малко приятен и неповторим за разходка.
Разбира се Peugeot не е забравил и любителите на високи скорости. За тях предлага своя “миньон” с 2-литров агрегат - 136 к.с. (ускорение от 0 до 100 за 9.3 сек, максимална скорост 204 км/ч ). Цената тук е около 36 000 ДМ. С този двигател “французинът” става далеч по-агресивен, но доста по-шумен. Специалистите препоръчват като по-добрия избор малкия мотор. Той улеснява живота не само на водача, но и на каросерията. Независимо, че конструкцията е специално подсилена, автомобилът не е предназначен за високи скорости и спортни изяви.
В серийното оборудване на 206 CC са включени редица екстри: четири въздушни възглавници, антиблокираща система на спирачките, серво-усилвател на волана и 4 ел. стъкла. Срещу доплащане се предлага допълнителен багажник, който с лекота се закрепя за елегантните стойки на задния капак, наподобяващи перила на ветроход. През 2001 г. Peugeot ще произведе над 100 000 автомобила от малкия кабриолет-купе. Елегантният външен вид ще го превърне несъмнено в моден хит през идното лято.
Александър Атанасов